MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

w124 om606.910 - dusi się
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=60427
Strona 1 z 2

Autor:  jozwikb [ pn lis 19, 2012 9:34 pm ]
Tytuł:  w124 om606.910 - dusi się

Drodzy koledzy,

Mam problem ze swoim w124, silnik om606.910, manualna skrzynia biegów. Mianowicie silnik nie chce wchodzić na obroty, dusi się, a czasami gaśnie. Na wolnych obrotach nie ma problemu, silnik trzyma normalne obroty (ok. 650-700), ale kiedy pociągnie się za linkę gazu zamiast wchodzić na obroty potrafi się przydusić - zarówno na luzie jak i w czasie jazdy. Problem zaczyna się pojawiać przy ok. 1500+ obrotach. Na zimnym jest *chyba* trochę lepiej, tzn. silnik jest mocniejszy, ale być może to złudzenie.

Cały kolektor dolotowy został zdjęty bo na początku wyglądało to tak, jakby nie miał wystarczającej ilości powietrza, ale to chyba nie ma znaczenia. Jeżeli ma wystarczającą ilość powietrza, to może coś nie tak z paliwem (pompa wizualnie jest ok). Przekaźnik z tyłu pompy, do którego dochodzi cięgno linki gazu nie ma zwarcia. Układ paliwowy nie jest zapowietrzony, paliwo płynie rurkami bez bąbelków powietrza.

Pytanie: co sprawdzić i jaką przyjąć hipotetyczną przyczynę problemów? Czy przyczyną mogą być *jakieś* podciśnienia, czym mogą sterować? Jak sprawdzić sterowanie pompy? Czy na pompie są jakieś dodatkowe zawory, które mogły się zawiesić lub przytkać?
Ewentualnie czy problemem może być przytkany wydech/katalizator i jak to zdiagnozować bez zdejmowania kolektorów wydechowych (układ jest oryginalny jeszcze, na blacie ok. 290k)?

Z góry dziękuję za wszelkie pomysły.

Autor:  Szumek [ pn lis 19, 2012 11:20 pm ]
Tytuł:  Re: w124 om606.910 - dusi się

Filtry paliwa wymienione?

Autor:  jozwikb [ wt lis 20, 2012 7:45 am ]
Tytuł:  Re: w124 om606.910 - dusi się

Tak, oczywiście wymieniony. Ten jakby filtr wstępny w obudowie również nie jest przytkany. Przewody przedmuchane pompką, ale paliwa "na krótko" jeszcze nie próbowałem.
Rok temu przeczyszczony zbiornik, no ale głowy nie dam, że coś nie siedzi w zbiorniku. Sprawdzę też taką ewentualność, ale na razie przyjmuję że ta część układu zasilania jest ok (nie ma powietrza w przewodach).

Autor:  darus [ wt lis 20, 2012 5:51 pm ]
Tytuł:  Re: w124 om606.910 - dusi się

Może smok w zbiorniku paliwa sie zakleił, może pompka wstępna nie ma wystarczającej wydajności. Szukałbym własnie w ukladzie paliwowym. W tych silnikach jest już sterowanie elektroniczne, ale nie ma ono wielkiego znaczenia.

Autor:  krasuss młodszy [ czw lis 22, 2012 9:08 am ]
Tytuł:  Re: w124 om606.910 - dusi się

ELR możesz mieć trafiony i nic nie reguluje ani stabilizuje obrotów.
OM606 nie ma sterowania obrotami przez podciśnienie.

A nie przykręciłeś sobie śrubki na filtrze? Ona ma funkcje gaszaka.

Autor:  darus [ czw lis 22, 2012 7:59 pm ]
Tytuł:  Re: w124 om606.910 - dusi się

Stabilizacja wolnych obrotów raczej nie ma nic wspólnego z dławieniem na wyzszych obrotach. Z tą śruba na filtrze może byc jakis trop.

Autor:  jozwikb [ czw lis 22, 2012 8:47 pm ]
Tytuł:  Re: w124 om606.910 - dusi się

Cytuj:
Może smok w zbiorniku paliwa sie zakleił, może pompka wstępna nie ma wystarczającej wydajności. Szukałbym własnie w ukladzie paliwowym. W tych silnikach jest już sterowanie elektroniczne, ale nie ma ono wielkiego znaczenia.


Darus,
Spróbuje podać paliwo na krótko, ale tak jak pisałem wcześniej, bak był wymyty w zeszłym roku. To nie jest gwarant czystości, więc sprawdzę to.
Sterowanie elektroniczne wolnymi obrotami raczej działa, można odłączyć je w czasie pracy silnika i nie gaśnie (chociaż obroty spadają - czy nie powinny wzrosnąć?).

Pytanie: jaka powinna być wydajność pompy wstępnej, jak ją zdiagnozować pod kątem czystości lub jak ją profilaktycznie przeczyścić?

Cytuj:
ELR możesz mieć trafiony i nic nie reguluje ani stabilizuje obrotów.
OM606 nie ma sterowania obrotami przez podciśnienie.


Może niefortunnie to ująłem, ale chodziło mi bardziej o wpływ *podciśnień* na sterowanie czymkolwiek, czego zła praca mogłaby dawać takie objawy jak duszenie się i brak mocy. Zakładam, że poza klapkami w kolektorach (których nie ma bo kolektor jest zdjęty) nie mają żadnego znaczenia?

Cytuj:
A nie przykręciłeś sobie śrubki na filtrze? Ona ma funkcje gaszaka.

To brzmi ciekawie bo nie wiedziałem o tym, że śruba ma taką funkcję. Filtr zmieniłem po tym jak zaczęły się problemy, ale rzeczywiście tak jakby nasiliły się od wymiany.

Wygoglowałem, takie obrazek z filtrem: czy chodzi o śrubę nr 4?
http://www.motor-talk.de/bilder/300d-om ... 73126.html

pozdrawiam

Autor:  Dennis [ czw lis 22, 2012 10:15 pm ]
Tytuł:  Re: w124 om606.910 - dusi się

Chodzi moim zdaniem o nakrętkę zaznaczoną granatową strzałką.

A co z układem EGR? On działa tak, że jednocześnie przymyka się "przepustnica" i otwiera zaworek na kolektorze wydechowym. Jeśli coś jest skopane, to gdy "przepustnica" się zamknie, a zaworek jednocześnie nie otworzy, silnik może mieć niewystarczającą ilość gazów do przepalenia.

A jeśli chcesz wyeliminować katalizator, to odkręć/poluzuj ten zaworek na kolektorze wydechowym - jeśli jest zatkany, to spaliny pójdą tamtędy i nie będą już dławić silnika.

Załączniki:
filtr.JPG
filtr.JPG [ 47.45 KiB | Przejrzano 1682 razy ]

Autor:  krasuss młodszy [ pt lis 23, 2012 8:09 am ]
Tytuł:  Re: w124 om606.910 - dusi się

jozwikb pisze:
Zakładam, że poza klapkami w kolektorach (których nie ma bo kolektor jest zdjęty) nie mają żadnego znaczenia?


A czemu tak zakładasz? Klapy w kolektorze sterują tym niby doładowaniem rezonansowym - one zmieniają drogę w dolocie przy 2500RPM i 3000RPM. Taki puzon. [zlosnikhihi]

Dennis pisze:
A jeśli chcesz wyeliminować katalizator, to odkręć/poluzuj ten zaworek na kolektorze wydechowym


Jaki zaworek?

A EGR w OM606 jest najbanalniejszy z wszystkich. Wystarczy go zaślepić i tyle.

Autor:  Dennis [ pt lis 23, 2012 9:21 am ]
Tytuł:  Re: w124 om606.910 - dusi się

Zawór.

Zawór EGR.

Autor:  krasuss młodszy [ pt lis 23, 2012 9:29 am ]
Tytuł:  Re: w124 om606.910 - dusi się

Dennis pisze:
Zawór EGR.


Gdzie? Który? Dennis, EGR w 606 jest trochę inny niż u Ciebie.


Chodzi Ci o numer 5?

Obrazek

http://www.neoriginal.ru/cat/mb/part__1 ... 24_131_910

Autor:  Dennis [ pt lis 23, 2012 12:52 pm ]
Tytuł:  Re: w124 om606.910 - dusi się

Różny, nie różny, odpiąć na próbę warto [zlosnikhihi]

Autor:  krasuss młodszy [ pt lis 23, 2012 12:59 pm ]
Tytuł:  Re: w124 om606.910 - dusi się

Dennis pisze:
Różny, nie różny, odpiąć na próbę warto [zlosnikhihi]


Zaślepić musowo. Odpinanie jest nieefektywne. [hihi]

Autor:  gepcio124 [ pt lis 23, 2012 9:45 pm ]
Tytuł:  Re: w124 om606.910 - dusi się

Zawór EGR zaślepić i otworzyć na stałe pierwszą przepustnicę w kanale dolotowym.

Autor:  jozwikb [ ndz gru 02, 2012 12:51 pm ]
Tytuł:  Re: w124 om606.910 - dusi się

Witam,
Jeżeli chodzi o śrubę na filtrze paliwa to nie spełnia ona chyba żadnej dodatkowej funkcji w tym silniku. Jest inna niż ta ze zdjęcia, więc pytanie czy zdjęcie nie przedstawia om606 z w210 (+ inny kolor kolektora)?

Co do EGR to też nie widziałem zaworków, ale po jego zdjęciu silnik zaczął chodzić znacznie żwawiej. Wygląda na to, że przyczyną nie jest uszkodzony EGR, a zatkany/zapchany katalizator.

To na razie wstępna obserwacja, ale po zdjęciu katalizatora silnik odzyskał siłę i przestał się dusić. Przyczyna najwyraźniej tkwi w odprowadzeniu spalin. W części kolektora wydechowego z kanałem do EGR jest bardzo wysokie ciśnienie, tak jakby wszystkie spaliny wracały do EGR.

Pozostaję wymiana katalizatora lub jego przedmuchanie... o ile to w ogole mozliwe. Dam znać jeżeli się uda.

Pozdrawiam

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/