MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 10:25 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lis 06, 2012 6:09 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Chciałem zapytać, czy do wymiany przedniego uszczelniacza wału (bo raczej z niego leci olej) trzeba demontować chłodnicę klimy? pytam, bo chciałbym uniknąć rozszczelnienia układu...
są jakieś rzeczy, na które szczególnie zwrócić uwagę? czy standardowe postępowanie?

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: wt lis 06, 2012 8:37 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Mysle, ze standartowa procedura:
- Wymontuj tylko chlodnice wody
- zdejmij pasek
- odkrec kolo pasowe - Przy odkrecaniu sruby na kole pasowym zablokuj silnik najlepiej o srubki od konwertera ( bo masz automat). Nie krec silnikiem do tylu!
- wydlub stary simering
- wbij nowy
- poskladaj wszystko do kupy ;).
Ja tak robilem w v12 a to w zasadzie tak samo bo moj silnik to takie dwa Twoje

Przy okazji jak zdejmiesz pasek to pokrec wszysktimi kolkami i zobacz czy nie szumia. Jesli ktores szumi to od razu wymien. Pewnie bedzie szumialo to kolko od pompy powietrza. Lozysko jest drogie ale warto wymienic. Mi kiedys sie rozsypalo i musialem wrocic na lawecie :(
Milej zabawy.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: czw lis 08, 2012 4:46 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
dzięki za odpowiedź. skoro w M120 się obyło beż rozłączania klimy, to tutaj też nie powinno być problemów ;)

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: pn mar 04, 2013 8:10 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
podbijam, bo za 2 dni biorę się za robotę. Wymieniłem tylny, miało być tak pięknie a wyszło jak zwykle!
w ASO po numerze VIN zakupiłem simmering. Zdemontowałem skrzynię w sobotę i okazało się, że simmering nie pasuje. Po wielu rozmowach i moich tłumaczeniach pracownik ASO w końcu dotarł do tego, iż oryginalnie w moim M104 z 1995 roku montowany był uszczelniacz wklejony na stałe z małym dekielkiem aluminiowym z tyłu silnika. Później wycofali takie rozwiązanie montując simmering i INNĄ obudowę. O tym mi nie powiedzieli i w sobotę zostałem z simmeringiem, który nie pasował do starego dekla. Dokupiłem taki dekielek z jakiegoś 2,0 benz z W202 bo był taki sam. Nie wiem w takim razie po co tym z ASO te numery VIN skoro i tak nie potrafią tego sprawdzić... :evil:
tak wygląda wymieniony już uszczelniacz:
Obrazek

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: pt mar 08, 2013 9:19 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
w takim razie napiszę co może sprawić trudność w wymianie przedniego uszczelniacza (dla potomnych).
Ja zrobiłem to bez demontażu chłodnicy. W tym silniku łatwo ściąga się obie osłony plastikowe wentylatora.
Niestety trzeba ściągnąć wisko- najlepiej zrobić to jak jeszcze pasek nie jest zdemontowany, bo ciężko jest zablokować koło pasowe. Myślałem, że wystarczy odkręcić sam wentylator, ale koło z wału korbowego wtedy nie wyjdzie. Śruba na wisko jest na imbus i ma normalny gwint! jest trochę zabawy, żeby pościągać same koła, bo nie ma się o co zaprzeć - same amelinium. [jezyk] Ja przy okazji wymieniłem kółko prowadzące pasek oraz sam pasek. Kółko 70zł, pasek Conti 120zł. Robota na 2-3 godzinki max.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: pt mar 08, 2013 10:00 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt maja 29, 2012 1:54 pm
Posty: 93
W podstawie wentylatora jest "patent" umożliwiający zablokowanie kółka, do którego jest przykręcone wisko. Potrzebny do tego jest np długi ampul rozmiar 3 i ścięty na końcu. Bardzo często pasek nie wystarcza - kółko się ślizga, zaś blokowanie za pomocą morsa lub "brechy" powoduje tylko uszkodzenie kółka. Jak się ma tą podstawę w ręku, bardzo łatwo załapać o co chodzi. Bo jeśli nie wiesz, gdzie i jak, to nie znajdziesz miejsca, gdzie go wsunąć.


Na górę
Post: pt mar 08, 2013 2:57 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
dlatego najpierw pytam na forum ;) Jeśli nie ma odpowiedzi, zostaje żelazny uścisk ręki [zlosnikok]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl