MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 30, 2025 11:54 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt wrz 25, 2012 9:32 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Dorwałem takie 124 w którym na jałowym można wał napędowy obrócić o ponad pół obrotu.
Teraz tak- oba łączniki gumowe są nowe z ASO, jeden miał tuleje obok gumy , drugi się spruł.
Przy odpuszczeniu gazu i wciśnięciu wali w dyfer poważnie.
Samochód z automatem, regularnie przez kilka tygodni był zakopywany w zaspach .
Znaczy rozbujany jak z manualem w celu wyjazdu tył przód itp.
Ale do rzeczy , rozwalony jest sam dyfer czy skrzynia tez mogła się rozluzować:)?
Może jest tak, że ASB ma jakiś tam w sobie luz, ale dyfer to jakby spina na sztywno.?

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: wt wrz 25, 2012 9:42 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
W tym moście kiedyś były plastikowe (nylonowe) podkładki pod satelity, teraz pewnie ich już nie ma. Do tego zużycie kół zębatych i podkładek regulacyjnych w mechaniźmie różnicowym. Jak most jest cichy to warto go zrobić i zlikwidować w tym miejscu luz do 0. Jeśli półośki będą słabe to też wniosą sporo jałowego ruchu wałem.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt wrz 25, 2012 10:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 03, 2006 2:06 pm
Posty: 89
Lokalizacja: Tczew
Dodam coś od siebie.
Mój most po automacie też miał duży luz, jeździłem tak jakiś czas, aż a w końcu go zmieniłem na inny. Po wyjęciu starego zajrzałem do środka i zobaczyłem coś, po czym szczęka mi spadła. Wałek, na który pracują satelity miał ponad centymetr luzu w obudowie mechanizmu różnicowego (koszu). Po prostu biegał jak grzechotka, a satelity razem z nim, dając ogromny luz na moście. Mnóstwo opiłków, wytarty zarówno wałek satelitów, jak i obudowa. Znajomy mechanik z wieloletnim doświadczeniem w marce stwierdził, że w automatach tak się zdarza. Ale jaki jest powód sam nie wiem.
Nie mówię, że akurat tak jest w tym przypadku, ale poddaję w razie czego kolejny pomysł ;)

_________________
W210 2.2 D 96'
W201 2.0 D 90'
W201 2.5 DT 91'
plus 2 inne wynalazki z silnikami MB ;)


Na górę
Post: śr wrz 26, 2012 9:28 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
No ja planuje raczej wymianę na inny.
3,07 bez ASD z gwarancją za trzy ,cztery stówy to cena ok.
Naprawa , wymiana ewentualnie tych podkładek i pozostałych elementów wyniesie pewnie więcej, no i nie wiem kto miałby mi to wykonać, na miejscu raczej nikt.
Most cichy 220 000 najechane.Przeguby zdrowe sprawdzone, zostawał sam dyfer no i ASB.

Jak sie połapać który dyfer do tzw. "duża głowa", a który to mala?
Samochód wrzesień 89 juz druga seria.

Tu luz akurat wiem jak powstał,ale zawsze w manualu rozwali się szybciej, nie wiem skąd myśl, że automaty tak mają .
Może dlatego,że skrzynia automatyczna ciagnie cały czas i między zmianami biegów nie odpuszcza naprężenia wału.
Przy manualu po wciśnięciu sprzęgła na chwilę naprężenie znika.Ale z kolei przy ostrym ruszaniu dostaje taki dyfer.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl