MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Kłopoty z układem chłodzenia M103
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=58942
Strona 1 z 1

Autor:  AndyS [ śr cze 13, 2012 7:53 pm ]
Tytuł:  Kłopoty z układem chłodzenia M103

Kolega przyjechał swoim 126 po poradę ale nie jestem pewny swojej diagnozy bo objawy są raczej nietypowe. Pacjent to M103 3 litry z 1991r.
Po pierwsze - "puchną" węże i są twarde jak kamień. Oczywiście otwarcie korka wlewu płynu chłodzącego powoduje eksplozje wulkanu. Objawy raczej jednoznaczne ale....
Jeżeli przy otwartym korku zbiorniczka podniesiemy znacznie obroty to płyn znika w odpływie do chłodnicy (i to w dużej ilości bo 3/4 stanu max.)
Jeżeli popuścimy obroty do wolnych - cały płyn natychmiast wraca. :roll:
Dodam że układ specjalnie się nie przegrzewa bo trzyma do 90 stopni nawet w korku. W płynie nie widzę bąbelków ani oleju co najwyżej płyn jest lekko spieniony. Zastanawiam się czy przypadkiem nie dzieje się coś z pompą albo nie ma gdzieś jednak powietrza w układzie - bo jak nie to chyba trzeba zwalać głowicę a chyba nikomu się do tego nie spieszy. [hihi]
Dodam jeszcze że chłodnica nowa sprzed 2 miesięcy (ale zamiennik) i termostat wraz z obudową nowy. Macie jakieś pomysły albo ktoś już tak miał?? [palacz]

Autor:  ukaniu [ śr cze 13, 2012 11:25 pm ]
Tytuł:  Re: Kłopoty z układem chłodzenia M103

Jak przy niewielkiej temepraturze silnika węże robią się twarde to uszczelka.

Autor:  AndyS [ śr cze 13, 2012 11:38 pm ]
Tytuł:  Re: Kłopoty z układem chłodzenia M103

Cały czas podejrzewam uszczelkę ale się łudzę. Węże twardnieją dopiero po porządnym rozgrzaniu. Kolega wymieniał (jak pisałem) kilka elementów układu chłodzenia i od tego czasu są takie objawy stąd szukam innej przyczyny. Poza tym to wciąganie i wypychanie płynu. W moim egzemplarzu to zjawisko nie występuje.

Autor:  ukaniu [ czw cze 14, 2012 2:26 pm ]
Tytuł:  Re: Kłopoty z układem chłodzenia M103

Zmierz poziom CO2 w zbiorniczku będzie pewność.
Cofanie płynu to wynik zapowietrzenia ale 103 się sam praktycznie odpowietrza i nie ma z tym problemów (trzeba tylko włączyć ogrzewanie i zagrzać do otwarcia termostatu). Za to pojawiają się jak układ ciągle się zapwietrza spalinami.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/