MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 10:24 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw sty 17, 2013 2:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 am
Posty: 291
nie moge tego znaleźć który to jest dokladnie zawór


Na górę
Post: czw sty 17, 2013 2:51 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt maja 29, 2012 1:54 pm
Posty: 93
Zawór odprowadzania oparów paliwa. W 124 siedzi na lewym nadkolu. Usterka bez wpływu na pracę silnika.


Na górę
Post: czw sty 17, 2013 3:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 am
Posty: 291
no mi taki błąd wyskoczył ale w140


Na górę
Post: czw sty 17, 2013 6:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt maja 29, 2012 1:54 pm
Posty: 93
Błąd wskazuje na zwarcie lub przerwę w obwodzie. O ile pamiętam, ten zawór działa na zasadzie elektromagnesu. Szybko otwiera się i zamyka i odprowadza opary paliwa ze zbiornika, poprzez filtr węglowy, do kolektora ssącego. Jego awaria nie ma wpływu na pracę silnika.

Obrazek


Na górę
Post: czw sty 17, 2013 7:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 am
Posty: 291
no nie wiem doczytałem coś w necie że jeśli on ma zwarcie to potrafi wprowadzić silnik w tryb awaryjnym i wszystko by na to u mnie wskazywało bo błąd to Purge switchover valve, circuit open or circuit short - Bank 1 a także Fuel safety shut-off to LH-SFI control module ,mam kilka takich zaworków tez może mam coś pomieszane z wężykami,bo zimny silnik ma niskie obroty takie jakie pownny byc na ciepłym lecz na cieplym ma 1500obr/min


Na górę
Post: sob sty 19, 2013 1:59 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 29, 2007 10:47 pm
Posty: 395
Lokalizacja: Łańcut
hej ten kto robi diagnostykę patrzy na parametry bieżące czy tylko podaje błędy? sprawdzałeś działanie elementów wykonawczych? próbowałeś za sterować np ten zaworek z SD bo chyba raczej się da.Jakie temperaturę płynu widzisz na kompie może Ci cuda pokazywać a błędu nie będzie tak samo może być z przepływką. Co do błędu "Purge switchover valve-open or shor" sprawdzałeś czy fizycznie nie jest zacięty i faktycznie otwarty lub uszkodzony wężyk?

_________________
W124 300D TURBO 1988r automat
W140 600SEL 1991r automat
W163 ML320 1999r automat


Na górę
Post: sob sty 19, 2013 5:43 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Sterownik nie ma możliwość sprawdzenia otwarcia/zamknięcia zaworu (nie ma sygnału zwrotnego). Sprawdza tylko czy prąd obwodu nie jest za duży lub za mały (zwarcie/przerwa).

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl