MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Dźwigienki zaworowe silnik M103, M102
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=59803
Strona 1 z 1

Autor:  brajtas [ pn wrz 10, 2012 12:57 pm ]
Tytuł:  Dźwigienki zaworowe silnik M103, M102

Witam
Czy ktoś z kolegów, ma wiedzę (lub to osobiście sprawdzał) czy dźwigienki zaworowe z silnika M102 będą pasowały do M103 a w zasadzie chodzi o dźwigienki z silnika M102 z tzw. "ręczną" regulacją luzu zaworowego? Wyczytałem na forum W201&W124, że silnik M103 (AB4) zmodyfikowany przez Barbusa miał właśnie takie dźwigienki bez "hydrauliki".

Autor:  THC [ pn wrz 10, 2012 3:04 pm ]
Tytuł:  Re: Dźwigienki zaworowe silnik M103, M102

Podbij do Kudlatego z tamtego forum to Ci powie co ma pod maska.
Jak się wstydzisz to przypal głupa i zadzwoń z ogłoszenia na tego ab4 za 30 kola.

Autor:  brajtas [ wt wrz 11, 2012 1:05 pm ]
Tytuł:  Re: Dźwigienki zaworowe silnik M103, M102

THC pisze:
Podbij do Kudlatego z tamtego forum to Ci powie co ma pod maska.
Jak się wstydzisz to przypal głupa i zadzwoń z ogłoszenia na tego ab4 za 30 kola.


Nie wstydze się, to że ab4 ma ręczną regulację luzu to wiem od Kudłatego, pytam czy ktoś może drążył ten temat dźwigienek M103 a M102.

Autor:  m104user [ wt wrz 11, 2012 8:31 pm ]
Tytuł:  Re: Dźwigienki zaworowe silnik M103, M102

No dobrze, wszystko fajnie, tylko po co tak ?

Autor:  ukaniu [ wt wrz 11, 2012 9:32 pm ]
Tytuł:  Re: Dźwigienki zaworowe silnik M103, M102

Prócz samych wad ma jedną zaletę, nie siada przy ciągłych bardzo wysokich obrotach (wyższych niż fabryczne maksymalne).

Autor:  brajtas [ wt paź 02, 2012 8:46 am ]
Tytuł:  Re: Dźwigienki zaworowe silnik M103, M102

m104user pisze:
No dobrze, wszystko fajnie, tylko po co tak ?

pod kątem zastosowania LPG - delikatne powiększenie luzów zaworów ssących o 0,05mm zmniejszy ryzyko wystrzałów.

Autor:  THC [ wt paź 02, 2012 9:07 am ]
Tytuł:  Re: Dźwigienki zaworowe silnik M103, M102

To leczenie objawów, a nie przyczyn.
Gaz nie musi wcale strzelać, zwłaszcza w M103 .
Aż taka ingerencja i cofnięcie się w technice jest zupełnie bez sensu.
Za środki wydane na to, można spokojnie wymienić to co powoduje strzały.
Znam M103 , które strzelało jak wściekłe, po opisywanych szeroko wymianach, od ponad 30 000km nikt nie pamięta, że spala gaz a nie benzynę.

Autor:  ukaniu [ czw paź 04, 2012 7:21 pm ]
Tytuł:  Re: Dźwigienki zaworowe silnik M103, M102

Dla mnie zwiększanie luzów zaworowych w celu minimalizacji strzałów to pomysł rodem z serialu "Sąsiedzi".
A ja myślałem, że to jakiś szportowy tjun ma być.

Autor:  brajtas [ ndz paź 14, 2012 2:11 pm ]
Tytuł:  Re: Dźwigienki zaworowe silnik M103, M102

Ile użytkowników M102, M103 i M104 (tym na KE) tyle opini na temat pracy tych silników (w zasadzie układów wtryskowych) na LPG. Czy to ma jakiś sens czy nie, czy jest cofnięciem się w technice, czy jest pomysłem rodem z serialu "sąsiedzi" pewnie tak! Szkoda tylko, że żaden z Was szanowni koledzy nie odpowiedział mi na pytanie czy te dźwigienki z M102 pasują do M103 bo przecież o to pytałem :(

Autor:  ukaniu [ ndz paź 14, 2012 3:14 pm ]
Tytuł:  Re: Dźwigienki zaworowe silnik M103, M102

Choćby nawet pasowały to musisz wziąć pod uwagę to, że są wałki do dźwigni z lutowanymi nakładkami utwardzanymi i z dźwigniami chromowanymi. Te na śrubę będą do wałka pasującego do chromowanych a w M103 prócz wczesnego wypsutu były wałki do nakładek lutowanych. Więc może i nie będzie strzelało ( :lol: ) ale ogoli wałek. Pewnie 99% ludzi którzy te dźwignie przekłada (o ile się da) nie ma o tym pojęcia i ładuje co jest pod ręką.
Zwiększenia luzu zaworowego da tak niewielkie przesunięcie otwarcia zaworów, że wpły na strzały będzie znikomy.
Strzały to jest uboga mieszanka (chocby chwilowo), nieszczelnościw dolocie, kiepski układ zapłonowy.
Zrób najpierw kompensację parownika z za filtru powietrza a później będziesz zabierał się za bzdury.
Ostatnio znajomy podjechał mówi strzela (inne auto) no to ja rozkręciłem dopływ gazu - nie strzela / Ale będzie wtedy więcej palił! / Ano będzie - ale coś za coś.

Autor:  brajtas [ pn paź 15, 2012 10:29 am ]
Tytuł:  Re: Dźwigienki zaworowe silnik M103, M102

Ukaniu wielkie dzięki za dogłębne wyjaśnienie tematu, o aspektach współpracy dźwigienek z wałkiem rozrządu nie miałem pojęcia. Moje pytanie było czysto teoretyczne. W swoim W124 260E jeszcze nie mam LPG, przymierzając się do jego instalacji rozważałem wszelkie rozwiązania zmniejszające ryzyko wystrzałów, jednak ostatecznie pozostaje w grupie sceptyków stosowania LPG do silników z KE (no może z wyjątkiem IGS-u). Wybrałem droższe rozwiązanie swap z M103 na M104 z HFM. Pozdrawiam

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/