MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
[w124 M103] Ratunku.... czyli w poszukiwaniu iskry https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=59138 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | jando [ wt lip 03, 2012 5:51 pm ] |
Tytuł: | [w124 M103] Ratunku.... czyli w poszukiwaniu iskry |
Witam Mam poważny problem w zlokalizowaniu usterki czyli braku iskry po nagrzaniu.Generalnie mogę zrobić kilkanaście km zanim nagle zgaśnie ,a na jałowym po nagrzaniu najpierw trochę szarpie,a potem gasnie .Iskry brak. Co zrobiłem.Wymieniłem czujnik przy kole zamachowym,moduł zapłonowy oraz cewkę(używane ze sprawnego auta) Przewody WN Beru kupione w listopadzie. Ponieważ dalej się działo,kupiłem całkiem nową cewkę ....dalej lipa. Zaczyna mi brakować pomysłów.Cewka w sumie jest sterowana masa z modułu ...a moduł czujnikiem wału...co tu ma nie działać ![]() Aha auto po ostudzeniu nie zapala .Trzeba wykonać szereg czynności czyli podpiąć inny kabel WN od cewki (lub nie) podłączyć inny czujnik wału(lub nie) wymienić moduł(lub nie) ...normalnie czary mary ![]() Może ktoś miał podobne figle i sobie jakoś poradził ? Please Help Me!!! pozdrawiam Jarek |
Autor: | darus [ wt lip 03, 2012 6:25 pm ] |
Tytuł: | Re: [w124 M103] Ratunku.... czyli w poszukiwaniu iskry |
Czy po zaniku iskry, nie ma jej również na wyjściu z cewki, czyli z pominięciem rozdzielacza? |
Autor: | jando [ wt lip 03, 2012 6:35 pm ] |
Tytuł: | Re: [w124 M103] Ratunku.... czyli w poszukiwaniu iskry |
Tak.Brak już na wyjściu z cewki....sorry nie napisałem |
Autor: | ukaniu [ wt lip 03, 2012 9:10 pm ] |
Tytuł: | Re: [w124 M103] Ratunku.... czyli w poszukiwaniu iskry |
Napięcie zasilania modułu jest? Napięcie zasilania na cewce jest? Może oba czujniki indukcyjne są trachnięte? |
Autor: | jando [ wt lip 03, 2012 10:06 pm ] |
Tytuł: | Re: [w124 M103] Ratunku.... czyli w poszukiwaniu iskry |
Napięcia na cewce i module sprawdzone. Jeśli chodzi o czujniki to.....w sumie nie mam oscyloskopu żeby je sprawdzić,ale oba jakieś napięcię indukują(oporność jak u książce) Poza tym jak układ zapłonowy działa to sprawdzałem jeden i drugi czujnik ręcznie(tzn.podłaczony do EZL, ale czujnik na zewnątrz, a indukowanie odbywało się "ręcznie" machając czymś metalowym przed czujnikiem;-) iskrę daje. |
Autor: | TReneR [ śr lip 04, 2012 3:23 pm ] |
Tytuł: | Re: [w124 M103] Ratunku.... czyli w poszukiwaniu iskry |
A obrotomierz rusza się przy kręceniu rozrusznikiem (czy jest sygnał TD)? |
Autor: | darus [ czw lip 05, 2012 8:08 pm ] |
Tytuł: | Re: [w124 M103] Ratunku.... czyli w poszukiwaniu iskry |
Ja bym pokusil się o podłożenie drugiego modułu. |
Autor: | jando [ czw lip 05, 2012 8:18 pm ] |
Tytuł: | Re: [w124 M103] Ratunku.... czyli w poszukiwaniu iskry |
darus pisze: Ja bym pokusil się o podłożenie drugiego modułu. .. i też tak zrobiłem . I z drugą cewką i drugim czujnikiem ![]() Niestety zmylił mnie trochę fakt,że problemy zaczynały się po nagrzaniu.W sumie nie wiem dlaczego. Dzisiaj dopijam łyskacza ,bo wreszcie mogę w weekend zajęć się blokadą fotela i podajnikiem pasa bo padł ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |