MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 30, 2025 11:52 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [W124]
Post: pt sie 31, 2012 6:49 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pt sie 31, 2012 6:43 pm
Posty: 7
Lokalizacja: Płock
Witam Forumowiczów!

Niestety mam problem ze swoim Mercedesem. Chodzi mianowicie o kickdown. Gdy jadę na BENZYNIE, po wciśnięciu kickdownu obroty rosną momentalnie do 5600 obr/min, prędkość nie może przekroczyć 80km/h i zaczyna szarpać samochodem. Dodam, że na LPG problem nie występuje. W czym może tkwić przyczyna takiego stanu rzeczy?

Pozdrawiam.

_________________
W124 260E


Na górę
 Tytuł: Re: [W124]
Post: wt wrz 04, 2012 12:09 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Najprawdopodobniej na Pb dochodzisz do obrotów granicznych dla których zaczyna działać odcinanie elektroniczne. Na LPG ta opcja nie działa. [zlosnik]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł: Re: [W124]
Post: sob wrz 08, 2012 3:28 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pt sie 31, 2012 6:43 pm
Posty: 7
Lokalizacja: Płock
Ale na kickdownie jest napisane, że max obroty to 6550/min, natomiast u mnie odcina ~5600. Na gazie wszystko jest prawidłowo, ciągnie do prawidłowej wartości odcięcia.

_________________
W124 260E


Na górę
 Tytuł: Re: [W124]
Post: ndz wrz 09, 2012 9:29 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Na gazie nie ma wcale odcięcia obrotów i możesz wykręcić ile dusza zapragnie.
Na benzynie masz ograniczenie, widać działa poprawnie i właśnie na nim zaczyna bujać samochodem.
(Ograniczenie obrotów nie jest poprzez odcięcie zapłonu a odcięcie paliwa)
Jeśli faktycznie prędkość odcięcia jest za niska to może masz przekaźnik pomp z niewłaściwego modelu?

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł: Re: [W124]
Post: śr wrz 12, 2012 8:07 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pt sie 31, 2012 6:43 pm
Posty: 7
Lokalizacja: Płock
Przekaźnik jest oryginalny. Pamiętam, że kiedyś kickdown działał prawidłowo i przestał sam z siebie.

_________________
W124 260E


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl