MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn wrz 08, 2025 2:20 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr cze 13, 2012 7:53 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Kolega przyjechał swoim 126 po poradę ale nie jestem pewny swojej diagnozy bo objawy są raczej nietypowe. Pacjent to M103 3 litry z 1991r.
Po pierwsze - "puchną" węże i są twarde jak kamień. Oczywiście otwarcie korka wlewu płynu chłodzącego powoduje eksplozje wulkanu. Objawy raczej jednoznaczne ale....
Jeżeli przy otwartym korku zbiorniczka podniesiemy znacznie obroty to płyn znika w odpływie do chłodnicy (i to w dużej ilości bo 3/4 stanu max.)
Jeżeli popuścimy obroty do wolnych - cały płyn natychmiast wraca. :roll:
Dodam że układ specjalnie się nie przegrzewa bo trzyma do 90 stopni nawet w korku. W płynie nie widzę bąbelków ani oleju co najwyżej płyn jest lekko spieniony. Zastanawiam się czy przypadkiem nie dzieje się coś z pompą albo nie ma gdzieś jednak powietrza w układzie - bo jak nie to chyba trzeba zwalać głowicę a chyba nikomu się do tego nie spieszy. [hihi]
Dodam jeszcze że chłodnica nowa sprzed 2 miesięcy (ale zamiennik) i termostat wraz z obudową nowy. Macie jakieś pomysły albo ktoś już tak miał?? [palacz]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
Post: śr cze 13, 2012 11:25 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jak przy niewielkiej temepraturze silnika węże robią się twarde to uszczelka.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr cze 13, 2012 11:38 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Cały czas podejrzewam uszczelkę ale się łudzę. Węże twardnieją dopiero po porządnym rozgrzaniu. Kolega wymieniał (jak pisałem) kilka elementów układu chłodzenia i od tego czasu są takie objawy stąd szukam innej przyczyny. Poza tym to wciąganie i wypychanie płynu. W moim egzemplarzu to zjawisko nie występuje.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
Post: czw cze 14, 2012 2:26 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Zmierz poziom CO2 w zbiorniczku będzie pewność.
Cofanie płynu to wynik zapowietrzenia ale 103 się sam praktycznie odpowietrza i nie ma z tym problemów (trzeba tylko włączyć ogrzewanie i zagrzać do otwarcia termostatu). Za to pojawiają się jak układ ciągle się zapwietrza spalinami.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl