MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

w140 jakie wybrać, typowe problemy, usterki, co sprawdzić
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=59328
Strona 1 z 1

Autor:  jdef90 [ ndz lip 22, 2012 10:14 am ]
Tytuł:  w140 jakie wybrać, typowe problemy, usterki, co sprawdzić

Witam, od dawien dawna przymierzam się do W140. Teraz chyba jest dobry czas aby w końcu to zrobić, niektóre auta są jeszcze w znośnym stanie, ceny już przystępne... [zlosnikok]
Auto nie ma być skarbonką, pomnikiem, ale ma konkretne zadanie do wypełnienia: ma być fajnym kompanem dość długiej podróży dla 4 osób. Tak więc niestety ale wymagania mam takie: ogólny stan co najmniej dobry, budżet minimum, nie musi być wszystko sprawne, warto aby był SEL, spalanie jest istotne, osiągi niekoniecznie... i w tym wszystkim jest jeden mały problemik... jak się spodoba to dostanie u mnie dożywocie :)
Ponieważ niestety od jakiegoś czasu już nie śledzę forów itp. śmiało mogę powiedzieć, że w temacie jestem lajkonikiem... przez weekend trochę poczytałem, w wyszukiwarce też nie znalazłem jakiegoś kompendium na ten temat... może komuś by się chciało odpowiedzieć na kilka pytań odnośnie w140.
1. słabe punkty nadwozia >> korozja?
2. słabe punkty poszczególnych silników? jak z rozrządami?
3. jak radzą sobie z LPG (mam na myśli założone instalacje, sam nie będę inwestował, na 10 000km się nie opłaci)?
4. jak z przeniesieniem napędu? która skrzynia najmniej kłopotliwa?
5. słabe punkty wyposażenia? co najczęściej nie działa? Czym się przejmować/zbijać cenę (dla mnie nie musi wszystko działać)
5. co jest najbardziej kłopotliwe i kosztowne w naprawie?
6. najbardziej podobają mi się w140 przedliftowe... więc 300TD niestety odpada... no i ta cena... chyba nawet s600 by na takim dystansie wyszedł taniej... :)
może widzieliście jakiś egzemplarz do sprzedania, który by mógł mnie zainteresować... w sumie to może być nawet anglik... choć jeśli by miał dostać dożywocie to mógłby być z tym problem :)

Autor:  WLD_Wlodi [ ndz lip 22, 2012 10:57 am ]
Tytuł:  Re: w140 jakie wybrać, typowe problemy, usterki, co sprawdzi

Cytuj:
1. słabe punkty nadwozia >> korozja?
2. słabe punkty poszczególnych silników? jak z rozrządami?
3. jak radzą sobie z LPG (mam na myśli założone instalacje, sam nie będę inwestował, na 10 000km się nie opłaci)?
4. jak z przeniesieniem napędu? która skrzynia najmniej kłopotliwa?
5. słabe punkty wyposażenia? co najczęściej nie działa? Czym się przejmować/zbijać cenę (dla mnie nie musi wszystko działać)
5. co jest najbardziej kłopotliwe i kosztowne w naprawie?
6. najbardziej podobają mi się w140 przedliftowe... więc 300TD niestety odpada... no i ta cena... chyba nawet s600 by na takim dystansie wyszedł taniej... :)
może widzieliście jakiś egzemplarz do sprzedania, który by mógł mnie zainteresować... w sumie to może być nawet anglik... choć jeśli by miał dostać dożywocie to mógłby być z tym problem :)


1. Jak wszystkie mercedesy z tamtych lat(mówie akurat o poliftowych S) - korozja.
2. W silnikach M104 (2.8-3.2) rozrząd dożywotni, w V8 i V12 ze względu na długość łańcucha, trzeba go co jakiś czas wymieniać.
3. Ja mam w 3.2 i się nie skarże, trocin ma w 5.0 i też jeździ, widziałem nawet LPG w V12 ale podobno najlepiej znoszą pojemności do 5l.
4. Typowe bolączki to poślizg podczas zmiany biegów, przy kupnie trzeba na to zwrócić uwage bo koszty naprawy mogą być różne.
I nie słuchaj kitu że mechanik wlał zły olej i tak ślizga :lol:
5. Pompki centralnego i dociągania, są bardzo drogie, najlepiej sprawdzić wszystko z wyposażenia bo np jeżeli elektryczna regulacja foteli nie działa, to też może być bardzo kosztowna.
6. Stoi co jakiś czas na allegro S600 ze Szwajcarii za 7000Eur . Jest : http://otomoto.pl/mercedes-benz-s-600-C17239492.html
Tu masz gablote kolegi z forum: http://moto.allegro.pl/mercedes-w140-s500-wyjatkowy-egzemplarz-i2480520729.html

Autor:  jdef90 [ ndz lip 22, 2012 12:26 pm ]
Tytuł:  Re: w140 jakie wybrać, typowe problemy, usterki, co sprawdzi

Wlodi, dzięki za odpowiedź, auta z ogłoszeń są piękne... ale mi chodzi o coś innego... jedna podróż, auto być może nie wróci z niej... chyba, że okazałoby się, iż jest tak fajne i w zaskakująco dobrym stanie, że będzie miało sens głębsze zaangażowanie. Stąd poruszam się w zdecydowanie dolnych zakresach cenowych, priorytetem jest uniknięcie kompletnej miny, oraz możliwość stosunkowo niezawodnego pokonania 10000 km jak najniższym kosztem (choć tutaj z ekonomicznego punktu widzenia także wlicza się cena zakupu, zatem nie wykluczam zakupu 500, która jest tańsza od diesla, w lepszych specyfikacjach, często w lepszym stanie, choć paliwo kosztuje więcej).
Pytanie dodatkowe: czy air ride to coś czego się bać? czy to opcja czy standard np. w 420, 500?
a.. i jeszcze jedno... wiem chyba dlaczego wielu z nas podobają się bardziej auta przed liftem...
LOL
http://otomoto.pl/daewoo-chairman-C25126495.html
Obrazek
Obrazek
choć wbrew pozorom to auto ma nie tylko znaczek wspólny z MB :D

Autor:  Szumek [ ndz lip 22, 2012 2:30 pm ]
Tytuł:  Re: w140 jakie wybrać, typowe problemy, usterki, co sprawdzi

jdef90 pisze:
http://otomoto.pl/daewoo-chairman-C25126495.html
choć wbrew pozorom to auto ma nie tylko znaczek wspólny z MB :D


Z tego co pamiętam, to jest W124 po koreańskich przeróbkach. Ponoć bardzo trwałe auto, no ale wiadomo - sprawdzona technika z lat 80-tych. ;) Jeśli trwałość jest zbliżona, to jest to jakaś opcja, żeby mieć W124 młodsze niż 17 lat. :) Oczywiście jeśli komuś nie przeszkadza kapusta na masce. :lol:

Mi się wizualnie nawet podoba, chyba nawet bardziej, niż przedliftowy W210. [zlosnik]

Autor:  trocin [ ndz lip 22, 2012 3:30 pm ]
Tytuł:  Re: w140 jakie wybrać, typowe problemy, usterki, co sprawdzi

Air ride hehe [hihi] dobre....
Przemyśl jeszcze raz czy akurat W140 to jest to auto [oczko]

Autor:  jdef90 [ ndz lip 22, 2012 5:55 pm ]
Tytuł:  Re: w140 jakie wybrać, typowe problemy, usterki, co sprawdzi

ojtam ojtam, chodzi mi czy W140 ma z reguły normalne sprężyny, czy jakiś system nivo/srivo/airmatic superpneumatic...
Dziś oglądałem jeden egzemplarz, i widzę, że lekko nie będzie... na razie powinieniem szukać SEL i to raczej na wypasie, żeby robił robotę... :oops:

Autor:  matizolkusza [ ndz lip 22, 2012 11:14 pm ]
Tytuł:  Re: w140 jakie wybrać, typowe problemy, usterki, co sprawdzi

Skoro ma być to jedna podróż 10kkm to zastanów się nad czymś innym. Może W124? Nie wiem jak chcesz pogodzić słowa tanio i W140 do tego z V8.

Autor:  maclaw [ pn lip 23, 2012 5:30 pm ]
Tytuł:  Re: w140 jakie wybrać, typowe problemy, usterki, co sprawdzi

Kupisz W140 tanio, to dwa, trzy razy przepłacisz... Te samochody kosztowały jako nowe i kosztują teraz, jeśli mają być sprawne... A i tak roczne utrzymanie pochłania kilka tysięcy PLN...

Autor:  jdef90 [ wt lip 24, 2012 8:31 pm ]
Tytuł:  Re: w140 jakie wybrać, typowe problemy, usterki, co sprawdzi

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Ale jak gdyby je podsumowując chcę zaznaczyć, że nie jestem nastolatkiem, wiem co to znaczy "tanio kupić", ale właśnie projekt ma taki charakter :) tak naprawdę mam do dyspozycji kilka innych aut którymi można by taką podróż odbyć (może nawet bardziej do tego się nadających), ale nie o to chodzi.
Oczywiście jeśli nic sensownego nie kupimy, być może pojedziemy czymś innym, albo podróż przełożymy. Zatem podkreślam, że to musi być w140, choć nie musi być na maksa wychuchane. Ten byłby idealny, gdyby miał tylko drugą kanapę... i cena był nieco niższa :)
http://otomoto.pl/mercedes-benz-s-500-k ... 70312.html
Widzę, że jest kilka sztuk z uszkodzonymi silnikami... czy znacie kogoś sensownego, kto przełożyłby silnik i np z 600 SEL zrobił 300 TD SEL? Bo jest jedna oferta "combo" auta z dieslem i skrzynią oddzielnie... ktoś jakby miał plan... i klęknął ;)

Autor:  tomashbo [ sob lip 28, 2012 4:26 pm ]
Tytuł:  Re: w140 jakie wybrać, typowe problemy, usterki, co sprawdzi

A mi się Twój pomysł wydaje ciekawy, że aż poszukałem Ci samochodów na mobilach. Ostatnio W140 są już w takim dołku cenowym, że coś jeżdżącego dałoby się wyrwać. Nie liczyłbym, że będzie bezawarynie, ale coś się uda. Co do LPG to pytanie dokąd chcesz jeździsz (zakładam, że gdzieś zagranice) może być kluczowe. Ale skoro masz zamiar jechać w 4 osoby w trasę to koszt paliwa przy PB na głowę i tak wyjdzie przynajmniej akceptowalny. Najtańsze longi na mobile.de:

http://tnij.org/rk3e - ma ileś tam wad, sprzedający nie wymienia konkretnych poza tym, że chodzi nierówno, ale jeździ do przodu i pewnie do tyłu. Ma LPG i jeśli chcesz samochód dla 4 osób to genialna wersja, bo z oddzielnie sterowanymi fotelami z tyłu, dosyć rzadka opcja. Pytanie tylko ile trzeba zainwestować, ale baza jest dosyć niska, a samochód raczej niezbyt mocno skundlony i w ciekawej opcji. Wydaje mi się, że wisi już może z pół roku.

http://tnij.org/rk3g - anglik, ale zarejestrowany w Niemczech - jeśli się dobrze zakręcisz to zdobędziesz niemiecki meldunek i zarejestrujesz go na siebie na niemieckie numery (w Polsce jak pewnie wiesz jest to niemożliwe). Wg sprzedawcy jest w pełni gotowy do jazdy i ma przegląd do października tego roku. Jak Ci się spodoba to sobie przełożysz kierownicę ;)

http://tnij.org/rk3m - Samochód z Monaco, wg sprzedającego jeździł nim król Kataru (kto wie, może chociaż woził jego gości czy ochroniarzy), w bardzo dobrym stanie technicznym (...), w Monaco w MB wyremontowali go za 12000€ (dosłownie wyremontowali, więc może chodzić o naprawę blacharską z ubezpieczenia :] ). Na wakacyjnego tripa w kilka osób fajny bo ma oddzielne sterowanie klimy na tył (o ile oczywiście działa). Jeżeli stan jest choć zbliżony do opisu to może być ciekawie.

http://tnij.org/rk3p - kolejna wersja z dzieloną kanapą z tyłu. Wady wymienione przez właściciela - świeci się lampka ABSu, jeden z foteli nie jeździ przód-tył, prędkościomierz nie zawsze działa.

http://tnij.org/rk3r - Właściciel twierdzi, że wszystko działa ("silnik i skrzynia bez zarzutu"), typowe ślady dla używnego samochodu (rysy, wgniecenia), ale wg sprzedającego jest zadbany, ma odczepiany hak. Ogólnie biedna 500 (manualne fotele z przodu).


Teraz € trochę potaniało, po wszystkich opłatach i kosztach podróży coś Ci pewnie zostanie na poprawienie samochodu, opierając się na ogłoszeniu, które podałeś, że budżet oscyluje wokół 22000 PLN. Jeżeli brałbyś też pod uwagę krótką wersję to sytuacja jest jeszcze bardziej kolorowa.

Swoją drogą ustawiając wyszukiwanie od rocznika 1991 i kolejność ustawiając po cenie od najniższej to ok pułapu 3500€ roi się już od w220.



Pozdrawiam

Autor:  jdef90 [ pn lip 30, 2012 12:30 am ]
Tytuł:  Re: w140 jakie wybrać, typowe problemy, usterki, co sprawdzi

Wielkie dzięki za pomoc! Właśnie wróciłem z weekendu, sprawdziłem 4 gdańskie egzemplarze... w komisie na ul. Zaroślak... żal aż d...ę ściska... oba auta szroty... niby lang fajnie wyposażony, ale mech w tylnych światłach, rdza, blacharka niespasowana... drugi, który na zdjęciach wygląda lepiej, na żywo nawet nie zachęcił do zawracania sobie głowy... Na abrahama stoi czarna (słaba zewnętrznie) oraz srebrny diesel... i ta była zdecydowanie najlepsza z całej czwórki... jeździ, stuka, nie ma kickdowna, srs się świeci... w sumie także parchorzęch niestety... auta stojącego w elblągu nie udało i się oblookać (wszystkie auta obecnie wiszą na otomoto)
Jutro może tego karawana obejrzę.
Auta z mobili... to jakby inna liga.. przynajmniej na fotkach... dobrze, że teraz będę miał kilka na oku... a nuż coś się nadarzy w okolicy do zabrania i będzie inna kalkulacja... [zlosnikhihi]
Podróż ma być n północ... LPG więc jest raczej tylko wspomaganiem... stąd także coraz baczniej patrzę na diesle... chyba że ostatecznie zmienimy koncepcję i pojedziemy w jakieś bardziej zagazowane rejony...

jeszcze jedno pytanie odnośnie manualnych foteli... w srebrnym dieslu były manualne, ale miały jakoś dużo zakresów ustawień... i powiem szczerze, że były dla mnie bardzo ok... mam porównanie z obecnych w221 i w216 gdzie można tylko podpompować lędźwia (oczywiście obok wysuwania, podnoszenia, opuszczania, wentylowania i masowania)... i generalnie subiektywnie w tych manualnych było mi o niebo lepiej... czy ktoś podpowie jakie były opcje?

Autor:  mercedes124_1987 [ śr wrz 26, 2012 11:17 pm ]
Tytuł:  Re: w140 jakie wybrać, typowe problemy, usterki, co sprawdzi

hej ja swoje v12 kupiłem za 6.800 z 91r samo przyjechało do domu:) miało nowe aku 2kpl alu zawieche i hamulce do roboty.Obecnie hamulce zrobione zawiecha też i założyłem gaz na tym nie oszczędzałem zrobiłem już 6 tys. I nie narzekam z silnika podcieka olej ale ze starości elektrycznie w miarę sprawne ogólnie za 13tyś mam fajne autko w wersji long :)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/