MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 30, 2025 11:52 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob paź 20, 2012 7:30 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr cze 18, 2008 12:00 am
Posty: 251
Lokalizacja: PGO
Chciałem sprzedać ale skoro nikt go nie chce zostanie u mnie, nawet mi to na reke tylko ze do pracy mam codziennie 50km i mam zamiar załozyć gaz. moje pytanie brzmi jak to chodzi w gazie i jaki gaz najlepiej założyć. podobno one lubią strzelac. co to jest ten BLOS? jakie sa realne spalnia tego auta gazu bo paliwa to wiem ze troszke lubi. 2 pytanie brzmi jaki jest koszt zarejstowania tego samochodu? na umowie 500e?


Na górę
Post: wt paź 23, 2012 5:04 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
LPG 12-14l/100km przy IIgen.
Blos http://www.md.in.tarnow.pl/blos/blos_pl_v2.pdf Bez elektroniki legalnie nie założysz.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: wt paź 23, 2012 9:20 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
Akcyzę i tak wyliczą od wartości z tych ich tabelek. Chyba, że masz na umowie kupna napisane że cena była tak niska ze względu na np. brak tłumików, szyb, uszkodzony silnik albo skrzynię biegów i udokumentowane fakturami, że żeby auto przeszło przegląd musiałeś to wszystko naprawić.
Przerabiałem temat dwa lata temu - 500E na umowie z opisem uszkodzeń ale nie miałem faktur za naprawy więc policzyli po swojemu i zapłaciłem 970zł akcyzy za S124 220TE z 1993r.

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
Post: śr paź 24, 2012 2:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr cze 18, 2008 12:00 am
Posty: 251
Lokalizacja: PGO
filippo pisze:
Akcyzę i tak wyliczą od wartości z tych ich tabelek. Chyba, że masz na umowie kupna napisane że cena była tak niska ze względu na np. brak tłumików, szyb, uszkodzony silnik albo skrzynię biegów i udokumentowane fakturami, że żeby auto przeszło przegląd musiałeś to wszystko naprawić.
Przerabiałem temat dwa lata temu - 500E na umowie z opisem uszkodzeń ale nie miałem faktur za naprawy więc policzyli po swojemu i zapłaciłem 970zł akcyzy za S124 220TE z 1993r.


witam czyli tak jak liczylem ze 2k powinny starczyc dzieki za info [zlosnik]


TReneR pisze:
LPG 12-14l/100km przy IIgen.
Blos http://www.md.in.tarnow.pl/blos/blos_pl_v2.pdf Bez elektroniki legalnie nie założysz.


nigdy nie miałem gazu i jestem ciemny z tej dziedziny. jakiej elektroniki??? tam jest napisane ze żadnej elektroniki nie potrzeba dlaczego legalnie nie założe???? ty masz II generacje ?? mi powiedzieli ze tylko zwykly gaz da sie zalozyc. Mam zamiar zalozyc gaz zeby za dużo kłopotów nie było, a tak sie da??? [zlosnik] :o


Na górę
Post: śr paź 24, 2012 2:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr cze 18, 2008 12:00 am
Posty: 251
Lokalizacja: PGO
zapomniałem napisać myśle o 1 generacji z blosem da rade to tak zgrac????


Na górę
Post: śr paź 24, 2012 8:10 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
I gen jak i blos w samochodzie z katalizatorem i sonda lambda nie przejdzie badania technicznego. Trzeba by do blosa dołożyć elektronikę regulującą dopływ gazu (IIgen).
Taj ja mam IIgen.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: śr paź 24, 2012 8:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr cze 18, 2008 12:00 am
Posty: 251
Lokalizacja: PGO
masz 2 gen w 230e? gdzie to zalozyles ? czy masz to pomieszanie z tym blosem i ta elektronika bo teraz to ja juz pomalu nic wogole nie wiem, a moze ktos wie kto to mi zalozy najlepiej Poznan Zielona g Leszno ale jak nie tu to za wszystkie kontakty bede wdzieczny


Na górę
Post: śr paź 24, 2012 9:52 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Blos kosztuje 370zł.
Guma od VAG jak się uda w ogóle kupić to około 100zł.
Filtr około 100zł dobry, china na pół roku 50zł.
W takiej instalacji jest z elektroniki przekaźnik odcinający pompę i centralka w kabinie, reszta to pierwsza generacja jak pod gaźnik.Parownik , elektrozawór przewody i butla.
Jak dolot szczelny to pracuje jak na benzynie i sam nie wiesz co spala.
Katalizatory i sonda nie maja nic do rzeczy, w ogóle poza wymienionymi nic nie jest potrzebne więcej.
Ja bym nie instalował czegoś innego akurat do tego silnika i wtrysku.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: śr paź 24, 2012 9:59 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr cze 18, 2008 12:00 am
Posty: 251
Lokalizacja: PGO
jtro bede u goscia co gazuje auta i zapytam go czy to ogarnie :) ale jak sie pracownika pytalem to pierwszy raz o blosie slyszal takze sam w to watpie


Na górę
Post: czw paź 25, 2012 8:57 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
To niezły gazownik jest tam .
Oni zainstalować mają całą instalację oprócz palnika w dolocie .
Ty zainstalujesz sam sobie blosa i podłączysz wężem do parownika, to wszystko.
Ale minimum mechaniki trzeba ogarniać, jak się czujesz na siłach to bierz się za to, ale jak nie wiesz o co kaman to gadaj z gazownikiem.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: czw paź 25, 2012 1:51 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
THC pisze:
Blos kosztuje 370zł.
Guma od VAG jak się uda w ogóle kupić to około 100zł.
Filtr około 100zł dobry, china na pół roku 50zł.
W takiej instalacji jest z elektroniki przekaźnik odcinający pompę i centralka w kabinie, reszta to pierwsza generacja jak pod gaźnik.Parownik , elektrozawór przewody i butla.
Jak dolot szczelny to pracuje jak na benzynie i sam nie wiesz co spala.
Katalizatory i sonda nie maja nic do rzeczy, w ogóle poza wymienionymi nic nie jest potrzebne więcej.
Ja bym nie instalował czegoś innego akurat do tego silnika i wtrysku.


Taka instalacja nie przejdzie przeglądu. Wg prawa polskiego samochody fabrycznie wyposażone w katalizator i sondę lambda MUSZĄ miedz elektronicznie regulowana instalacje LPG.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: czw paź 25, 2012 1:54 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
No już dobrze.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: czw paź 25, 2012 1:55 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
karolmar pisze:
masz 2 gen w 230e? gdzie to zalozyles ? czy masz to pomieszanie z tym blosem i ta elektronika bo teraz to ja juz pomalu nic wogole nie wiem, a moze ktos wie kto to mi zalozy najlepiej Poznan Zielona g Leszno ale jak nie tu to za wszystkie kontakty bede wdzieczny


Ja mam zwykła IIgen (nie mam blosa). Zakładałem w Dębicy. Nie mam większych problemów z LPG, ale uczciwie trzeba przyznać, ze silnik przymulony przez mikser (bunkier).

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: czw paź 25, 2012 7:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr cze 18, 2008 12:00 am
Posty: 251
Lokalizacja: PGO
gazownik mowi ze cos tam wie na ten tema i powinien sobie poradzic tylko pyta sie co z krokowcem? musze skompletowac wszystkie potrzebne czesci tylko do konca nie wiem co. jakas gume od golfa 2 gti? stozek i dolot cos jeszcze??? gdzies tam wyczytalem ze pasuje od escorta macie ktos moze jakies foto tej gumy???? z tego co zrozumialem to trzeba wywalic filtr powietrza i w jego miejsce ta guma od golfa lub escorta dalej blos i na koncu stozek????

TReneR pisze:
Taka instalacja nie przejdzie przeglądu. Wg prawa polskiego samochody fabrycznie wyposażone w katalizator i sondę lambda MUSZĄ miedz elektronicznie regulowana instalacje LPG.


wole tanio jezdzic niz miec przeglad [zlosnik] do pracy jade w nocy na 2 to jeszcze ich nie widzialem [zlosnik] a tak pozatym mam cb z 2metrowa antena to bede ich omijal [zlosnik]


moze i sam z ojcem dalbym rade ale jak ktos moze co ma wieksze pojecie na ten temat to niech sprobuje :lol: wrazie co bede po nim poprawial [zlosnik] a ustawic to ustrojstwo jest ciezko???


Na górę
Post: czw paź 25, 2012 7:58 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Ustawienia to dwie śruby od jałowych i mieszanki , robi się to na analizatorze.
Gumy poszukaj po nazwie kobra .Tymi kontrolami się nie przejmuj.
Jest zdjęć w google bardzo dużo

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl