MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
[C124] m102 2,3 zmiana z manuala na automat https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=60177 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | oress [ pn paź 22, 2012 7:43 pm ] |
Tytuł: | [C124] m102 2,3 zmiana z manuala na automat |
Jest sobie 124 coupe z manualną skrzynią z zajechanym silnikiem, bardzo ładne i z ciekawym wypasem. Jest też angol 124 coupe z ASB i zdrowym silnikiem i całość jeździ bardzo ładnie, kosmetycznie zdecydowanie gorzej od tego wyżej, no i wiadomo - angol. Zamiar jest taki aby silnik+ASB z angola wrzucić do tej pierwszej coupe. W obydwu autach są silniki m102 2,3. W teorii wszystkie potrzebne fanty są, szeroki pedał hamulca z LHD nie kłopot zdobyć jeśli okaże się inny jak w RHD. Zabawa zacznie się z wiązką elektryczną od ASB, bo niby gdzie ją wpiąć? Niby nic skomplikowanego, bo z ASB wychodzą "sygnały" dla światła wstecznego i uniemożliwiające uruchomienie rozrusznika gdy auto jest na innym biegu niż N lub P. Właśnie najbardziej nurtuje mnie sprawa blokady rozrusznika. Ktoś to przerabiał? Posiada ktoś schematy elektryczne od wiązki ASB / rozrusznika ? |
Autor: | ukaniu [ pn paź 22, 2012 9:29 pm ] |
Tytuł: | Re: [C124] m102 2,3 zmiana z manuala na automat |
Blokada rozruchu to ten kabel co idzie ze stacyjki na rozrusznik trzeba wysłać do kostki koło skrzyni i wrócić. U mnie się właśnie coś w tym włączniku zwarło i jak włącza się R to podaje prąd na wsteczne i... rozrusznik. Niezły dżołk zrobił MB żonie jak to się własnie pod jej bucikiem zadziało ![]() Zqawór K-D jest sterowany z przekaźnika pomp i dalej w szeregu z włącznikiem k-d pod pedałem. Jak masz anglika to sprawa będzie prosta bo nie utkniesz na galanterii. |
Autor: | oress [ wt paź 23, 2012 7:38 pm ] |
Tytuł: | Re: [C124] m102 2,3 zmiana z manuala na automat |
Dzięki ukaniu, mógłbyś bardziej rozwinąć sprawę sterowania zaworu Kick-D? Wiem, że nie mogę go bezpośrednio podpiąć pod przycisk pod pedałem gazu, bo skrzynia czasem zrzuca o 1 a czasem o 2 biegi przy wciśnięciu KD, właśnie zastanawiało mnie co realizuje takie sterowanie. OK już wiem, że przekaźnik pomp, masz może jakiś schemacik do tego? A co z samym przekaźnikiem, na którym jest napisane "Kick Down"? Temat wciąż rozeznaję i wiem już że, jeszcze do przełożenia mam dyfer i wał napędowy, pokombinować też będę musiał z prędkościomierzem. Na razie przełożę chyba sam silnik i jeśli ten zestaw nie będzie kłopotliwy to tak zostanie - bliżej oryginału, a jak nie będzie dobrze współpracował to będę walczył z automatem. Czy ktoś może wie jakiej średnicy i jaki długi wytoczyć sobie wałek centrujący tarczę sprzęgła w m102? Wolę się przed robotą przygotować żeby skończyć temat w jeden dzień. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |