MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 30, 2025 11:55 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt gru 07, 2010 9:14 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 21, 2006 9:43 pm
Posty: 604
Lokalizacja: Łódź
Panowie, jestem na etapie poszukiwania auta do jazdy codziennej.
Jako, że przebiegów dużych nie robię to zastanawiam się nad czmyś mocniejszym ;)
Interesuje mnie W/S 210 z silnikiem V8 pod maską.

Trochę się zorientowałem w temacie i wiem, że trafiały tam silniki M119 (420) i M113 (430).
O M119 słyszałem, że słabe punkty to wiązka elektryczna, wałki rozrządu. A jak to wygląda jeśli chodzi o M113? Czy ma jakieś typowe przypadłości? Który jest mniej problematyczny? Będę wdzięczny za wszelkie informacje i porady.

Przeglądałem allegro i znalazłem kilka interesujących mnie aut. Czy ktoś z Was widział którekolwiek z nich?

1. http://otomoto.pl/mercedes-e-430-e-430- ... 27933.html
To już stoi dość długo i cena spadła. Miał ktoś styczność z tym sprzedającym?

2. http://otomoto.pl/mercedes-e-430-indyvi ... 23103.html

A może słyszeliście o jakimś godnym zainteresowania egzemplarzu?

Za wszelkie uwagi z góry dziękuję :)

_________________
W123 200 1982


Na górę
Post: śr gru 08, 2010 3:12 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
azamat pisze:
Trochę się zorientowałem w temacie i wiem, że trafiały tam silniki M119 (420) i M113 (430).
O M119 słyszałem, że słabe punkty to wiązka elektryczna, wałki rozrządu. A jak to wygląda jeśli chodzi o M113? Czy ma jakieś typowe przypadłości? Który jest mniej problematyczny? Będę wdzięczny za wszelkie informacje i porady.


m119 ma problem z wiązką na lh-jetronicu, na motronicu od 95 roku nie ma tego problemu. Problemu z wałkami nie ma, bo to wałki w m117 się wycierają.

W m113 z takich znanych przypadłości to tłumik drgań wału się rozsypuje. Poza tym w miarę bezawaryjny motor. Znacznie lżejszy od poprzednika i trochę słabszy.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: śr gru 08, 2010 3:18 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Wiazka w M119 to nie reguła, zalezy gdzie auto bylo uzytkowane i jak serwisowane, jest to silnik prostszy i IMO bardziej dopracowany od M113 ktory jest proekologiczny, slabszy i ma dziwna liczbe zaworow na cylinder [zlosnikok] Jakbym mial brac okulara z V8 to albo 420 albo 50-55AMG [oczko]
Inna sprawa ze do jazdy codziennej i malych przebiegow wybralbym inny model a nie okulara [zlosnik]

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: śr gru 08, 2010 4:25 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 21, 2006 9:43 pm
Posty: 604
Lokalizacja: Łódź
Ok, dzięki.
Czyli wynika z tego, że nie ma co się bać [zlosnik]
W grę wchodzi też 124. Ale tu o fajny stan będzie trudniej chyba. Ostatnio oglądany przeze mnie nie był tak dobry na jakiego wyglądał.

trocin pisze:
est to silnik prostszy i IMO bardziej dopracowany od M113 ktory jest proekologiczny, slabszy i ma dziwna liczbe zaworow na cylinder

Też tak sądzę hehe. Ale kupię to, co będzie w lepszym stanie.

trocin pisze:
Inna sprawa ze do jazdy codziennej i malych przebiegow wybralbym inny model a nie okulara

Niech zgadnę... W140 500 SEL ? [zlosnik]

_________________
W123 200 1982


Na górę
Post: śr gru 08, 2010 4:40 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
trocin pisze:
Wiazka w M119 to nie reguła, zalezy gdzie auto bylo uzytkowane i jak serwisowane, jest to silnik prostszy i IMO bardziej dopracowany od M113


W którym miejscu jest on prostszy? W tych kilkudziesieciu kilogramach części, których ma więcej od m113? W 4 wałkach w stosunku do 2 i zmiennych fazach rozrządu, których nie ma m113? Rzeczywiście, dużo prostszy [zlosnik]

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: śr gru 08, 2010 4:45 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Ma mniej elektroniki i jest bardziej niezawodny IMO.
Do jazdy codziennej i malych przebiegow wybralbym np. 124 E320, W202 C280 czy cos takiego ew. CLK 320 ;)
Ja locha robie spore przebiegi i duzo tras tak ze do tego ja polecam [zlosnikok] do miasta i krecenia wkolo komina nie bardzo...

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: śr gru 08, 2010 4:53 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 21, 2006 9:43 pm
Posty: 604
Lokalizacja: Łódź
zegarek pisze:
W tych kilkudziesieciu kilogramach części, których ma więcej od m113? W 4 wałkach w stosunku do 2 i zmiennych fazach rozrządu, których nie ma m113?

Będę celowałw 430. Ale jak wspomniałem wcześniej, zobaczymy co w dobrym stanie uda mi się znaleźć.
Pewnie i jeden i drugi silnik odpowiednio eksploatowany jest trwały i bezproblemowy.

trocin pisze:
Do jazdy codziennej i malych przebiegow wybralbym np. 124 E320, W202 C280 czy cos takiego ew. CLK 320

Pewnie bym tak zrobił, gdyby nie fakt że pojeździłem V8... [oczko]

EDIT:
Jest na forum może ktoś z Gdańska, kto mógłby podjechać w wolnej chwili i obejrzeć to auto?:
http://moto.allegro.pl/mercedes-e430-w2 ... 45254.html

_________________
W123 200 1982


Na górę
Post: wt sty 11, 2011 9:22 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt wrz 05, 2006 6:14 pm
Posty: 149
Lokalizacja: DęBLIN obecnie Wa-wa Bemowo
Tak przyglądam się właśnie ale coś temat chyba pomalutku umiera. Chciałem odświeżyć i zapytać.
Co będzie lepsze w temacie zakupu 124 4.2 czy już 210 też z tym silnikiem, ceny kształtują się na podobnym poziomie 15 tys i tyle bym miał przeznaczone na auto, co byście polecili porównując te dwa auta?
W oku ten sam silnik ale komfort jazdy o wiele lepszy niż 124 ale przebiegi łatwo zmienić lapkiem niż w mechanicznym liczniku 124.
Wiem że 210 ma blachy o kant wulgarne określenie męskiego przyrodzenia potłuc dlatego bardziej mnie cięgnie w kierunku 124, o i ta klasyczna budowa :) ciężki wybór :( a o jasnym beżowym środku już nie wspomnę bo to zostaje w strefie marzeń niestety :(

Jak już musisz przeklinać to przynajmniej bez błędów ortograficznych - moderował Worek

_________________
W 124 E320 COUPE 93' SPRZEDAM
KTM 950 ADVENTURE - na pomarańczowej stronie mocy :)
EX:W 123 240D 77' fajnie się wspomina :)
EX:KTM 520EXC, KTM LC4 620 SC, JUNAK M10 63',YAMAHA XT 600 Z TENERE 86', YAMAHA XTZ 750 SUPER TENERE


Na górę
Post: wt sty 11, 2011 9:46 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 23, 2009 11:28 pm
Posty: 485
jak się da, to ja bym szedł w kierunku W124... to już klasyk, a było tego mało, więc będzie rarytas... poza tym, to taki wilk w owczej skórze...

_________________
MB W140 500SE '94


Na górę
Post: wt sty 11, 2011 10:01 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
124

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: wt sty 11, 2011 10:54 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
MarcinJUNAK pisze:
............(


Taaa - jakie 210 ma lepszy komfort jazdy to nie wiem? A za 15tys o bedziesz mial 420-tke, jak to pieknie ujales wyzej: "o kant ..... potluc". Te ktore sa na allegro za takie pieniadze to zazwyczaj padaki i przekreconymi licznikami, niestety. Jak sie pojawia ladne 124 420E to sprzedaje sie szybciutko. 124 E420 tez :)

I oczywiscie zgadzam sie z maclawem i trocinem - 124.

posta upiększył - Worek

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: wt sty 11, 2011 11:04 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
Bukol pisze:
Jak sie pojawia ladne 124 420E to sprzedaje sie szybciutko


a byl takowy?! ;)
Jakby nie patrzec to 124 o niebo lepsze auto. Nawet na tyle lepsze by zaplacic wiecej niz za nowsze rocznikowo 210. Szkoda, ze nie bylo S124 z tym V8-motorem... :cry:

pozdr

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
Post: wt sty 11, 2011 12:08 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Kiedys trafilem w ogloszeniach, wygladal super, kosztowal sporo i nastepnego dnia juz go nie bylo - i juz sie nie pojawil. Ale cos kolo 20.000zl do oplat. Ale wolal bym dac tyle za 124 niz 15 za 210.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: wt sty 11, 2011 12:15 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
Bukol pisze:
Kiedys trafilem w ogloszeniach


no to musialbyc to jakis "bialy kruk". Bo byly E420 od 07.93 i 400E do 07.93. O 420E nic mi nie wiadomo. Moze byl to 420SE..? [usmiech]

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
Post: wt sty 11, 2011 12:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt wrz 05, 2006 6:14 pm
Posty: 149
Lokalizacja: DęBLIN obecnie Wa-wa Bemowo
No to koledzy wraz z trocinem mnie przekonaliście, zostaje przy 124 :)
Musze tylko coupetke pogonić bo dwóch aut mi nie opłaca sie trzymać i nie stać mnie na takie rarytasy :)

_________________
W 124 E320 COUPE 93' SPRZEDAM
KTM 950 ADVENTURE - na pomarańczowej stronie mocy :)
EX:W 123 240D 77' fajnie się wspomina :)
EX:KTM 520EXC, KTM LC4 620 SC, JUNAK M10 63',YAMAHA XT 600 Z TENERE 86', YAMAHA XTZ 750 SUPER TENERE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl