MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 31, 2025 8:56 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr paź 17, 2012 8:33 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
Witam

Powoli przymierzam sie do montażu mat grzewczych. Kupione maty (4 sztuki) do Sportline mają jakieś dodatkowe wtyczki poza standardowym, jak mniemak kablem zasilającym. W sumie każda z mat ma po 2 kostki do podłączenia czegoś (no właśnie - czego?) - w sumie jest ich 8.
Kto wie co tam mam podpiąć?

Szymon

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex


Na górę
Post: czw paź 18, 2012 1:57 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1724
Miałem ten sam problem u siebie przy montażu mat grzejnych .U mnie była dodatkowa 1 wtyczka na 1 matę ,bo mam tapicerkę szmacianą z 4 garbami .Wtyczki te są połączone w szereg z matą i żeby mata grzała muszą być zwarte .Tak też u siebie zrobiłem ,zwarłem kable to tych wtyczek i założyłem koszulki termokurczliwe.

Dopiero później dowiedziałem się od kolegi ,który rozbierał oryginalny fotel z matami ,że ta wtyczka służy do podłączenia maty grzewczej która jest zaszyta w przedniej części fotela (okolice kolan) i nie występuje jako część zamienna (zaszyta fabrycznie w tapicerce ).

Ty masz inny wzór tapicerki ,i dlatego masz aż 2 dodatkowe wtyczki na 1 matę.Prawdopodobnie służą do podłączenia 2 mat ,które powinny znajdować się w tapicerce ,ale się nie znajdują bo twoja tapicerka nie wyszła z fabryki z przeznaczeniem do opcji grzania tyłka.

Takie są moje spekulacje na ten temat .

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
Post: czw paź 18, 2012 4:09 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
Wszystkie wtyczki są identyczne i nie da się ich ze sobą spiąć, tak, jakby czegoś do nich brakowało. Czy może tam podpina się jakiegoś rodzaju termostat, który rozłącza grzanie po osiągnięciu danej temperatury?
Dołączam fotkę tej kostki. Robiona w garażu telefonem, więc nie za tęga.


Załączniki:
wty.jpg
wty.jpg [ 35.78 KiB | Przejrzano 1181 razy ]

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex
Na górę
Post: wt lis 06, 2012 2:26 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
Podbijam pytanie. Może ma ktoś dostęp do EPC?

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex


Na górę
Post: wt lis 06, 2012 2:35 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
Czyli chcesz sprawdzić czy coś jeszcze się podpina pod maty które są od Sportline ? Zasadniczo w EPC nie widać różnicy w podłączeniu, są tylko inne numery dla maty od Sportline'a.


Załączniki:
Bez tytułu.png
Bez tytułu.png [ 59.85 KiB | Przejrzano 1135 razy ]
Na górę
Post: wt lis 06, 2012 3:41 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
Za dużo kabli przy tych moich matach sportline.
Jak w EPC nic nie ma, to już sam nie wiem, gdzie to sprawdzać...
Dzięki za schemat.

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex


Na górę
Post: czw lis 08, 2012 2:28 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Miernik w rękę i pomierz oporność. Jeżeli wyjdzie kilka Ohm na obu wtyczkach, to porostu są podwójne grzałki i można regulować moc przez przepinanie szereg/równolegle. Jeżeli na jednej jest dużo większa oporność ~kilkaset Ohm do kilku kOhm to jest to termistor do regulatora temperatury (zostaw niepodłączona).

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl