MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
124 200d przekładka skrzyni z 4 na 5 https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=60305 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | m_slonik [ śr lis 07, 2012 11:16 pm ] |
Tytuł: | 124 200d przekładka skrzyni z 4 na 5 |
Witam szanowne grono. Posiadam zgodnego z vinem 124 200D z manualna 4 skrzynią. Niestety padł mi silnik i jestem zmuszony wsadzić 200D z innego 124. Dawca to 124 200D kombi. Posiada manualna skrzynie 5. Pytanie moje jest takie: Czy jest sens wkładać skrzynie 5? czy to będzie fajnie śmigało? słyszałem różne opinie na temat skrzyni piątki w dwusetkach i sam teraz nie wiem co zrobić? teoretycznie z piątka w aucie powinno być ciszej przy większych prędkościach no i może będzie troszkę mniej palił? Co radzicie? wymienić tylko motor i zostawić starą czwórkę? czy wymienić motor i podpiąć ta piątkę? dodam tylko ze nie będę tego robił sam. Wstawiam auto do warsztatu. Proszę o szybka podpowiedź osób kompetentnych. Pozdrawiam. |
Autor: | Szumek [ czw lis 08, 2012 12:30 am ] |
Tytuł: | Re: 124 200d przekładka skrzyni z 4 na 5 |
Miałem W201 190D z piątką i teraz mam W124 200D z czwórką. Moje wrażenia są następujące... Wolę czwórkę. Silnik może i jest głośniejszy na trasie, jednak auto lepiej się "buja" i jest elastyczniejsze, biegi są dłuższe - mniej machania dźwignią, zużycie paliwa też jest praktycznie identyczne - w mieście nawet niższe (tu wg. danych katalogowych opiniuję ![]() Oczywiście, zależy jak kto jeździ, ale przy moim użytkowaniu, czyli jazda po mieście i trasa 50-60 km z prędkościami 70-110 km/h, czwórka się bardziej sprawdza. Ze 190D pamiętam, że piątkę można było wrzucić dopiero przy ok. 85 km/h, bo inaczej było dudnienie - czyli jest to typowy nadbieg. Skutkuje to tym, że na polskich, zapchanych, wąskich drogach lokalnych/wojewódzkich stale trzeba zmieniać biegi między IV a V. Tak na marginesie, to gdyby automat ruszał z jedynki, to już dawno bym zamienił manualną czwórkę na automat, ale niestety ruszanie z dwójki znacznie pogarsza "dynamikę" 200D. ![]() |
Autor: | Dennis [ czw lis 08, 2012 1:00 am ] |
Tytuł: | Re: 124 200d przekładka skrzyni z 4 na 5 |
Przy skrzyni piątce, ze względu właśnie na małe przełożenie owego nadbiegu, możesz wsadzić most o większym przełożeniu, bez straty na prędkości maksymalnej (vide bez żyłowania silnika do niebotycznych obrotów przy dużych prędkościach). A mając "większy" most zyskujesz na dynamice, co jest przy 200D nie bez znaczenia. Zresztą tak właśnie konfigurowano fabrycznie - skrzynia piątka = większe przełożenie mostu. Według danych katalogowych, spalanie na trasie jest niższe przy skrzyni piątce, co jest zresztą zrozumiałe, gdyż silnik nie jest tak żyłowany. Ale to wiem jedynie z teorii, być może opinie użytkowników są cenniejsze. Moim zdaniem bez zmiany mostu wymiana skrzyni nie ma sensu. Rozumiem też, że opinie Kolegi Szumka odnoszą się do fabrycznej "czwórki" i fabrycznej "piątki", a więc z odpowiednimi przełożeniami mostów. PS Apropos, jakby co, to most 3.91 z ABSem mam na sprzedaż ![]() |
Autor: | Szumek [ czw lis 08, 2012 1:12 am ] |
Tytuł: | Re: 124 200d przekładka skrzyni z 4 na 5 |
Ja w swoich żadnego mostu nie zmieniałem, a czy ktoś wcześniej ruszał, to nie wiem... ![]() |
Autor: | krasuss młodszy [ czw lis 08, 2012 8:36 am ] |
Tytuł: | Re: 124 200d przekładka skrzyni z 4 na 5 |
Szumek, nie do końca tak znowu, że dłuższe, elastyczniejsze. Bo w wąskiej było do '85 właśnie tak: I. 4,23; II. 2,36; III. 1,49; IV. 1,0; V. 0,84; R. 4,63 (Most: 3,64) I. 4,23; II. 2,36; III. 1,49; IV. 1,0; R. 4,10 (Most: 3,42; od 04.89: 3,46) Więc po prostu dołożyli bieg. Dopiero od '85 skrócili piątkę (w szerokiej już tak samo): I. 4,23; II. 2,36; III. 1,49; IV. 1,0; R. 4,10 (Most: 3,42; od 04.89: 3,46) I. 3,91; II. 2,17; III. 1,37; IV. 1,0; V. 0,78; R. 4,27 (3,91) A w E-klasie wydłużyli piąty bieg: I. 3,91; II. 2,17; III. 1,37; IV. 1,0; V. 0,81; R. 4,27 (3,91) |
Autor: | Szumek [ czw lis 08, 2012 9:03 am ] |
Tytuł: | Re: 124 200d przekładka skrzyni z 4 na 5 |
W 190D z piątką zmienili most ze standardowego dla czwórki 3,23 na 3,91 też w 1985 roku. Ja miałem rocznik 1987 i tam już było mniej elastycznie. ![]() |
Autor: | Dennis [ czw lis 08, 2012 11:27 am ] |
Tytuł: | Re: 124 200d przekładka skrzyni z 4 na 5 |
Jakby nie liczyć, to ze wszystkich trzech przypadków dla W124 200D (do 10/85, od 11/85 do 04/89 i od 04/89) i tak największa różnica w elastyczności skrzyni, na korzyść "czwórki", jest w przypadku pierwszym właśnie ![]() |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ czw lis 08, 2012 2:52 pm ] |
Tytuł: | Re: 124 200d przekładka skrzyni z 4 na 5 |
Podsumowujac- wkładaj 5 i zostaw oryginalny most- auto bedzie jezdziło tak samo a w trasie jak włozysz 5 bedzie ciszej i ekonomicznie. |
Autor: | darus [ czw lis 08, 2012 6:06 pm ] |
Tytuł: | Re: 124 200d przekładka skrzyni z 4 na 5 |
Ja mam oryginalne 200D z 5-biegową skrzynia. Tak jak wspominali koledzy przełozenie dyfra jest troszke inne. Generalnie jestem zadowolony. Uważam, że redukuje to hałas, czy jest oszczedniejszy nie wiem, mój w trasie pali 5,6l nie przekraczając 120km/h. Oczywiscie na naszych zajebistych drogach średnia prędkość wychodzi niecałe 70km/h, bo tu teren zabudowany, tu fotoradar, tu toczacy sie pks...Ogólnie ujmując na piatce nawet da sie wyprzedzić i da sie jeździc. |
Autor: | m_slonik [ czw lis 08, 2012 9:35 pm ] |
Tytuł: | Re: 124 200d przekładka skrzyni z 4 na 5 |
Dziękuje bardzo za szybki odzew! Przemyślałem temat i zastanowiłem się. Wymieniam sam silnik. Skrzynia zostaje 4. Nie będę poprawiał fabryki. Jeśli ktoś jest zainteresowany to mogę podać namiar na tą skrzynie 5? Cena jaką ja miałem za nią zapłacić to 1000 zł. Czy to czasem nie jest przesada?Pytam tak z ciekawości bo "teraz to mnie to lotto" w przyszłym tygodniu mój merc dostanie nowe serduszko i będzie sobie cykał ![]() Pozdrawiam i dziękuję za szybką odpowiedź. |
Autor: | Szumek [ czw lis 08, 2012 11:53 pm ] |
Tytuł: | Re: 124 200d przekładka skrzyni z 4 na 5 |
m_slonik pisze: Cena jaką ja miałem za nią zapłacić to 1000 zł. To IV jest chyba lepszym wyborem. ![]() Tyle to często kosztuje automat... Manual V za taką kwotę warto kupić, ale raczej do W123 diesel - bo to rzadkość. Piątka do W124 to nie taki rarytas i biały kruk, żeby ktoś tyle krzyczał... |
Autor: | Milosh [ ndz gru 09, 2012 11:40 am ] |
Tytuł: | Re: 124 200d przekładka skrzyni z 4 na 5 |
Skrzynia do W124 za taka kase to przynajmniej 2-krotne przebicie. Ktos Ci pasy z dupy chcial zedrzec ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |