MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

124 luz dyfer skrzynia
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=59930
Strona 1 z 1

Autor:  THC [ wt wrz 25, 2012 9:32 pm ]
Tytuł:  124 luz dyfer skrzynia

Dorwałem takie 124 w którym na jałowym można wał napędowy obrócić o ponad pół obrotu.
Teraz tak- oba łączniki gumowe są nowe z ASO, jeden miał tuleje obok gumy , drugi się spruł.
Przy odpuszczeniu gazu i wciśnięciu wali w dyfer poważnie.
Samochód z automatem, regularnie przez kilka tygodni był zakopywany w zaspach .
Znaczy rozbujany jak z manualem w celu wyjazdu tył przód itp.
Ale do rzeczy , rozwalony jest sam dyfer czy skrzynia tez mogła się rozluzować:)?
Może jest tak, że ASB ma jakiś tam w sobie luz, ale dyfer to jakby spina na sztywno.?

Autor:  ukaniu [ wt wrz 25, 2012 9:42 pm ]
Tytuł:  Re: 124 luz dyfer skrzynia

W tym moście kiedyś były plastikowe (nylonowe) podkładki pod satelity, teraz pewnie ich już nie ma. Do tego zużycie kół zębatych i podkładek regulacyjnych w mechaniźmie różnicowym. Jak most jest cichy to warto go zrobić i zlikwidować w tym miejscu luz do 0. Jeśli półośki będą słabe to też wniosą sporo jałowego ruchu wałem.

Autor:  kuba_tcz [ wt wrz 25, 2012 10:49 pm ]
Tytuł:  Re: 124 luz dyfer skrzynia

Dodam coś od siebie.
Mój most po automacie też miał duży luz, jeździłem tak jakiś czas, aż a w końcu go zmieniłem na inny. Po wyjęciu starego zajrzałem do środka i zobaczyłem coś, po czym szczęka mi spadła. Wałek, na który pracują satelity miał ponad centymetr luzu w obudowie mechanizmu różnicowego (koszu). Po prostu biegał jak grzechotka, a satelity razem z nim, dając ogromny luz na moście. Mnóstwo opiłków, wytarty zarówno wałek satelitów, jak i obudowa. Znajomy mechanik z wieloletnim doświadczeniem w marce stwierdził, że w automatach tak się zdarza. Ale jaki jest powód sam nie wiem.
Nie mówię, że akurat tak jest w tym przypadku, ale poddaję w razie czego kolejny pomysł ;)

Autor:  THC [ śr wrz 26, 2012 9:28 am ]
Tytuł:  Re: 124 luz dyfer skrzynia

No ja planuje raczej wymianę na inny.
3,07 bez ASD z gwarancją za trzy ,cztery stówy to cena ok.
Naprawa , wymiana ewentualnie tych podkładek i pozostałych elementów wyniesie pewnie więcej, no i nie wiem kto miałby mi to wykonać, na miejscu raczej nikt.
Most cichy 220 000 najechane.Przeguby zdrowe sprawdzone, zostawał sam dyfer no i ASB.

Jak sie połapać który dyfer do tzw. "duża głowa", a który to mala?
Samochód wrzesień 89 juz druga seria.

Tu luz akurat wiem jak powstał,ale zawsze w manualu rozwali się szybciej, nie wiem skąd myśl, że automaty tak mają .
Może dlatego,że skrzynia automatyczna ciagnie cały czas i między zmianami biegów nie odpuszcza naprężenia wału.
Przy manualu po wciśnięciu sprzęgła na chwilę naprężenie znika.Ale z kolei przy ostrym ruszaniu dostaje taki dyfer.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/