MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[w124 M103] Ratunku.... czyli w poszukiwaniu iskry
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=59138
Strona 1 z 1

Autor:  jando [ wt lip 03, 2012 5:51 pm ]
Tytuł:  [w124 M103] Ratunku.... czyli w poszukiwaniu iskry

Witam
Mam poważny problem w zlokalizowaniu usterki czyli braku iskry po nagrzaniu.Generalnie mogę zrobić kilkanaście km
zanim nagle zgaśnie ,a na jałowym po nagrzaniu najpierw trochę szarpie,a potem gasnie .Iskry brak.
Co zrobiłem.Wymieniłem czujnik przy kole zamachowym,moduł zapłonowy oraz cewkę(używane ze sprawnego auta)
Przewody WN Beru kupione w listopadzie.
Ponieważ dalej się działo,kupiłem całkiem nową cewkę ....dalej lipa.
Zaczyna mi brakować pomysłów.Cewka w sumie jest sterowana masa z modułu ...a moduł czujnikiem wału...co tu ma nie działać [totalszok]
Aha auto po ostudzeniu nie zapala .Trzeba wykonać szereg czynności czyli podpiąć inny kabel WN od cewki (lub nie)
podłączyć inny czujnik wału(lub nie) wymienić moduł(lub nie) ...normalnie czary mary :cry:
Może ktoś miał podobne figle i sobie jakoś poradził ?
Please Help Me!!!

pozdrawiam Jarek

Autor:  darus [ wt lip 03, 2012 6:25 pm ]
Tytuł:  Re: [w124 M103] Ratunku.... czyli w poszukiwaniu iskry

Czy po zaniku iskry, nie ma jej również na wyjściu z cewki, czyli z pominięciem rozdzielacza?

Autor:  jando [ wt lip 03, 2012 6:35 pm ]
Tytuł:  Re: [w124 M103] Ratunku.... czyli w poszukiwaniu iskry

Tak.Brak już na wyjściu z cewki....sorry nie napisałem

Autor:  ukaniu [ wt lip 03, 2012 9:10 pm ]
Tytuł:  Re: [w124 M103] Ratunku.... czyli w poszukiwaniu iskry

Napięcie zasilania modułu jest?
Napięcie zasilania na cewce jest?
Może oba czujniki indukcyjne są trachnięte?

Autor:  jando [ wt lip 03, 2012 10:06 pm ]
Tytuł:  Re: [w124 M103] Ratunku.... czyli w poszukiwaniu iskry

Napięcia na cewce i module sprawdzone.
Jeśli chodzi o czujniki to.....w sumie nie mam oscyloskopu żeby je sprawdzić,ale oba jakieś napięcię indukują(oporność jak u książce)
Poza tym jak układ zapłonowy działa to sprawdzałem jeden i drugi czujnik ręcznie(tzn.podłaczony do EZL, ale czujnik na zewnątrz, a indukowanie odbywało się "ręcznie" machając czymś metalowym przed czujnikiem;-) iskrę daje.

Autor:  TReneR [ śr lip 04, 2012 3:23 pm ]
Tytuł:  Re: [w124 M103] Ratunku.... czyli w poszukiwaniu iskry

A obrotomierz rusza się przy kręceniu rozrusznikiem (czy jest sygnał TD)?

Autor:  darus [ czw lip 05, 2012 8:08 pm ]
Tytuł:  Re: [w124 M103] Ratunku.... czyli w poszukiwaniu iskry

Ja bym pokusil się o podłożenie drugiego modułu.

Autor:  jando [ czw lip 05, 2012 8:13 pm ]
Tytuł:  Re: [w124 M103] Ratunku.... czyli w poszukiwaniu iskry

No cóż.Po tygodniu wymian czujników,modułów,cewek.Sprawdzaniu mas i przejść przewodów,
po totalnej psychicznej załamce......postanowiłem się napić.
Stojąc tak ze szklaneczką nad mą kapryśną Mercedes zacząłem się zastanawiać czego jeszcze nie wymieniałem.
Pozostały 2 wiązki z okrągłymi wtykami do EZL'a. Jakoś tak bez przekonania (bo każdy kabelek od modułu idący do cewki,czujników oraz kompa został sprawdzony i miał przejście) wziąłem się ponownie za pomiary....i eureka [totalszok]
Przewód 2 (-) do cewki na mierniku zabrzęczał i pokazał 0Ohm, ale po sekundzie 20,60,150 ohm ??
Okazało się ,żę gniazdo-tulejka lekko się rusza i zmienia się oporność przejścia.Trochę to dziwne,bo pozostałe 3 gniazda w tej wtyczce też się ruszaję, ale przejście jest.Ponieważ nie miałem 2 kabelka z takim gniazdem,wywierciłem otwór po drugiej stronie i przelutowałem połączenie kabelka z tulejką .
Uszkodzenie na tyle upierdliwe ,bo sygnał TD był przez moduł generowany, ale ta drobna i zmienna oporność powodowała
słabsza ,bądź brak iskry.W załączeniu fotka "Dziury".Jak gdzieś dostane taki kabel do zmienię .Na razie działa [zlosnikz]

Obrazek

P.S Teraz mam rezerwowe: 2 moduły,2 cewki oraz 2 czujniki :oops:

Autor:  jando [ czw lip 05, 2012 8:18 pm ]
Tytuł:  Re: [w124 M103] Ratunku.... czyli w poszukiwaniu iskry

darus pisze:
Ja bym pokusil się o podłożenie drugiego modułu.


.. i też tak zrobiłem . I z drugą cewką i drugim czujnikiem [zlosnikz]
Niestety zmylił mnie trochę fakt,że problemy zaczynały się po nagrzaniu.W sumie nie wiem dlaczego.
Dzisiaj dopijam łyskacza ,bo wreszcie mogę w weekend zajęć się blokadą fotela i podajnikiem pasa bo padł ;-)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/