MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw wrz 04, 2025 1:34 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt maja 22, 2012 11:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 20, 2007 1:26 pm
Posty: 139
Lokalizacja: Krakoff
Witam,
W SDLu od dłuższego czasu kompensatory dzwoniły jak szalone, dziś kupiłem komplet 12 sztuk INA. Czytałem kiedyś że przy okazji wymiany należy przedmuchać kanał olejowy doprowadzający oliwę do szklanek. Może ktoś obeznany wypowiedzieć się jak się dostać do tego kanału? Kiedyś ktoś pisał o tym na forum, ale opis był mizerny, nie było też zdjęcia ani rysunku.

Jak ktoś ma jeszcze jakies wskazówki dotyczące wymiany to bardzo proszę o wylewną odpowiedź.

Pozdrowienia z Kraaakowa!

Kulka

_________________
W126 300SDL "Lucy"
W123 240TD Zimowóz RIP


Na górę
Post: pt maja 25, 2012 11:58 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
Widziałem raz patent u mechanika właśnie jak składał OM603, przed włożeniem ich postawił czystą puszkę z olejem i włożył je w pozycji ich normalnej pracy i położył na piecyku bo to akurat zima była, chwile się to zagrzało, pewnie chodziło o to aby sobie nabrały oleju i normalnie powkładał nie przechylając ich, poza tym jak miał być pierwszy odpał to chwile rozrusznikiem pokręcił bez wtryskiwaczy. Suma sumarów, jak już odpowietrzył i motor zaczął łapać, nie było nic słychać żeby szklanki cykały.
A sposób na przedmuchanie kanału to odręcic czujnik ciśnienia oleju i zrobić złączkę i podpiąc powietrze i dmuchnąc, moment je zlokalizujesz i przedmuchasz [zlosnik]

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: pt maja 25, 2012 2:27 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
mark2222 pisze:
Widziałem raz patent u mechanika właśnie jak składał OM603, przed włożeniem ich postawił czystą puszkę z olejem i włożył je w pozycji ich normalnej pracy i położył na piecyku bo to akurat zima była, chwile się to zagrzało, pewnie chodziło o to aby sobie nabrały oleju i normalnie powkładał nie przechylając ich,


To jakiś samobójca, szklanki w OM się wyciska z oleju w imadle do zera aby były miękkie. Pełna "szklanka" która maksymalnie wstała otworzy normalnie zamknięte zawory nawet przy ZZ tłoka i złamie się wałek. Przypierwszym odpaleniu jak dojdzie ciśnienie oleju one spokojnie się wypełnią tak jak powinny.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: sob maja 26, 2012 10:23 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 20, 2007 1:26 pm
Posty: 139
Lokalizacja: Krakoff
Dzięki za podpowiedź, chodzi oczywiście o czujnik ciśnienia przy filtrze oleju?

Instrukcje wymiany mam, momenty dokręcania znam.

Ukaniu, możesz napisac jak wycisnąć olej z kompensatora żeby go przy okazji nie zniszczyć? W poniedziałek się za to zabieram.

pozdr.

_________________
W126 300SDL "Lucy"
W123 240TD Zimowóz RIP


Na górę
Post: sob maja 26, 2012 10:30 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
ukaniu napisał
szklanki w OM się wyciska z oleju w imadle do zera aby były miękkie.!

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: ndz maja 27, 2012 3:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
ukaniu pisze:
To jakiś samobójca

być może, ja tylko napisałem swoje obserwacje jakie widziałem, nie wszystko co zobaczyć można jest dobre, ale fakt faktem Ukaniu ma rację

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: czw maja 31, 2012 10:39 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 20, 2007 1:26 pm
Posty: 139
Lokalizacja: Krakoff
Szklanki wymienione. Silnik ma teraz przyjemniejszy dźwięk, ale cykanie/stukanie nadal pozostało. Najciekawsze jest to że cykanie pojawia się seriami i trwa np kilkadziesiąt sekund, potem znika i znów się pojawia. Przy wzroście obrotów cykanie zwiększa czestotliwość. Końcówki wtrysków były wymieniane rok temu, rence już opadajom.

Kilka uwag dla potomnych:
Wycisnąłem olej z kompensatorów przed montażem tak jak zalecał Ukaniu. Potrzebna jest deseczka ze sklejki i dębowy trzonek dociety na długość ok 5cm. Wsadzamy szklanke w imadło miedzy te kawałki drewna. Ściska się w powoli, potrzebna jest spora siła, ale zniszczyć się nie da - drewno się prędzej rozwali. Z otworu w kompensatorze powinno wypłynąć kilka kropel przezroczystego mazidła. Ściskamy aż szklanka będzie miekka, czyli da się nacisnąć palcem bolca w środku. Czasem trzeba próbować kilka razy a szklanka nadal twarda. Którąś ściskałem chyba 20 razy aż zmiękła franca.
Co prawda nie wiem czy był sens wyciskania tego oleju - stare szklanki wszystkie były twarde (wypełnione olejem).

Otwór do rewizyjnego przedmuchania kanału olejowego znajduje się z tyłu głowicy, odkręcany jest imbusem. Trzeba dorobić złączke ze starej śruby (takiej jaka łączy np wał ze skrzynią) i podłączyć kompresor. Ja dodatkowo dmuchnąłem w otwory w gniazdach szklanek.

Pozdr!

_________________
W126 300SDL "Lucy"
W123 240TD Zimowóz RIP


Na górę
Post: czw maja 31, 2012 11:32 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Kulka pisze:
cykanie pojawia się seriami i trwa np kilkadziesiąt sekund,

Może to być lekkie spalanie stukowe. Może trzonki zaworów się obijają w pewnym jego położeniu mocniej? (zawór się obraca).
Kulka pisze:
Co prawda nie wiem czy był sens wyciskania tego oleju - stare szklanki wszystkie były twarde (wypełnione olejem).

A czym miały by się różnić stare od nowych?, stare po wyjęciu wstały całkiem tak samo jak nowe. I też trzeba by je wycisnąć przed zamontowaniem. Jeśli były twarde to znak, że dobre i wymiana nie była potrzebna. Metoda na imadło pozwala sprawdzić też stan szklanek i mówi czy wymieniać czy nie.
Jak byś połamał wałek to byś wiedział, czego trzeba wyciskać, wszystkie trzeba i stare i nowe przed wsadzeniem na siedzącą na silniku głowice - chyba, że się dokładnie wie co się robi i zna położenie wszystkich tłoków. Tak czy siak zwiększa się niepotrzebnie obciążenie zginające wałka i prasuje za mocno sprężyny.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw maja 31, 2012 11:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 20, 2007 1:26 pm
Posty: 139
Lokalizacja: Krakoff
Spoko, faktycznie przecierz stare szklanki po zdjęciu wałka się podnoszą i mają być twarde.

Tak czy siak, dzięki za wskazówki i pomoc.

_________________
W126 300SDL "Lucy"
W123 240TD Zimowóz RIP


Na górę
Post: sob cze 09, 2012 5:50 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob cze 02, 2012 6:07 pm
Posty: 39
Lokalizacja: zabrze
Nie przesadzaj z tym łamaniem wałka - w szklance nigdy nie ma tak dużo oleju żeby stało się co złego, no chyba że ktoś go tam w jakiś sposób wtłoczy. To cykanie to może być po prostu nieznacznie starta ktoraś krzywka wałka rozrządu. Wtryski jako przyczynę wykluczysz luzując po kolei przewody wtryskowe, na pracujacym silniku oczywiście. Bardzo często da się uratowac stare szklanki wlewajac przed wymianą oleju do silnika pół litra nafty i jeżdżąc tak dzień dwa bez żyłowania silnika.


Na górę
Post: ndz cze 10, 2012 11:18 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Nie przesadzam, znam kilka przypadków. Jak się nie ma szczęścia to się uszkodzi. Wałek w 603 jest długi i można też nie wyczuć i zanadto go zgiąć nierównowmiernie zakręcając. Jak się nie ma praktyki lepiej dmuchać na zimne.
Znam też taki przypadek, że młody mechanik zamontował wałek na pełnych "szklankach" nic się nie stało ale zaraz przekręcił rozrusznikiem [hihi]

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pn cze 11, 2012 8:53 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Jak mi robili głowice to akurat odwiedzajac majstra by zobaczyc jak mu idzie to wkładał szklanke do oleju.. czyli napełniał czy tylko moczyl by nie byla sucha z zewnatrz? nie mam pojecia.. tak czy owak jest to serwis MB u mnie w miescie a auto dziala sprawnie. Ja zatem nie wnikam po co je moczyl (a nie pamietam czy te co byly juz w głowicy były wcisniete..im mniej wiem tym jestem zdrowszy i spokojniejszy :P ).. chociaz na mój rozum i jakies tam doswiadczenie przy skladaniu silników, to faktycznie skoro wałek wkładasz tak samo jak wczesniej, tłokami nie ruszałes to powinno byc ok, tyle ze zdecydowanie prościej i bezpieczniej jest montowac to na wcisnietych bez zbednych napręzen wałka - zreszta jak były wałki ze srubami do regulacji zaworów to je sie wkrecało na końcu badz całkowicie popuszczało by był luz miedzy zaworem a konikiem.

kulka a moze jednak te wtryski sa byle jakie moze sie przywieszają.. w koncu to zamienniki i nigdy nie beda tak dobre jak orginały.. wiem to po sobie - moje nowe nie stukaja ale dymku puszczają przy kicku wiecej duuzo wiecej niz na starych stukajacych ale orginalnych niemieckich.


Na górę
Post: pn cze 11, 2012 4:08 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 08, 2008 7:14 pm
Posty: 557
Nie chcę Cię martwić ale ja miałem tak samo-po wymianę dalej klepało.
Okazało się , że głowica była wygięta mimo, że nic nie ciekło ani się nie pociło - gdzieś robiło się za małe ciśnienie na magistrale i szklanki się nie napełniały jak trzeba.
Zwalenie głowicy(planowanie,nowe upg,docieranie trzonków itd.) uleczyło silnik.

_________________
[URL=https://za10groszy.pl/start/496330124/index.html]Wszystko za 10 groszy ![/URL]


Na górę
Post: śr cze 20, 2012 9:53 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob cze 02, 2012 6:07 pm
Posty: 39
Lokalizacja: zabrze
Możesz mieć lekko przytartą krzywkę albo kilka krzywek i wtedy zawsze ci będzie stukał. Ja osobiście szklanek nie napelniam - po 10 - 20 sekundach silnik sam napompuje do nich oleju tyle ile mu potrzeba. przed wymiana szklanek dobrze jest je sprawdić próbując jaki opór stawiają przy probie sciśniecia ich np trzonkiem młotka. Co do dokręcania walka to 100% racji - łatwo go przy tym zlamać. Zawsze przed wymianą szklanek robię kilka - kilkanascie km na oleju z dolewką o,5 litra nafty a potem wymieniam olej. Zdarza się że już wtedy szklanek wymieniać nie trzeba bo się naprawiło :-)


Na górę
Post: śr cze 20, 2012 11:49 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Frytejro pisze:
chociaz na mój rozum i jakies tam doswiadczenie przy skladaniu silników, to faktycznie skoro wałek wkładasz tak samo jak wczesniej, tłokami nie ruszałes to powinno byc ok, tyle ze zdecydowanie prościej i bezpieczniej jest montowac to na wcisnietych bez zbednych napręzen wałka -


Problem tylko wtedy jeśli jeden z tłoków jest w ZZ. :] Bo wałek tak samo ale zawór się o tłok oprze.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Ostatnio zmieniony czw cze 21, 2012 8:49 am przez ukaniu, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl