MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W124] Diesel, który lubi zimę https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=59135 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Szumek [ wt lip 03, 2012 3:36 pm ] |
Tytuł: | [W124] Diesel, który lubi zimę |
Witam. Użytkując moje W124 200D od jakiegoś już czasu, zauważyłem dziwną przypadłość... Mianowicie, im chłodniej, tym silnik rano lepiej odpala. Ogólnie nie odpala źle, ale najlepiej-najrówniej-najprzyjemniej odpala zimą, np. przy minus 10-20 st.C. Wydłużenie grzania świec w lecie nie zmienia sytuacji, więc to nie to. Drugą dziwną przypadłością jest to, że dobrze pali zimny z rana, dobrze odpala gorący, jednak w stanie pośrednim, czyli między temperatura silnika 30-60 st.C, odpala nierówno i zajmuje chwilę, zanim wyrówna obroty. W fazie rozgrzewania ma tendencję do dymienia na niebiesko. Zalany do silnika olej to Mobil 1 do diesli 0W40, nie odnotowałem zauważalnego jego zużycia. Panowie, co to może być? |
Autor: | darus [ wt lip 03, 2012 6:31 pm ] |
Tytuł: | Re: [W124] Diesel, który lubi zimę |
Być może to sprawka przepuszczających sekcji pompy. Może jest tak, że sekcje przepuszczają i ropa ścieka do oleju. Tylko takie moje teorie. |
Autor: | Paweł_W124 [ wt lip 03, 2012 8:23 pm ] |
Tytuł: | Re: [W124] Diesel, który lubi zimę |
Podejrzana pompa wtryskowa , a jak z kompresją zimny/cieply |
Autor: | Szumek [ wt lip 03, 2012 9:04 pm ] |
Tytuł: | Re: [W124] Diesel, który lubi zimę |
Kompresji nie mierzyłem, ale skoro przy -20 st.C pali za pierwszym na wszystkie gary, to chyba nie jest źle. ![]() Dodam jeszcze, że w zimne dni lubi z rana cykać popychaczami hydraulicznymi, póki trochę się nie rozgrzeje. Plus te dymienie na niebiesko, póki się nie rozgrzeje, ale to zawsze, w ciepłe dni też. Może to wtryski + kasatory luzu zaworów? |
Autor: | WALDORFF [ wt lip 03, 2012 10:06 pm ] |
Tytuł: | Re: [W124] Diesel, który lubi zimę |
Przy bardzo słabej kompresji silnik 200D nie daje się uruchomić zimą bez holowania ![]() ![]() Moim zdaniem przydałby się przegląd pompy wtryskowej u PORZĄDNEGO fachmana. Zużyte sekcje pompy podają zbyt niskie ciśnienie wtryski - zimą, gdy ON jest gęstszy ciśnienie jest w normie. Przy wyższych temperaturach (latem) ON jest rzadszy, a tym samym "skuteczność ciśnieniowa" pompy maleje. W moim przypadku było to tak, że pompiarz ustawił właściwe ciśnienie wtrysku (było za niskie) i problem zniknął. Silnik pali od przysłowiowego "strzała" - zarówno gorący jak i zimny. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |