MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[W140] Problem z obrotami i mocą m104 3.2
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=59882
Strona 1 z 3

Autor:  rogra [ śr wrz 19, 2012 9:37 pm ]
Tytuł:  [W140] Problem z obrotami i mocą m104 3.2

kupiłem w140 i miał juz ten problem silnik to 3.2 m104 rok 92 z lpg a mianowicie
odpala na dotyk
po rozgrzaniu oborty są 1500 obr/min na gazie i na benzynie
zdarza sie że oborty falują spadają poniżej 1000obr/min lecz wtedy silnik kuleje tak jakby go zalewało tzn. zaczyna kopcic i smierdzi z wydechu
na chwilę obecną zrobiłem:
-wiązka silnika była w oplakanym stanie
-wymieniłem przepustnice jedzie zdecydowanie lepiej niz na starej
-wymienilem przepływomierz chodzi równiej niz na starej
-wymieniłem czujnik temp. ten od ECU
-wszystkie weżyki podciśnienia posprawdzałem jest ok

nie wiem w czym jest problem zastanawiam się jeszcze nad podmiana komputera bo jeżeli wiązka była zniszczona to mogła narobic wiele zwarc i teraz są skutki
no chyba że sonda ale wątpie by sonda miała aż taki wpływ na takie obroty
wrażenie jest takie że auto chodzi jakby na ssanu cały czas, jak wrzuce D to obroty spadaja do 1000 a jak klime to do 800

co jeszcze sprawdzic ??? może LPG też cos miesza bo na gasie troche go muli

Autor:  mr_simon [ czw wrz 20, 2012 7:39 am ]
Tytuł:  Re: [W140] Problem z obrotami i mocą m104 3.2

Czy robiłeś odczyt błędów? Możesz wykonać diodą, sposób opisywany przez Devcrk

Cytuj:
Co nam będzie potrzebne ?
-trzy kabelki
-dioda LED na 12V (żarówka się nie nada)
-przycisk, ale nie koniecznie, można zwierać same przewody

Do dłuższej nogi diody (+) przylutowujemy przewód, może być czerwony, żeby łatwiej było się połapać, do krótszej (-) następny, może być czarny, a następnie do przewodu czarnego lutujemy przewód żółty. Całość ma wyglądać jak na rysunku:



Gdy już przygotujemy sobie w.w przyrząd, szykujemy sobie kartkę, długopis i zaczynamy diagnostykę.

Włączamy zapłon.
Na prawym nadkolu, obok akumulatora, odnajdujemy złącze diagnostyczne. Otwieramy je.
Interesują nas piny opisane numerami 1, 8 i 16.
Czerwony kabel wkładamy w pin 16, czarny w 8. Gdy jesteśmy gotowi, wkładamy żółty przewód w pin 1. Dioda powinna się zaświecić. Czekamy od 2 do 4 sekund, po czym wyciągamy żółty przewód z pinu 1. Po ok. 1,5 sekundy dioda zaczyna migać. Liczymy ilość błyśnięć. Gdy przestanie błyskać, zapisujemy sobie rezultat na kartce. Wkładamy znowu żółty przewód w pin 1, czekamy, wyciągamy i znowu liczymy błyski. Robimy to tak długo, aż "kody" błędów zaczną się powtarzać. Znaczy to, że znamy już wszystkie.
Aby skasować pamięć błędów, wkładamy żółty przewód w pin 1 (tak jak do odczytu błysków) na około 12-16 sekund. Po tej czynności dobrze jest wyciągnąć przyrząd ze złącza, uruchomić silnik, przejechać się kawałek i sprawdzić jeszcze raz pamięć błędów. Będziemy wiedzieli, które błędy powracają (które problemy wciąż występują).


Na youtube masz masę filmów o diagnostyce Mercedesa diodą.

Jeżeli wymieniłeś przepustnicę, zachodzi konieczność jej adaptacji, ponieważ masz inny kąt wychylenia, możesz wykonać ją wg poniższych sposobów:

Pierwszy sposób:

1. Odczytaj i usuń błędy
2. Kiedy wystąpi jedno mrugnięcie diody oznaczające brak błędów, ponownie rozpocznij procedurę kasowania błędów z tym, że przytrzymaj przez około 8s.
3. Po tym czasie, wyłącz zapłon i odczekaj co najmniej 2 sekundy.
4. Po tym czasie włącz zapłon, odczekaj minimum 10 sekund, a następnie uruchom silnik.

Wszystkie wartości adaptacyjne zostaną usunięte i rozpocznie się proces adaptacji nowych wartości. Proces ten trwa różnie, trzeba przejechać do 500km, ale znane są przypadki, że wystarczy odpalić i niech silnik popracuje do osiągnięcia temperatury roboczej.

Możesz jeszcze zrobić w taki sposób (o ile Twój ECU, nie będzie toporny):

1. Włącz zapłon
2. Wciskaj delikatnie i równomiernie pedał gazu od położenia wolnych obrotów do "dechy"
3. Zwalniaj powoli nacisk na pedał gazu aż do jego całkowitego zwolnienia
4. Wyłącz zapłon
5. Odczekaj chwilę i odpal silnik.

Na jaki przepływomierz wymieniłeś, BOSCH czy zamiennik?

Cytuj:
zdarza sie że oborty falują spadają poniżej 1000obr/min lecz wtedy silnik kuleje tak jakby go zalewało tzn. zaczyna kopcic i smierdzi z wydechu


Taki objaw miałem jak zmieniłem przepływomierz na Magnetti Marelli.

Najpierw zrób odczyt błędów, napisz w temacie i będziemy myśleć. Poczytaj również te tematy:

viewtopic.php?f=25&t=55679

viewtopic.php?f=25&t=48837&start=45#p442303

Autor:  rogra [ czw wrz 20, 2012 11:55 am ]
Tytuł:  Re: [W140] Problem z obrotami i mocą m104 3.2

błędy sprawdzone diodą to:

-błąd 4

-bład 13

nawet jak je skasuje i tak są


dodam ze jak odpalam zimny silnik to oborty są równe 1000 obr/min i wtedy chodzi tez pompa powietrza jak silnik juz sie nagrzeje obroty rosną do 1500obr

Autor:  mr_simon [ czw wrz 20, 2012 12:55 pm ]
Tytuł:  Re: [W140] Problem z obrotami i mocą m104 3.2

Błąd 4 - przepływomierz,
Błąd 13 - uboga/bogata mieszanka

Jeśli chodzi o wiązkę przepływomierza i błąd nr 4. W większości przypadków przepływomierz jest w 100% sprawny a pojawia się ten błąd winą będzie zwarcie we wtyczce:

Obrazek

Błąd 13, pojawia się gdy:
- do układu dolotowego dostaje się lewe powietrze - należy sprawdzić szczelność układu dolotowego od przepływomierza do przepustnicy,
- regulator ciśnienia paliwa nie trzyma odpowiedniego ciśnienia
- jest niezaadoptowana przepustnica,
- są zanieczyszczone wtryskiwacze.

Zacznij od usunięcia adaptacji tak jak pisałem post wcześniej.

Autor:  rogra [ czw wrz 20, 2012 1:07 pm ]
Tytuł:  Re: [W140] Problem z obrotami i mocą m104 3.2

a jakie powinny byc napięcia we wtyczcce od przepływomierza ??? bo wiązke miałem cała robioną

Autor:  mr_simon [ czw wrz 20, 2012 1:26 pm ]
Tytuł:  Re: [W140] Problem z obrotami i mocą m104 3.2

Przewód minusowy do pinu nr 4 a plusowy do pinu nr 2, włącz zapłon i sprawdź wartość napięcia, prawidłowa wartość powinna zawierać się w przedziale 11-14V jeżeli jest inaczej to do przeglądnięcia wiązka.

Autor:  rogra [ pt wrz 21, 2012 1:14 am ]
Tytuł:  Re: [W140] Problem z obrotami i mocą m104 3.2

napięcia są w normie:) a czy cewka może tez być wadą tej pracy silnika??

Autor:  mr_simon [ pt wrz 21, 2012 7:19 am ]
Tytuł:  Re: [W140] Problem z obrotami i mocą m104 3.2

Naturalnie.

Autor:  m104user [ pt wrz 21, 2012 8:59 am ]
Tytuł:  Re: [W140] Problem z obrotami i mocą m104 3.2

Rogra, czemu w swoich tematach nie wspominasz ani razu, że to nie jest zwykłe m104 takie jak każde inne tylko ten "wynalazek" ? Silnik wizualnie jak 300E_24V na KE tylko rozwiercone do 3.2 i ze zmienionym wtryskiem na sekwencyjny. To zmienia kierunek diagnozy. Nie wiem, czy jest to HFM i czy będą pasowały do niego rozpiski z kodami błedów

Autor:  mr_simon [ pt wrz 21, 2012 9:55 am ]
Tytuł:  Re: [W140] Problem z obrotami i mocą m104 3.2

rogra podaj VIN

Autor:  rogra [ pt wrz 21, 2012 9:38 pm ]
Tytuł:  Re: [W140] Problem z obrotami i mocą m104 3.2

WDB1400321A008294

Autor:  THC [ pt wrz 21, 2012 10:22 pm ]
Tytuł:  Re: [W140] Problem z obrotami i mocą m104 3.2

104990 12 002832

Ten numer zmienia postać rzeczy..

Autor:  rogra [ pt wrz 21, 2012 10:35 pm ]
Tytuł:  Re: [W140] Problem z obrotami i mocą m104 3.2

więc jaki mam typ wtrysku ?? HFM czy LH

Autor:  ukaniu [ sob wrz 22, 2012 9:31 am ]
Tytuł:  Re: [W140] Problem z obrotami i mocą m104 3.2

Stawiam, że LH

Autor:  rogra [ sob wrz 22, 2012 6:02 pm ]
Tytuł:  Re: [W140] Problem z obrotami i mocą m104 3.2

to jakie są błedy dla mojego silnika??

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/