MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

W 201 - OBROTOMIERZ
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=59884
Strona 1 z 1

Autor:  Jawu [ czw wrz 20, 2012 10:09 am ]
Tytuł:  W 201 - OBROTOMIERZ

Panowie, chcę założyć do mojej 190E, zamiast dużego zagara , obrotomierz z małym zegarkiem. Czy ktoś może mi podpowiedzieć, jak to podłączyć ?
Zacisk, który oznaczyłem "3" - to zasilanie zegara,
"2" - ma obok znak "+", czyli zasilanie obrotomierza,
"1" - nie wiem, gdzie wpiąć
Tam, gdzie są numery 1i2 zastosuję oczywiście odpowiednią wtyczke.

Tak to wygląda :
Załącznik:
OBROT..JPG
OBROT..JPG [ 32.16 KiB | Przejrzano 1478 razy ]

Autor:  ukaniu [ czw wrz 20, 2012 11:52 am ]
Tytuł:  Re: W 201 - OBROTOMIERZ

Obok okrągłego złącza na nadkolu jest śrubka i kabel żółto zielony - sygnał TD.

Autor:  Jawu [ czw wrz 20, 2012 1:08 pm ]
Tytuł:  Re: W 201 - OBROTOMIERZ

Dzięki, jest takie coś. Już wszystko wiem.

Autor:  THC [ czw wrz 20, 2012 1:23 pm ]
Tytuł:  Re: W 201 - OBROTOMIERZ

Super pasuje wtyk od kierunkowskazu ze 123.

Autor:  Jawu [ czw wrz 20, 2012 3:21 pm ]
Tytuł:  Re: W 201 - OBROTOMIERZ

Wiem, mam przygotowany, ale dzięki.

Autor:  FreQ [ sob wrz 22, 2012 8:55 pm ]
Tytuł:  Re: W 201 - OBROTOMIERZ

3 to 12 v dla zaegarka, a obrotek chyba ogolnie do deisla jest :/. Benzynowe maja 3 bolce, plus, minus i sygnal.

Autor:  THC [ sob wrz 22, 2012 9:49 pm ]
Tytuł:  Re: W 201 - OBROTOMIERZ

Z numeru wynika, że pasuje do diesla i benzyny.
Nowy sprzedają w usa po 312 usd:)

Autor:  Jawu [ ndz wrz 30, 2012 8:12 am ]
Tytuł:  Re: W 201 - OBROTOMIERZ

Wczorej wymieniłem zegar na obrotomierz z zegarkiem. Wszystko działa, ale mam pewne wątpliwości, czy dobrze zrobiłem, łącząc przewód zasilający obrotomierz z przewodem zasilającym zegar. Do zegara prąd dochodzi zawsze, a do obrotomierza wystarczy, że po włączeniu zapłonu.
Moje pytanie : czy może tak pozostać ?

Autor:  Gerri [ ndz wrz 30, 2012 10:51 am ]
Tytuł:  Re: W 201 - OBROTOMIERZ

Nie powinno. Przy takim podłączeniu obrotomierz będzie cały czas zasilany - nawet w czasie postoju pojazdu, co spowoduje dodatkowe obciążenie akumulatora. Obrotomierz został zaprojektowany na pracę w czasie gdy alternator ładuje (w czasie pracy silnika) i w związku z tym nikt się nie przejmował poborem prądu. Jeżeli używasz auta codziennie to nie powinno być problemu (połączenie jest jednak nieprofesjonalne) W przypadku mniej intensywnej eksploatacji kłopoty z brakiem prądu masz jak w banku [clown]

EDIT
Zapomniałem dopisać: obrotomierz dieslowski ma zupełnie inną konstrukcję niż "benzyniak" w związku z tym są NIEZAMIENNE!

Autor:  Jawu [ ndz wrz 30, 2012 11:33 am ]
Tytuł:  Re: W 201 - OBROTOMIERZ

Dzięki, tak właśnie myślałem, ale po zamontowaniu :( .Chyba jeszcze dzisiaj to zmienię. Poszukam przewodu, w którym jest prąd po włączeniu zapłonu.
Obrotomierz wymontowałem z zestawu zegarów z auta z silnikiem benzynowym.

Autor:  Gerri [ ndz wrz 30, 2012 11:55 am ]
Tytuł:  Re: W 201 - OBROTOMIERZ

Gerri pisze:
Poszukam przewodu

Po co szukać? Wystarczy spojrzeć na schemat:
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Merced ... S/4054.pdf
Kabel z zasilaniem "po stacyjce" jest na pozycji ósmej w okrągłej wtyczce i ma kolor niebiesko-czerwony

Autor:  Jawu [ ndz wrz 30, 2012 4:15 pm ]
Tytuł:  Re: W 201 - OBROTOMIERZ

Gotowe - poprawione. Obrotomierz ma zasilanie tylko wtedy, kiedy potrzebuje.
Dzięki za podpowiedzi.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/