MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[C124] m102 2,3 zmiana z manuala na automat
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=60177
Strona 1 z 1

Autor:  oress [ pn paź 22, 2012 7:43 pm ]
Tytuł:  [C124] m102 2,3 zmiana z manuala na automat

Jest sobie 124 coupe z manualną skrzynią z zajechanym silnikiem, bardzo ładne i z ciekawym wypasem.

Jest też angol 124 coupe z ASB i zdrowym silnikiem i całość jeździ bardzo ładnie, kosmetycznie zdecydowanie gorzej od tego wyżej, no i wiadomo - angol.

Zamiar jest taki aby silnik+ASB z angola wrzucić do tej pierwszej coupe.
W obydwu autach są silniki m102 2,3. W teorii wszystkie potrzebne fanty są, szeroki pedał hamulca z LHD nie kłopot zdobyć jeśli okaże się inny jak w RHD.

Zabawa zacznie się z wiązką elektryczną od ASB, bo niby gdzie ją wpiąć? Niby nic skomplikowanego, bo z ASB wychodzą "sygnały" dla światła wstecznego i uniemożliwiające uruchomienie rozrusznika gdy auto jest na innym biegu niż N lub P. Właśnie najbardziej nurtuje mnie sprawa blokady rozrusznika. Ktoś to przerabiał? Posiada ktoś schematy elektryczne od wiązki ASB / rozrusznika ?

Autor:  ukaniu [ pn paź 22, 2012 9:29 pm ]
Tytuł:  Re: [C124] m102 2,3 zmiana z manuala na automat

Blokada rozruchu to ten kabel co idzie ze stacyjki na rozrusznik trzeba wysłać do kostki koło skrzyni i wrócić.
U mnie się właśnie coś w tym włączniku zwarło i jak włącza się R to podaje prąd na wsteczne i... rozrusznik. Niezły dżołk zrobił MB żonie jak to się własnie pod jej bucikiem zadziało :-)
Zqawór K-D jest sterowany z przekaźnika pomp i dalej w szeregu z włącznikiem k-d pod pedałem.
Jak masz anglika to sprawa będzie prosta bo nie utkniesz na galanterii.

Autor:  oress [ wt paź 23, 2012 7:38 pm ]
Tytuł:  Re: [C124] m102 2,3 zmiana z manuala na automat

Dzięki ukaniu, mógłbyś bardziej rozwinąć sprawę sterowania zaworu Kick-D?
Wiem, że nie mogę go bezpośrednio podpiąć pod przycisk pod pedałem gazu, bo skrzynia czasem zrzuca o 1 a czasem o 2 biegi przy wciśnięciu KD, właśnie zastanawiało mnie co realizuje takie sterowanie. OK już wiem, że przekaźnik pomp, masz może jakiś schemacik do tego? A co z samym przekaźnikiem, na którym jest napisane "Kick Down"?

Temat wciąż rozeznaję i wiem już że, jeszcze do przełożenia mam dyfer i wał napędowy, pokombinować też będę musiał z prędkościomierzem.
Na razie przełożę chyba sam silnik i jeśli ten zestaw nie będzie kłopotliwy to tak zostanie - bliżej oryginału, a jak nie będzie dobrze współpracował to będę walczył z automatem.

Czy ktoś może wie jakiej średnicy i jaki długi wytoczyć sobie wałek centrujący tarczę sprzęgła w m102? Wolę się przed robotą przygotować żeby skończyć temat w jeden dzień.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/