MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
M119 Ustawienie rozrzadu https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=60800 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | butek22 [ pt sty 04, 2013 5:48 pm ] |
Tytuł: | M119 Ustawienie rozrzadu |
Prosze o informacje jak prawidlowo powinien byc ustawiony rozrzad w m119, wiem ze na kole pasowym powinno by 45 stopni, w kolach zebatych na walkach otwory powinny sie zgrywac, ale w ktorym momencie tak powinno byc, gdy tlok w pierwszym cylindrze bedzie na samej górze? Który to pierwszy cylinder w m119? |
Autor: | m104user [ pt sty 04, 2013 6:14 pm ] |
Tytuł: | Re: M119 Ustawienie rozrzadu |
Łap tutorial: http://www.w124-zone.com/downloads/MB%2 ... 5-2230.pdf |
Autor: | butek22 [ pt sty 04, 2013 6:17 pm ] |
Tytuł: | Re: M119 Ustawienie rozrzadu |
Dzieki ![]() A skrot TDC wiesz co oznacza? |
Autor: | DJ MAKU [ pt sty 04, 2013 7:11 pm ] |
Tytuł: | Re: M119 Ustawienie rozrzadu |
TDC to o ile się nie mylę Top Dead Center czyli po naszemu "GMP" albo "ZZP" jak to starzy fachowcy mawiali ![]() |
Autor: | butek22 [ pt sty 04, 2013 11:32 pm ] |
Tytuł: | Re: M119 Ustawienie rozrzadu |
Okazuje sie ze przy wymianie ASB przestawil się rozrząd, jest mozliwe aby przez krecenie silnika w druga strone przeskoczyl łancuch. Ustawie go ponownie bez rozpinania łancucha? Dziwna troche sytuacja. |
Autor: | jac [ czw sty 24, 2013 10:02 pm ] |
Tytuł: | Re: M119 Ustawienie rozrzadu |
butek22 pisze: jest mozliwe aby przez krecenie silnika w druga strone przeskoczyl łancuch. Raczej mało prawdopodobne. Żeby go ustawić nie trzeba rozpinać łańcucha, wystarczy wykręcić napinacz i może pójdzie, a jak nie to jeszcze trzeba będzie jedno kółko łańcuchowe odkręcić. |
Autor: | mza [ sob sty 26, 2013 9:04 am ] |
Tytuł: | Re: M119 Ustawienie rozrzadu |
butek22 pisze: Okazuje sie ze przy wymianie ASB przestawil się rozrząd, jest mozliwe aby przez krecenie silnika w druga strone przeskoczyl łancuch. Jeżeli przeskoczył to znaczy, że dogorywa łańcuch i/lub napinacz. Dobrze napięty i niewyciągnięty nie ma prawa przeskoczyć, choćbyś kręcił 5 lat. Nie jest tajemnicą, że łańcuch w M119 wytrzymuje około 250kkm. |
Autor: | m00n [ pn cze 10, 2013 11:47 am ] |
Tytuł: | Re: M119 Ustawienie rozrzadu |
Jak przebiegla operacja ustawienia rozrzadu ? |
Autor: | m00n [ pt lip 05, 2013 8:30 am ] |
Tytuł: | Re: M119 Ustawienie rozrzadu |
Witam Wczoraj udalo nam sie zrzucic cala przednia obudowe rozrzadu, takze wszystko jest na wierzchu. Mam pare pytan: 1) Nie udalo sie zablokowac wszystkich walkow przy kole ustawionym na 45 z powodu rozciagnietego lancucha. Walki zblokowaly sie przy kole ustawionym na ok 38 stopni, czyli lancuch mial ok 7stopni wyciagniecia. Czy jezeli wal jest ustawiony teraz na 38 stopni to mozemy bezkolizyjnie krecic walkami ? 2)Czy jezeli nalozymy nowy lancuch na zblokowane walki, to rozrzad bedzie dalej przestawiony o te 7 stopni i trzeba go bedzie ustawiac krecac walkami przy zalozonym lancuchu ? 3)Czy da rade krecic walem bez zalozonego kola pasowego zeby ustawic 45 stopni po zalozeniu nowego lancucha ? 4)Czy wymienic tez lancuch pompy oleju, ewentualnie jak sprawdzic czy kwalifikuje sie do wymiany ? 5) CO jeszcze warto sprawdzic/wymienic w takim stanie ? Obie miski zdjete, przednia obudowa zdjeta. Pozdrawiam |
Autor: | butek22 [ pn lip 08, 2013 8:42 am ] |
Tytuł: | Re: M119 Ustawienie rozrzadu |
Jak masz wszystko na wierzchu to poprostu blokujesz wałki, wał ustawiasz na 45 stopni i zakładasz łancuch, wałem przecierz mozesz lekko obrocic bez założonego łancucha. Ja u siebie dodatkowo wymieniłem zestaw zaworków w obudowie filtra oleju, nową gume w smoku, łancucha pompy olejowej nie ruszałem, nie ma raczej takiej potrzeby, no i wymieniłem mase rurek gumowych bo wszystkie praktycznie pękały przy demontażu. Jak masz wszystko na wierzchu to zmien sobie simeringi na wale z przodu i tyłu. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |