MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Kłopoty z układem chłodzenia M103 https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=58942 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | AndyS [ śr cze 13, 2012 7:53 pm ] |
Tytuł: | Kłopoty z układem chłodzenia M103 |
Kolega przyjechał swoim 126 po poradę ale nie jestem pewny swojej diagnozy bo objawy są raczej nietypowe. Pacjent to M103 3 litry z 1991r. Po pierwsze - "puchną" węże i są twarde jak kamień. Oczywiście otwarcie korka wlewu płynu chłodzącego powoduje eksplozje wulkanu. Objawy raczej jednoznaczne ale.... Jeżeli przy otwartym korku zbiorniczka podniesiemy znacznie obroty to płyn znika w odpływie do chłodnicy (i to w dużej ilości bo 3/4 stanu max.) Jeżeli popuścimy obroty do wolnych - cały płyn natychmiast wraca. ![]() Dodam że układ specjalnie się nie przegrzewa bo trzyma do 90 stopni nawet w korku. W płynie nie widzę bąbelków ani oleju co najwyżej płyn jest lekko spieniony. Zastanawiam się czy przypadkiem nie dzieje się coś z pompą albo nie ma gdzieś jednak powietrza w układzie - bo jak nie to chyba trzeba zwalać głowicę a chyba nikomu się do tego nie spieszy. ![]() Dodam jeszcze że chłodnica nowa sprzed 2 miesięcy (ale zamiennik) i termostat wraz z obudową nowy. Macie jakieś pomysły albo ktoś już tak miał?? ![]() |
Autor: | ukaniu [ śr cze 13, 2012 11:25 pm ] |
Tytuł: | Re: Kłopoty z układem chłodzenia M103 |
Jak przy niewielkiej temepraturze silnika węże robią się twarde to uszczelka. |
Autor: | AndyS [ śr cze 13, 2012 11:38 pm ] |
Tytuł: | Re: Kłopoty z układem chłodzenia M103 |
Cały czas podejrzewam uszczelkę ale się łudzę. Węże twardnieją dopiero po porządnym rozgrzaniu. Kolega wymieniał (jak pisałem) kilka elementów układu chłodzenia i od tego czasu są takie objawy stąd szukam innej przyczyny. Poza tym to wciąganie i wypychanie płynu. W moim egzemplarzu to zjawisko nie występuje. |
Autor: | ukaniu [ czw cze 14, 2012 2:26 pm ] |
Tytuł: | Re: Kłopoty z układem chłodzenia M103 |
Zmierz poziom CO2 w zbiorniczku będzie pewność. Cofanie płynu to wynik zapowietrzenia ale 103 się sam praktycznie odpowietrza i nie ma z tym problemów (trzeba tylko włączyć ogrzewanie i zagrzać do otwarcia termostatu). Za to pojawiają się jak układ ciągle się zapwietrza spalinami. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |