MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt wrz 02, 2025 12:32 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn cze 25, 2012 11:33 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 02, 2010 8:51 pm
Posty: 372
Numer GG: 8740062
Lokalizacja: mazowieckie
Witajcie.
Czy ktoś z Was wie, na jakiej zasadzie działa prędkościomierz w W124? Tam jest taki bączek w środku, a w nim jakieś magnesy. Wygląda to tak, że jedna część tego bączka wiruje (podpięta do skrzyni biegów poprzez linkę), a druga wykonuje częściowy obrót wokół własnej osi, w zależności od prędkości tej pierwszej części. Podczas demontażu (naprawiałem licznik kilometrów) rozkręciłem ten bączek. Być może źle go złożyłem. A być może źle zamocowałem wskazówkę, za mocno naprężyłem tę okrągłą sprężynkę etc. Fakt faktem, po złożeniu, licznik kilometrów działa znakomicie, a prędkościomierz nie żyje :cry:
Jakieś podpowiedzi? Da się ten prędkościomierz przywrócić do stanu wcześniejszego, czy raczej trzeba już będzie kupić tę środkową część zegarów na jakimś szrocie?

_________________
S124 250D 12/91 manual, malachite metallic
W124 300E 08/89 automat, nautical blue metallic

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa!


Na górę
Post: wt cze 26, 2012 12:17 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Coś źle złożyłeś tam nie ma magicznego dymu który może uciec.
Zasada działania opiera się na prądach wirowych generowanych w aluminium przez obracający się magnesik.
Poniżej lewego kołka oporowego jest kropka na obwodzie. Wskazówka musi luzem znaleźć się nad kropką wtedy bez zmiany położenia na ośce trzeba przełożyć przez kołek. To sposób na regulację sprężynki

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt cze 26, 2012 2:29 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 02, 2010 8:51 pm
Posty: 372
Numer GG: 8740062
Lokalizacja: mazowieckie
Na Ciebie, ukaniu, można liczyć [usmiech]
Naprawione, działa [zlosnikok] Ustawiłem tę wskazówkę trochę poniżej kropki, mniej więcej w miejscu, gdzie w stanie spoczynku zatrzymywała się przed demontażem. Chciałem w ten sposób nieco skorygować przekłamania odczytu prędkości, związane z przejściem na most 3,29 (oryginalnie 3,07). Ale czy to w ogóle jest możliwe? Czy czasem nie jest tak, że np. sedan W124 300E szeroka listwa ma inny zupełnie mechanizm prędkościomierza w manualu (most 3,67), a inny w automacie (most 3,07)? I przy zmianie dyfra trzeba jednak zmieniać zegary (w moim przypadku na takie od 300TE 4matic aut, ewentualnie 260E aut)?
Tak, czy owak jeszcze raz dzięki!

_________________
S124 250D 12/91 manual, malachite metallic
W124 300E 08/89 automat, nautical blue metallic

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa!


Na górę
Post: śr cze 27, 2012 1:32 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Dennis pisze:
Ale czy to w ogóle jest możliwe?

Nie jest, przestawienie wskazówki da stałą korekcję o +/- x km/h w całym zakresie prędkości a w Twoim przypadku rozchodzi się o pewien mnożnik, czy też korekcję o % aktualnego wskazania z uwagi na inne przełożenie mostu.
Zmiany wymaga licznik na taki o innym "przełożeniu" w środku - opisanym zdaje się jako K xxx na obudowie. Trzeba zdobyć licznik pracujący w parze z mostem.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr cze 27, 2012 10:40 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 02, 2010 8:51 pm
Posty: 372
Numer GG: 8740062
Lokalizacja: mazowieckie
Tia, wykoncypowałem to niedługo po wysmarowaniu powyższego posta [zlosnikhihi] Pokusiłem się nawet o mały wykres. Widać z niego, że przesadziłem z przestawianiem tej wskazówki - jak przed przestawieniem, przy 100 km/h miałem na blacie ok. 107 km/h, to teraz mam ok. 90 km/h [hihi] Muszę baczniej uważać na misiaczki i inne fotoradary ;)


Załączniki:
wykres.JPG
wykres.JPG [ 52.37 KiB | Przejrzano 939 razy ]

_________________
S124 250D 12/91 manual, malachite metallic
W124 300E 08/89 automat, nautical blue metallic

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa!
Na górę
Post: pn lip 02, 2012 1:51 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
To ja kupuje bez problemów licznik do w126 od innych dyfrów co jest tych aut sporo mniej niz baleronów a tutaj taka partyzantke sie odwala... :roll: Juz prosciej było właczyc automape w GPSie i ustawic w niej "komputer pokłądowy" mialbys klicznik km ogolnych, dziennych wstecz do 5 tras.. i predkosci chwilowe, aktualne.. max i min... srednie itd... Przedtem miales zle i teraz tez masz zle... tyle ze przedtem licznik byl dobry a teraz jest popsuty i zle skalibrowany... :-?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl