MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[W124] Diesel, który lubi zimę
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=59135
Strona 1 z 1

Autor:  Szumek [ wt lip 03, 2012 3:36 pm ]
Tytuł:  [W124] Diesel, który lubi zimę

Witam.

Użytkując moje W124 200D od jakiegoś już czasu, zauważyłem dziwną przypadłość...

Mianowicie, im chłodniej, tym silnik rano lepiej odpala. Ogólnie nie odpala źle, ale najlepiej-najrówniej-najprzyjemniej odpala zimą, np. przy minus 10-20 st.C. Wydłużenie grzania świec w lecie nie zmienia sytuacji, więc to nie to.
Drugą dziwną przypadłością jest to, że dobrze pali zimny z rana, dobrze odpala gorący, jednak w stanie pośrednim, czyli między temperatura silnika 30-60 st.C, odpala nierówno i zajmuje chwilę, zanim wyrówna obroty.
W fazie rozgrzewania ma tendencję do dymienia na niebiesko. Zalany do silnika olej to Mobil 1 do diesli 0W40, nie odnotowałem zauważalnego jego zużycia.

Panowie, co to może być?

Autor:  darus [ wt lip 03, 2012 6:31 pm ]
Tytuł:  Re: [W124] Diesel, który lubi zimę

Być może to sprawka przepuszczających sekcji pompy. Może jest tak, że sekcje przepuszczają i ropa ścieka do oleju. Tylko takie moje teorie.

Autor:  Paweł_W124 [ wt lip 03, 2012 8:23 pm ]
Tytuł:  Re: [W124] Diesel, który lubi zimę

Podejrzana pompa wtryskowa , a jak z kompresją zimny/cieply

Autor:  Szumek [ wt lip 03, 2012 9:04 pm ]
Tytuł:  Re: [W124] Diesel, który lubi zimę

Kompresji nie mierzyłem, ale skoro przy -20 st.C pali za pierwszym na wszystkie gary, to chyba nie jest źle. ;)

Dodam jeszcze, że w zimne dni lubi z rana cykać popychaczami hydraulicznymi, póki trochę się nie rozgrzeje. Plus te dymienie na niebiesko, póki się nie rozgrzeje, ale to zawsze, w ciepłe dni też.

Może to wtryski + kasatory luzu zaworów?

Autor:  WALDORFF [ wt lip 03, 2012 10:06 pm ]
Tytuł:  Re: [W124] Diesel, który lubi zimę

Przy bardzo słabej kompresji silnik 200D nie daje się uruchomić zimą bez holowania [zlosnikz] Latem ciepły silnik potrafi zapalić nawet za pomocą rozrusznika... [zlosnik]


Moim zdaniem przydałby się przegląd pompy wtryskowej u PORZĄDNEGO fachmana.
Zużyte sekcje pompy podają zbyt niskie ciśnienie wtryski - zimą, gdy ON jest gęstszy ciśnienie jest w normie. Przy wyższych temperaturach (latem) ON jest rzadszy, a tym samym "skuteczność ciśnieniowa" pompy maleje.

W moim przypadku było to tak, że pompiarz ustawił właściwe ciśnienie wtrysku (było za niskie) i problem zniknął.
Silnik pali od przysłowiowego "strzała" - zarówno gorący jak i zimny.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/