MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz wrz 14, 2025 12:57 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr kwie 11, 2012 9:15 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
Witam wszystkich !
Pytanie jest nastepujace:
Czy generator impulsow/czujnik walu wkrecany z tylu silnika dajacy impuls do modulu na nadkolu ma wplyw na rownosc pracy silnika ?

Otoz silnik pracuje nierowno, na ssaniu nie widac golym okiem lecz jedynie kiedy sie polozy dlon na pokrywie to czuc jakby szarpania delikatne co po nagrzaniu daje efekt juz widoczny okiem na silniku, po prostu szarpie nim, nierowno pracuje.

uklad elektryczny: podmieniane elementy wzgledem wykluczenia to cewka, modul zaplonu, przekaznik pompy, kopulka i palec.

Kolektor i wszystkie uklady dolotowe, podcisnienia szczelne, wtryskiwacze wszystkie nowe (naciskajac klape sypia pieknie w tym samym czasie, nic nie kapie), swiece nowe oryginalne jak rowniez przewdy beru, kopulka i palec tez nowe.

Nagrzalem silnik, wyjalem ten duzy modul czy sterownik KE za bateria i uruchomilem silnik, rowniez ten sam objaw lecz obroty nieco wyzsze.

Dziwne jest to, ze silnik da sie bez problemu zestroic i napiecie 3-5 PIN podczas pracy wynosi od 5-6,5 V, na zaplonie daje 70%.
Niby wszystko sprawne aczkolwiek silnik telepie. Stad pytanie o czujnik bo to ostatnia rzecz (tak mi sie wydaje) majaca jakis wplyw na prace, czy moze dawac takie objawy ? dzis go wyjme i poogladam/wyczyszcze.

dodam ze ciezko wchodzi w obroty z dolnych kiedy jest juz nagrzany i "poprawnie" zestrojony, na wyzszysz ma juz moc.
Zaobserwowalem, ze kiedy daje mu od razu gaz max to klapa przeplywomierza nie schodzi w dol jednym ruchem tylko schodzac odbija przez chwile do gory i na wyzszych obrotach schodzi plynnie.

cisnienia po 12 na kazdym.

Co to moze byc ?

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: śr kwie 11, 2012 11:00 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
Wstrzymuje temat, wyjalem czujnik i okazalol sie, ze przy samym plastikowym zarobieniu od strony silnika polamany w cholery jest kabel az na zewnatrz wychodza kabelki ekranowe. Wymienie go i od razu napisze, jak nie pomoze to bedziemy myslec co dalej :)

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: śr kwie 11, 2012 2:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
wznawiam temat, niestety nie pomoglo, najwidoczniej stary rozwalony czujnik musial jakos dzialac, kupilem nowy i dalej jest to samo... ma ktos jakies pomysly ??

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: śr kwie 11, 2012 2:35 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Fałszywe powietrze - Uszczelki kolektora, uszczelki obsad wstryskiwaczy, uszczelki wtryskiwaczy, generalnie wszystkie rurki wężyki i kalosze.
Nierównomierne pylenie wtrysków. Różnice w wydatku z rozdzielacza.
Nie identyczny nagar na zaworach i w komorach spalania.
Nierówne sprężanie.
Różnice w energii iskry na świecach.
Silniki z KE pracujące przy L=1 są bardzo czułe na niewielkie różnice wyżej wymienionego i nie chodzą idealnie na obrotach jałowych.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr kwie 11, 2012 3:30 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
Dzieki za odpowiedz.
Z tego co napisales to oprocz obsad wtryskiwaczy wykluczylbym reszte.

Na 6 obsad mam jedna inna, rozni sie sama koncowka przy rozpylaniu, czy to moze miec wplyw na prace ? jesli chodzi o uszczelnienie obsad to oringi + uszczelnienie samych wtryskiwaczy wymienione na nowe jak rowniez wtryski, pyla rowno w tym samym czasie taki sam przeplyw, rozdzielacz podmieniany z rowniotko chodzacego 260 SE i bez roznicy.
to telepanie wlasnie wyglada jakby falszywe lapal bo kiedy odepne jakis przewod z kolektora to znacznie sie nasila ale nie mam pojecia gdzie szukac bo wszystko juz przerabialem i nic.
Z przodu na glowicy jest jakis zawor z niego wychodza 2 podcisnienia, nie da sie ani w nie dmuchnac ani zassac, co to jest ?

sprezanie 12 na wszystkich
swiece kable kopulka nowe.

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: śr kwie 11, 2012 7:47 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jaka % różnica jest w wydatku paliwa przy przepływie jak na obrotach jałowych i jak wtryski wtedy pylą? Obserwuj ustawienie klapy na jałowych i wymuś takie samo podczas testów.
Czy wydech jest fabryczny i szczelny?
Czy układ zapłonowy jest dedykowany do 103? świece bez rezystora, odpowiednie miedziane kable?
Może masz dość sporo nagaru na zaworach ssących i wydechowych i nie ma równego współczynnika napełniania?
Znam silnik który odzyskał jakość pracy jałowej dopiero po wypolerowaniu komór spalania (denka, głowica)
Czyjak psikasz czymś palnym w okolice wtryskiwaczy to się nic nie zmienia?
A może mu jednak odrobinkę za ubogo? Jak naciskasz lekko klapę podczas jałowych to chwilowo się stabilizuje? czy może bardziej go męczy?

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr kwie 11, 2012 9:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
hm procentowa roznica.. teraz mam to wszystko zmontowane ale kiedy przycisnalem lekko klape to wtryski zaczynaly rowno dawac delikatna mgielke, tak samo kiedy klapa byla w polozeniu mniej wiecej odpowiadajacym obr jalowym rowniez pieknie mgielka leciala dajaca przy tym akustyczny dzwiek :) przy max - prawie myjka cisnieniowa :P wszystkie tak samo rowno, dzwiek tez taki sam z kazdego.

wydech jest fabryczny od kolektora wydechowego do polowy, potem sa zamienniki wysokiej jakosci - szczelne.

modul zaplonu na nadkolu nr: 008 545 64 32
kable beru ZEF 558
swiece beru serwis 003 159 37 03 14K-9DUO / wymienilem na Bosch HR 8 DC+
psikanie srodkiem latwopalnym w okolice wtryskiwaczy niczego nie zmienia

kiedy jest nagrzany i wciskam lekko klape to sie zatelepie mocno jakby chcial zgasnac (tak jak ciagle telepie tyle ze duuuuuuzo mocniej)

dodam, ze mam taki przyrzad do badania/sprawdzania iskry, wpina sie go do kabla zamiast swiecy i jest takie szkielko a w srodku styki, miedzy ktorymi skacze iskra, z regulacja do 30mm tylko nie wiem jak to obslugiwac :P

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: śr kwie 11, 2012 9:54 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Widać, jest dość ubogo ale tak z KE być może. Tfu, przeczytałem, że się telepie jak dodajesz gazu. Nie chodzi mi o naciśniecie klapy tylko lekkie wywarcie siły. Jeśli tak robisz to by oznaczało, że gdzieś ma za bogato choć to wątpliwe.
Jak nie mierzyłeś % róźnicy wydatku w czasie to nic nie wiemy czy paliwo jest dawkowane równo.
Na oko że leci mgła to nie zobaczysz 15% różnicy w ilości paliwa. 6 strzykawek pawdę powie.
W wątku o KE jest to opisane.
A i jeszcze świece masz złe bo z rezystorem, ale nie koniecznie będzie to problemem HR8DC zdaje są z R i są złym wyborem do M103. Pomijam ciepłote bo nie wiem czy odpowiadają.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr kwie 11, 2012 10:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
w takim razie swieczki odmienie na te kupione w serwisie, choc ciagle byly zalane :/ numer jaki mi dobrali jest dobry ? OE 003 159 37 03 Beru 14K-9DUO ?
reszte sprawdze jutro.

Ukaniu tak mi sie przypomnialo jak sie wlasnie zabralem do roboty, ze rozdzielacz podmienialem z rowniotko pracujacej 260 SE i bylo to samo, wiec z calym szacunkiem ale nie wiem czy jest sens wykopywac uklad na nowo czy isc dalej jak sadzisz ?

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: czw kwie 12, 2012 11:31 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
grzebiac dalej wykrecilem zawor z przodu glowicy na 2 podcisnienia, nie da sie w niego ani dmuchnac ani zassac jakby niedrozny, z opisu wychodzi, ze jest to "termozawór wolnych obrotów/regulacji wolnych obrotów" nr OE 001 140 62 60, moze to jest przyczyna ?

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: czw kwie 12, 2012 11:47 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Wątpie, to jest zaworek do pochłaniacza par paliwa ZTCP. W celu weryfikacji Zaślep wszystkie podciśnienia idące do silnika, przepustnicy itp. prócz zapłonu - włącznie z serwo hamulca i będziesz wiedział czy mają wpływ. Czasem powietrze z uszkodzonego układu pochłaniania par potrafi powodować chwiejne jałowe. Zaworek w głowicy otwiera zasys ponad ileś tam st. C temepratury silnika.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw kwie 12, 2012 12:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
tak jest po nagrzaniu otwiera sie, zrobilem tak, nagrzalem go i delikatnie przycisnalem klape, tak ok 1mm moze mniej i jakby rowniej pracuje puszczam i telepie, znowu delikatnie ja przyciskam i trzymam, stabilizuje sie ale nie w pelni lecz o wiele mniej telepie kiedy puszczam przydlawia i znowu telepie.

podcisnienia wypiete zaslepione od serwa od kolektora rowniez, brak efektu dalej telepie.

a moze to wina przeplywomierza ? moze cos z nim sie stalo ?

az czuje, ze coraz blizej rozwiazania mojego problemu :P
jak sie uda to szykuj ukaniu miejsce w garazu na kontener wodeczki :P :)

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: czw kwie 12, 2012 1:31 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jeśli po zaślenieniu podciśnień (wszystkich! nic się nie zmieniło, obsady wtrysków są szczelne) Sprawdź różnice w wydatkach paliwa. Przy przepływie dokłądnie takim jak przy jałowych.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pt kwie 13, 2012 10:57 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
Ukaniu sprawdzilem na strzykawkach, na jalowych przez ok 1min wydaly wszystkie rowno co do miarki po 6ml na max braklo mi skali ale zapelnily do konca po 20ml kazdy bo mialem strzykawki 20stki.

co dalej ? :)

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: pt kwie 13, 2012 2:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
chyba jednak nie obejdzie sie bez zdjecia glowicy, regeneracji i wymiany zaworow, cos mi sie wydaje, ze to jedyne wyjscie z sytuacji skoro caly osprzet jest sprawny ehhh...

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl