MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 30, 2025 11:57 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz cze 24, 2012 5:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 26, 2008 4:08 pm
Posty: 69
Lokalizacja: Bishops Stortford
Tak jak w temacie tylko że bez mechanika (narazie). Stuk dochodzi z okolic pompy wtryskowej prawdopodobnie od spodu. Zrobiłem dwa krótkie filmiki na youtube- link poniże. Na zimnym silniku jest on słyszalny od ok. 1900obr/min a na rozgrzanym od ok 2200obr/min a ustaje przy 3000-3100obr/min. Intenswność zależy też od tego jak mocno wcisnę pedał gazu- z włączonym trybem emeryta stuk owy jest prawie niesłyszalny.

http://www.youtube.com/watch?v=YD6kCe5wX9o&feature=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=InHlwyuKkUY&feature=youtu.be

ELR został sprawdzony i niby jest w porządku (na wszelki wypadek zamówłem inny używany), wymieniony został napinacz paska (bo hałasował), oringi przy pompie wtryskowej, świece i alternator po tym jak padł regulator napięcia. Niestety regulator zdążył zabrać ze sobą radio, komputer od tempomatu i prawdopodobnie ecu od ABS co jeszcze nie wiem. Silnik rozgrzewa się dosyć szybko ( jak na mój gust) po 3 kilometrach strzałka wskazuje 85 stopni- na filmie po niecałych 2 minutach pokazywała trochę ponad 40. Kompresja sprawdzona na pięciu clindrach (ok. 29 bar) - szósty ma ukręconą świecę. Ciśnienie oleju na zimnym 3 na rozgrzanym 2.1-2 czasami spadnie do 1.8 na sekundę lub dwie. Aha mam wrażenie jakby automatyczne ssanie nie dzałało i podobno odrobinę kopci na ciemno szar kolor na zimnym silniku chociaż nie wiem czy na pewno.


Na górę
Post: ndz cze 24, 2012 7:16 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Masz niskie obroty, jak twierdzisz nie działa Ci ABS, i jeszcze kilka pierdół, ELR też nie chodzi jak trzeba, sprawdziłbym srebrny przekaźnik. Z tym stukaniem to nie wiem, straszne rzęzi na tym filmiku jak jedziesz. Skoro twierdzisz, że jakby z okolic pompy wtryskowej - podobno lubi pęknąć mocowanie pompy wsp., albo rozsypać się vacupompa.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: pn cze 25, 2012 8:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 26, 2008 4:08 pm
Posty: 69
Lokalizacja: Bishops Stortford
Czy masz na myśli OVP? Jeśli tak to gdzie toto znajdę. Sprawdzałem za akumulatorem jedyne co znalazłem to ELR i EGR plus jedno wolne miejsce na przekażnik.
Pytanie jest tylko takie co może tak rzęzić.


Na górę
Post: wt cze 26, 2012 6:05 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Sterownik ABS też musiał być, przekaźnik przeciwprzepieciowy też.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: czw lip 05, 2012 12:41 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 26, 2008 4:08 pm
Posty: 69
Lokalizacja: Bishops Stortford
Bezpiecznik na OVP sprawdzony- był OK mimo tego że z uwalonym regulatorem, napięcie przekraczało 20V. Z nowym używanym ELR obroty również są niskie a nawet odrobinę niższe (ok. 480 na starym ok 500). Zauważyłem że stuki z okolic pompy są głośniejsze kiedy w zbiorniku jest mniej paliwa- pompa paliwa oberwała?


Na górę
Post: pn lip 09, 2012 12:47 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 26, 2008 4:08 pm
Posty: 69
Lokalizacja: Bishops Stortford
Dzisiaj przeczyściłem kostkę i styki od ELR i OVP i ku mojemu zaskoczeniu stuk który pojawiał się powyżej 2000 obrotów prawie zniknął ale za to obroty na biegu jałowym poleciały odrobinę w dół. Zaznaczę tutaj że po deszczu złącza od ELR i Kickdown były zalane wodą.


Na górę
Post: pn lip 09, 2012 5:50 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Sprawdx jeszcze bezpieczniki, być może nie stykaja.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: pt wrz 21, 2012 1:29 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 26, 2008 4:08 pm
Posty: 69
Lokalizacja: Bishops Stortford
Źródło stuków i niskich obrotów samo się znalazło- rozpadnięta pompa paliwowa. Nie ELR, OVP, wycieki i nieszczelności. Niby taki Kur.. kuloodporny mercedes...


Na górę
Post: ndz wrz 23, 2012 11:33 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 17, 2003 9:44 am
Posty: 145
Lokalizacja: Warszawa [WT]
W123_230E pisze:
(...) Niby taki Kur.. kuloodporny mercedes...


Sprawdź datę produkcji swojego auta, pomyśl sobie ile nawinął kilometrów i... nie obrażaj się na ten zacny pojazd :)

[pub]

_________________
Onegdaj: W-114 200D'71, W-115 240D'74, W-116 280SE'76, W-116 450 SEL'75, S-124 250 TD'88 (skradziony), S-210 2.2 CDI'98, S-124 300TDT'92 (rozbity). W-124 E300D'93, W-124 E300TD'94.
Aktualnie bez Gwiazdy... :-(


Na górę
Post: ndz wrz 23, 2012 3:20 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Rzadko sie zdarza, żeby w tych autach padała pompa wtryskowa w przeciwieństwie do nowych wynalazków, gdzie wtryski, pompy wysokocisnieniowe sypia się jak choinki.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: pn wrz 24, 2012 12:34 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 26, 2008 4:08 pm
Posty: 69
Lokalizacja: Bishops Stortford
Dokładnie to samo usłyszałem od gościa który regeneruje te pompy- przez 15 lat mieli może dwie które szlag trafił. Niestety trafiłem na nie udany egzemplarz. Tak czy inaczej koszt nowej od MB to £881 z VAT a regenerowana £959 + VAT :roll: . Na wszelki wypadek pytałem już się o cenę nowego silnika który jeszcze jest dostępny od MB- niestety muszą oddzwonic


Na górę
Post: pn wrz 24, 2012 5:10 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Regenerowana droższa niż nowa, dziwne.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: pn wrz 24, 2012 5:54 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 17, 2003 9:44 am
Posty: 145
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Bo nowa zapewne została wyprodukowana w Yellowlandzie [zlosnikhihi]

_________________
Onegdaj: W-114 200D'71, W-115 240D'74, W-116 280SE'76, W-116 450 SEL'75, S-124 250 TD'88 (skradziony), S-210 2.2 CDI'98, S-124 300TDT'92 (rozbity). W-124 E300D'93, W-124 E300TD'94.
Aktualnie bez Gwiazdy... :-(


Na górę
Post: pn wrz 24, 2012 8:01 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lut 07, 2009 4:51 pm
Posty: 70
Lokalizacja: Gościno
Te pompy są naprawdę żywotne, osobiście nie widziałem w nich innych oznak zepsucia niż zwykłe rozszczelnienia.
W każdym razie dlaczego nie kupisz i założysz używanej pompy ? Niewielkie koszta. Za 1000 funtów kupisz pięknego całego w124.
Powodzenia.


Na górę
Post: pn wrz 24, 2012 11:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 26, 2008 4:08 pm
Posty: 69
Lokalizacja: Bishops Stortford
Problem w tym że zbyt wiele wydałem już na to auto żeby się poddac. Myślałem o używanej ale czy nie skończy się to tak jak z obecną która i tak po wymianie przewodów zaczęła lać, a te co widziałem to koszt "podobno sprawnej" to ok. £200 (silnik z pompą £340). Na szrotach (tych okolicznych) 124-ek w dieselu nie widzieli od kilku lat.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl