MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt wrz 02, 2025 1:17 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz gru 04, 2011 1:04 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
Silnik zamontowany w W201 z 1998 roku,. Podczas jazdy padł i nie chce odpalić. Posiada podtlenek LPG, ale strzału nie było. Pompa chodzi, paliwo dochodzi, iskra jest. Nie podaje prądu na wtrysk rozruchowy, chociaż kable do przekaźnika są ok. Na zmostkowanym przekaźniku też nie ma. Został podłączony na krótko. Przekaźnik przepięciowy chyba jest kaput. Chyba, ponieważ ja nie wiem jak to sprawdzić i robił to znajomy. Wtryski pracują, nie leją.

-Zestaw WN (palec, kopułka, przewody, świece) mają jakieś 5 000 km.
-Kalosz i inne sprawdzone i uszczelnione
-Rozdzielacz paliwa podmieniony na inny

Ma ktoś jakiś pomysł?

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: ndz gru 04, 2011 1:22 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 12, 2011 8:12 pm
Posty: 25
Numer GG: 2820897
Lokalizacja: Gołkowice KNS
Przepraszam za OT ale w201 z 98r [oslabiony]

_________________
W126 420SEL Impala Brown 90'

Spot Grupy Nowy Sącz
Każda 3cia niedziela miesiąca, Rynek w Starym Sączu o 15:00 :)


Na górę
Post: ndz gru 04, 2011 3:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz cze 26, 2011 5:54 pm
Posty: 52
chmielo, gadałem z Fronkiem, na tygodniu Wam pomogę z tym.


Na górę
Post: ndz gru 04, 2011 11:10 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
Artur91 pisze:
Przepraszam za OT ale w201 z 98r [oslabiony]

1988 oczywiście, jeśli to coś wniesie do tematu :]

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: śr gru 14, 2011 2:49 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Zawor powietrza dodatkowego zacięty w pozycji wpelni otwartej ?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: czw gru 15, 2011 9:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz cze 29, 2008 7:06 pm
Posty: 114
Lokalizacja: Lublin
Warto sprawdzić.
Natomiast koledze bisqit serdecznie dziękujemy za to że przez dwa tygodnie nie raczył odebrać telefonu. :evil:

_________________
W124 230 '87 - na co dzień

Rover 218 SDe - sprzedam.


Na górę
Post: ndz gru 18, 2011 12:52 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
TReneR pisze:
Zawor powietrza dodatkowego zacięty w pozycji wpelni otwartej ?

Nie. Podłączony na krótko, słychać jak pracuje.

Podałem + na parownik i też nie zagadał.

Obstawiam moduł lub cewkę. Dobrze?

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: ndz gru 18, 2011 12:29 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Rozruchowy jest sterowany z przekaźnika pomp.
Przekażnik pomp musi mieć sygnał z modułu zapłonowego, że się silnika zaczyna kręcić (sygnał TD p.10) oraz sygnał włączenia rozrusznika p.12. Wtedy uruchomi rozruchowy na czas kręcenia rozrusznikiem.
Jak nie dochodzi TD to walnięty może być moduł zapłonowy bo on go generuje albo czujnik położenia wału (koło zamachowe).
Jak stoi w ciepłym garażu to powinien zagadać na gazie jak ma tylko we właściwym momencie iskrę.
Centralka gazu włączy LPG gdy ma sygnał że się silnik kręci - zwykle też TD (może go zwiera uszkodzona?) albo z pierwotnego cewki WN.
Generalnie do prześledzenia w.w. Kabel TD jest żółto zielony, śrubka koło okrągłego gniazda diagnostycznego.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: ndz gru 18, 2011 7:46 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
U mnie jest czarny. Jak sprawdzić ten kabel oraz czujnik położenia wału? Było jakieś 18 stopni C, czy przy takiej temperaturze powinien się włączyć rozruchowy?

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: pn gru 19, 2011 10:01 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Czujnik położenia walu na rezystancje omomierzem. Jak masz oscyloskop to sprawdź czy pojawiają się impulsy na żyle środkowej oraz na wyjściu TD z modułu zapłonowego.
Zawsze jednak warto go wyjąc i oczyścić z ewentualnych opiłków.

PS przekaźnik pompy powinien podać napięcie na pompę na parę sekund po przekręceniu kluczyka (bez impulsów z czujnika walu). Powinno to wystarczyć na odpalenie silnika i kilkusekundowa prace, nawet jeżeli impulsy nie dochodzą do przekaźnika - oczywiście moduł zapłonowy musi widzieć sygnał z czujnika (pisałeś, ze iskra jest). Moim zdaniem powinien tez odpalić bez wtrysku rozruchowego w takiej temperaturze.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pn gru 19, 2011 2:51 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
No właśnie, albo iskra jest za słaba albo nie w tym momencie. Rozrząd nie przeskoczył, sprawdzałem. Oscyloskopu nie mam, ale może jakiś załatwię. Pompa pracuje i ma ciśnienie, żeby rozpylić paliwo - podłączyłem jeden wtrysk do słoika. Teraz pytanie: jaką rezystencję ma czujnik położenia wału? Nie mogę znaleźć jego numeru w ruskim EPC ;/

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: pn gru 19, 2011 3:29 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
O ile mnie pamięć nie myli, to coś kolo 820 Ohm

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pn gru 19, 2011 4:19 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
Jest 780-790, a po wyjęciu i umyciu wygląda tak:

Obrazek

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: pn gru 19, 2011 4:33 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
Rezystencja 820 Ohm, tolerancja 10% - więc sprawny

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: pn gru 19, 2011 5:53 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
O ile mnie wzrok nie myli masz uszkodzony przewód od czujnika, zdaje się że jakieś fragmenty ekranu wystają i wyszła izolacja. Taki stan rzeczy może powodować zafałszowanie sygnału, mimo, że cewka czujnika jest sprawna.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl