MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 30, 2025 11:57 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn wrz 10, 2012 12:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 16, 2007 10:10 am
Posty: 71
Lokalizacja: Wrocław
Witam
Czy ktoś z kolegów, ma wiedzę (lub to osobiście sprawdzał) czy dźwigienki zaworowe z silnika M102 będą pasowały do M103 a w zasadzie chodzi o dźwigienki z silnika M102 z tzw. "ręczną" regulacją luzu zaworowego? Wyczytałem na forum W201&W124, że silnik M103 (AB4) zmodyfikowany przez Barbusa miał właśnie takie dźwigienki bez "hydrauliki".

_________________
Brajtas od zawsze miłośnik gwiazdy!
W124 260E '88 swap 280E (M104.944 engine from W140) + Getrag (717.404 Gearbox from W201 2.5 16V Cosworth)
ex:
W123 250 '81 M123, MB 100D 2.4D '91, W201 2.0D '88 OM601, W124 200TE '89 M102, W124 200E ASB '92 M111


Na górę
Post: pn wrz 10, 2012 3:04 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Podbij do Kudlatego z tamtego forum to Ci powie co ma pod maska.
Jak się wstydzisz to przypal głupa i zadzwoń z ogłoszenia na tego ab4 za 30 kola.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: wt wrz 11, 2012 1:05 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 16, 2007 10:10 am
Posty: 71
Lokalizacja: Wrocław
THC pisze:
Podbij do Kudlatego z tamtego forum to Ci powie co ma pod maska.
Jak się wstydzisz to przypal głupa i zadzwoń z ogłoszenia na tego ab4 za 30 kola.


Nie wstydze się, to że ab4 ma ręczną regulację luzu to wiem od Kudłatego, pytam czy ktoś może drążył ten temat dźwigienek M103 a M102.

_________________
Brajtas od zawsze miłośnik gwiazdy!
W124 260E '88 swap 280E (M104.944 engine from W140) + Getrag (717.404 Gearbox from W201 2.5 16V Cosworth)
ex:
W123 250 '81 M123, MB 100D 2.4D '91, W201 2.0D '88 OM601, W124 200TE '89 M102, W124 200E ASB '92 M111


Na górę
Post: wt wrz 11, 2012 8:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt maja 29, 2012 1:54 pm
Posty: 93
No dobrze, wszystko fajnie, tylko po co tak ?


Na górę
Post: wt wrz 11, 2012 9:32 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Prócz samych wad ma jedną zaletę, nie siada przy ciągłych bardzo wysokich obrotach (wyższych niż fabryczne maksymalne).

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt paź 02, 2012 8:46 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 16, 2007 10:10 am
Posty: 71
Lokalizacja: Wrocław
m104user pisze:
No dobrze, wszystko fajnie, tylko po co tak ?

pod kątem zastosowania LPG - delikatne powiększenie luzów zaworów ssących o 0,05mm zmniejszy ryzyko wystrzałów.

_________________
Brajtas od zawsze miłośnik gwiazdy!
W124 260E '88 swap 280E (M104.944 engine from W140) + Getrag (717.404 Gearbox from W201 2.5 16V Cosworth)
ex:
W123 250 '81 M123, MB 100D 2.4D '91, W201 2.0D '88 OM601, W124 200TE '89 M102, W124 200E ASB '92 M111


Na górę
Post: wt paź 02, 2012 9:07 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
To leczenie objawów, a nie przyczyn.
Gaz nie musi wcale strzelać, zwłaszcza w M103 .
Aż taka ingerencja i cofnięcie się w technice jest zupełnie bez sensu.
Za środki wydane na to, można spokojnie wymienić to co powoduje strzały.
Znam M103 , które strzelało jak wściekłe, po opisywanych szeroko wymianach, od ponad 30 000km nikt nie pamięta, że spala gaz a nie benzynę.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: czw paź 04, 2012 7:21 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Dla mnie zwiększanie luzów zaworowych w celu minimalizacji strzałów to pomysł rodem z serialu "Sąsiedzi".
A ja myślałem, że to jakiś szportowy tjun ma być.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: ndz paź 14, 2012 2:11 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 16, 2007 10:10 am
Posty: 71
Lokalizacja: Wrocław
Ile użytkowników M102, M103 i M104 (tym na KE) tyle opini na temat pracy tych silników (w zasadzie układów wtryskowych) na LPG. Czy to ma jakiś sens czy nie, czy jest cofnięciem się w technice, czy jest pomysłem rodem z serialu "sąsiedzi" pewnie tak! Szkoda tylko, że żaden z Was szanowni koledzy nie odpowiedział mi na pytanie czy te dźwigienki z M102 pasują do M103 bo przecież o to pytałem :(

_________________
Brajtas od zawsze miłośnik gwiazdy!
W124 260E '88 swap 280E (M104.944 engine from W140) + Getrag (717.404 Gearbox from W201 2.5 16V Cosworth)
ex:
W123 250 '81 M123, MB 100D 2.4D '91, W201 2.0D '88 OM601, W124 200TE '89 M102, W124 200E ASB '92 M111


Na górę
Post: ndz paź 14, 2012 3:14 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Choćby nawet pasowały to musisz wziąć pod uwagę to, że są wałki do dźwigni z lutowanymi nakładkami utwardzanymi i z dźwigniami chromowanymi. Te na śrubę będą do wałka pasującego do chromowanych a w M103 prócz wczesnego wypsutu były wałki do nakładek lutowanych. Więc może i nie będzie strzelało ( :lol: ) ale ogoli wałek. Pewnie 99% ludzi którzy te dźwignie przekłada (o ile się da) nie ma o tym pojęcia i ładuje co jest pod ręką.
Zwiększenia luzu zaworowego da tak niewielkie przesunięcie otwarcia zaworów, że wpły na strzały będzie znikomy.
Strzały to jest uboga mieszanka (chocby chwilowo), nieszczelnościw dolocie, kiepski układ zapłonowy.
Zrób najpierw kompensację parownika z za filtru powietrza a później będziesz zabierał się za bzdury.
Ostatnio znajomy podjechał mówi strzela (inne auto) no to ja rozkręciłem dopływ gazu - nie strzela / Ale będzie wtedy więcej palił! / Ano będzie - ale coś za coś.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pn paź 15, 2012 10:29 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 16, 2007 10:10 am
Posty: 71
Lokalizacja: Wrocław
Ukaniu wielkie dzięki za dogłębne wyjaśnienie tematu, o aspektach współpracy dźwigienek z wałkiem rozrządu nie miałem pojęcia. Moje pytanie było czysto teoretyczne. W swoim W124 260E jeszcze nie mam LPG, przymierzając się do jego instalacji rozważałem wszelkie rozwiązania zmniejszające ryzyko wystrzałów, jednak ostatecznie pozostaje w grupie sceptyków stosowania LPG do silników z KE (no może z wyjątkiem IGS-u). Wybrałem droższe rozwiązanie swap z M103 na M104 z HFM. Pozdrawiam

_________________
Brajtas od zawsze miłośnik gwiazdy!
W124 260E '88 swap 280E (M104.944 engine from W140) + Getrag (717.404 Gearbox from W201 2.5 16V Cosworth)
ex:
W123 250 '81 M123, MB 100D 2.4D '91, W201 2.0D '88 OM601, W124 200TE '89 M102, W124 200E ASB '92 M111


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl