MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 30, 2025 11:55 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt lut 05, 2013 6:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
Czołem
Panowie potrzebuję porady, czy w zaciszu przydomowego garażu posiadając podstawowe narzędzia, będę w stanie wymienić elementy oznaczone na rysunku numerami 38 i 47. Podejrzewam, że konieczne będzie zrzucenie tylnej belki, ale czy da się to zrobić przykładowo najpierw lewa, potem prawa strona? Z tego co przyglądałem się zawieszeniu to jakoś specjalnie korozji tam nie widzę. Mam do dyspozycji parę dobrych lewarków. Do kanału raczej dojścia nie znajdę. Podjechał bym do lokalnego szamana od Gwiazdy, ale mam mieszane uczucia.
Obrazek

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
Post: wt lut 05, 2013 7:17 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt maja 29, 2012 1:54 pm
Posty: 93
Kanał by się przydał jednak.

Tuleje tylne (47) rzadko się zużywają, przednie często. Kup coś z górnej półki. Da się zrobić bez zrzucania belki, przynajmniej przednie.

Czasami jest problem z odkręceniem śrub, raz mi się jedna ukręciła.


Na górę
Post: wt lut 05, 2013 7:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
Tuleje mam lemfordera już kupione, podejrzewam właśnie przednie o stukanie, tył wygląda w miarę ok, być może się pośpieszyłem z zakupem ale pomyślałem, że jak już robić to raz a dobrze. Jak się do tego zabrać? trzeba je jakoś wyciskać z belki?

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
Post: śr lut 06, 2013 4:53 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Trzeba je wybić, chociaż jak szaman niedawno wymieniał u mnie przednie poduchy to praktycznie same wyleciały. Jakos bez kanału sobie nie wyobrażam tej roboty, choć pewnie się jakos da.
Szczerze mówiac drogie sa te poduchy.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: pt lut 08, 2013 1:36 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Pamiętam, ze z wyjęciem tylnich miałem problem. Bez kanału będzie upierdliwa robota.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: sob lut 09, 2013 9:33 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Ja to robiłem w swojej 190. Najpierw lewą stronę, bo miałem więcej miejsca, potem prawą (jak już wiedziałem jak to idzie). Nie wywalałem całego wózka, bo było za ciasno w garażu. Jak masz dojście z lewej i prawej strony, to bez kanału może się udać, ale to będzie poważne utrudnienie.


Na górę
Post: sob lut 09, 2013 5:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 11, 2005 3:21 pm
Posty: 245
Lokalizacja: Tychy
Witaj
Bez kanału też da rade, swojego 124 podniosłem tył i postawiłem na podpórkach, poluzowałem śruby tak by nie ściągać całkiem nakrętek. Do wyciągnięcia tulei, po odkręceniu nakrętki używałem sporego młotka - służył za dystans pomiędzy wózkiem i nadwoziem, oraz podnośnika hydraulicznego z kawałkiem rurki która wypychała tuleję, operacja powolna ale skuteczna - trzeba to robić powoli i bardzo ostrożnie, ale daje radę, trochę trzeba się pomęczyć z wyciągnięciem bo miejsca mało, jak poluzowałem tez trochę śruby na tylnych tulejach, zakładanie jest proste bo się wkłada i dokręca.

Pozdrawiam
Adam

_________________
obecnie w202 c220 kombi automat
ex.MB124 300TD turbo w automacie R.I.P.
ex.MB123 240TD


Na górę
Post: pn lut 18, 2013 6:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
Temat załatwiony, gumy wymienione, przy okazji znaleziony i usunięty luz na tulejkach wahliwych. Problem jednak został. Nadal coś stuka. Co prawda już nie tak jak wcześniej, ale jednak stuka, a do tego mam wrażenie, że tył zrobił się nieco sztywniejszy i bardziej czuć "bujanie". Tył jest gumowy, ciężko to opisać ale jednak coś jeszcze jest nie tak z zawiechą. Podobno nic nie widać :o ale sprawdzę jeszcze amor nivo, czy tam czasem luzu nie ma. Raz już go wyciągałem na tulejkach luzu nie ma, ale być może stuka na tym dolnym "sworzniu" a tego ostatnio przez nieuwagę nie sprawdziłem. Ech ... ;) ale nikt nie mówił, że będzie lekko.

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
Post: pn lut 18, 2013 9:34 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
Jeden problem z głowy ;) a coś takiego jak łącznik stabilizatora posiadasz ?Może on stuka...

_________________
V


Na górę
Post: czw lut 21, 2013 5:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
Popey być może, czekam aż zejdą śniegi i będę atakował szanownych szamanów dalej :) Chciałbym zamknąć ten temat i zabrać się za kolejne ;)

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
Post: pt lut 22, 2013 6:27 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
Delikatne, głuchawe popukiwanie często pochodzi z siłownika nivo. Niechciałbym być złym prorokiem, ale być może czeka Cię wymiana, bądź regeneracja.
p.s. Po wymianie ustawiłeś zbieżność? Pamiętaj, że tę w 124 ustawia się na obu osiach.

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex


Na górę
Post: pt lut 22, 2013 10:08 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
stukanie bynajmniej nie jest delikatne, nie występuje na każdej dziurze, a jedynie w sytuacji gdy tył podskoczy do góry. Mam wrażenie, tak jak by część auta spadała wcześniej, a potem coś dobijało. Ze zbieżnością przyznam szczerze, że zaskoczyłeś mnie nie wiedziałem o tym. W zeszłym roku jak robiłem przód to zbieżność poprawiali mi dwa razy, a i tak ściąga dalej. Również skłaniam się w stronę nivo, ale nie wykluczam innych opcji. Najgorsze jest stwierdzenie "panie ja tu nic nie widzę"...

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
Post: pt lut 22, 2013 6:22 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
A mocowanie dyferencjału sprawdziłeś?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pt lut 22, 2013 8:07 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Znaleźć speca od geometrii nie jest łatwo. Z przodu ustawia sie nie tylko zbiezność, ale też inne kąty, z tyłu - zbiezność.
Zła geometria nie jest powodem pukania.
Zrobiłbym próbe po wyjęcia wszystkiego z bagażnika.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: pt lut 22, 2013 10:37 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn lip 23, 2001 2:00 am
Posty: 1817
Coś mi się obiło o uszy , że zbieżność zaczyna się ustawiać od tylnej osi i przechodzi na przednią...Jest magik we Wro co potrafił to zrobić dobrze w przyzwoitej cenie.Ale jak koledzy piszą zbieżność raczej nie jest powodem pukania.

_________________
V


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl