MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz wrz 14, 2025 12:57 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr maja 02, 2012 6:05 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
cześć
polećcie proszę jakiś sensowny warsztat, który zaglądnie i powie dlaczego pali się kontrolka od SRS, pacjent T124, 93 rok, kontrolka pali się odkąd kupiłem autko. Klakson działa, wtyczki pod fotelami sprawdziłem, być może poducha wywalona, ale jeszcze tam nie grzebałem, a być może jakiś błąd do skasowania. Niemniej przydało by się usterkę wyeliminować.

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
Post: śr maja 02, 2012 7:41 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Na początek zajrzyj pod poduszkę na kierownicy, bo wnioskuję, że takową posiadasz lub jeśli masz to również poduszkę pasażera. Sprawdź czy są zapięte wtyczki do poduszek. Może też być uszkodzona taśma poduszki w kierownicy.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
Post: śr maja 02, 2012 8:03 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Modułu SRS w W124 diagnozujesz metodą błyskową.
Zwierasz PIN 1 i 6 i liczysz błyski kontrolki SRS (tak samo jak w przypadku ASD), jeżeli masz diodę to pod PIN 1, 6, 16 i liczysz błyski diody.

Błyski:
1 - Brak błędu w module
2 - Moduł sterujący napinacza pasa bezpieczeństwa z poduszką powietrzną
3 - Obwód zapłonu poduszki powietrznej kierowcy
4 - Obwód zapłonu napinacza pasa bezpieczeństwa kierowcy
5 - Napinacz pasa bezpieczeństwa kierowcy
6 - Napinacz pasa bezpieczeństwa pasażera
8 - Zasilanie
9 - Lampka kontrolna poduszki powietrznej

Działanie lampki kontrolnej SRS:
- lampka kontrolna poduszki powietrznej gaśnie po ok. 4sek. - układ działa prawidłowo
- lampka gaśnie po ok. 2 min. - usterka układu, która nie wpływa na bezpieczeństwa pasażerów,
- lampka kontrolna świeci się nieustannie - usterka w układzie

Błędy usuwasz przez zwarcie pinów 1 i 6 przez 15 sekund.

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: śr maja 02, 2012 8:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
rozumiem, że chodzi o tą czarną "kostkę" koło akumulatora? żebym czasem czegoś w powietrze nie wysadził ;)

Mirmur napisał(a):
Na początek zajrzyj pod poduszkę na kierownicy, bo wnioskuję, że takową posiadasz


z vinu wynika, że powinna być u kierowcy, czy przy uszkodzonej taśmie sygnał dźwiękowy nie powinien też być uszkodzony?

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
Post: śr maja 02, 2012 8:38 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 29, 2006 10:00 am
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
berts pisze:
z vinu wynika, że powinna być u kierowcy

Co znaczy powinna być? Jeśli jej nie ma to masz odpowiedź na przyczynę świecenia kontrolki SRS.
berts pisze:
czy przy uszkodzonej taśmie sygnał dźwiękowy nie powinien też być uszkodzony?

To inny obwód i jest związany z przełącznikiem zespolonym pod kierownicą.

_________________
Mercedes W201 2,5D Turbo 90' - ex -rdza
Mercedes S124 300 TDT 91' - ex -rdza
Opel Frontera 2,8 TDI 96' - ex -silnik od betoniarki
Mercedes W126 500 SEL 88' - ex -prob. z LPG
Mercedes W126 420 SE 87' - ex -prob. z LPG
Mercedes S123 300 TD 81' - ex -rdza


Na górę
Post: śr maja 02, 2012 9:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
nie zaglądałem jeszcze do poduszki w kierownicy, więc na 100% nie wiem czy jest, być może auto miało jakieś przygody, w każdym bądź razie poduszka powinna być. Czyli najpierw zdiagnozować jej obecność, (bądź nie ;) ) a potem szukać dalej.

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
Post: pt maja 04, 2012 8:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
No dobra panowie,

poduszka zdaje się być na miejscu
Obrazek
Obrazek
Obrazek

co prawda spodziewałem się taśmy, a nie kabelków ale skoro tak jest prawdopodobnie tak ma być.

Ma słupku mam taka informację, z tym że nie wiem czy odnosi się do -konieczności- wymiany czy o -wymianie- poduszki

Obrazek


Sprawdziłem jeszcze raz napinacze pasów, wygląda że wszystko jest ok, wybłyskać niestety nic mi się nie udało, próbowałem z kluczykiem w kilku pozycjach i SRS jak się palił tak się pali. Próba zresetowania również zakończyła się niepowodzeniem. I tu rodzi się pytanie: co dalej? Szukać sterownika od SRS?

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
Post: sob maja 05, 2012 11:31 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Jak już masz wyciągniętą poduszkę, można sprawdzić szczotki i ślizgi i ew. przeczyścić. Trzeba zdjąć kierownicę - odkręcić centralną śrubę (imbus) kierownicy dobrym kluczem z długą przedłużką. Przed zdjęciem koła kierownicy warto zaznaczyć jej położenie względem wałka (jest osadzona na drobnym wieloklinie).
Oczywiście polecam przed tym odpiąć akumulator. Przy zabawach z poduszkami Mercedes zaleca też odpięcie pewnego rodzaju kondensatora (czerwona wtyczka pod nogami pasażera).

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
Post: sob maja 05, 2012 12:36 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Mirmur pisze:
To inny obwód i jest związany z przełącznikiem zespolonym pod kierownicą

Mylisz się. W starszych seriach 124 (przed tą "niby E-klasą") szczotki sygnału faktycznie wystawały z przełącznika pod kierownicą. W późniejszych została wprowadzona tasiemka, i to ona rządzi sygnałem. Tasiemka ma cztery nitki przewodów: dwie do poduszki, i dwie do sygnału. Jak najbardziej może się zdarzyć, że ulegnie uszkodzeniu np. tylko jedna z nitek służących do załączania sygnału. Wtedy sygnał nie będzie działać - a poduszka będzie O.K.
berts pisze:
Ma słupku mam taka informację, z tym że nie wiem czy odnosi się do -konieczności- wymiany czy o -wymianie- poduszki

W starszych modelach (m. in. 124) zalecana była profilaktyczna wymiana elementów SRS po upływie określonego czasu. O terminie wymiany informuje data na naklejce. (nie jest to data kiedy nastąpiła wymiana!) W późniejszych modelach (już np. w W210) z tej wymiany zrezygnowano i nie jest to konieczne przez cały okres eksploatacji auta. Swoją drogą raczej nie słyszałem o tym, żeby ktoś się stosował do tego zalecenia i cokolwiek wymieniał... :lol:
kit pisze:
Jak już masz wyciągniętą poduszkę, można sprawdzić szczotki i ślizgi i ew. przeczyścić

W podanym przykładzie jest TASIEMKA - nie ma żadnych szczotek i ślizgów!!!
kit pisze:
Mercedes zaleca też odpięcie pewnego rodzaju kondensatora

To było sto lat temu - obecnie nie ma żadnego osobnego kondensatora.
berts pisze:
Szukać sterownika od SRS?

Jest pod radiem, na tunelu wału napędowego (numer 48)
http://www.unitcat.ru/mercedes/7/1/1/124022/44Q/82/285/

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Post: sob maja 05, 2012 12:57 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Nie wiem jak to się stało ale zasugerowałem się avatarem Berts-a i myślałem, że mowa o w126.
Nie doczytałem też pierwszego postu :oops:

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
Post: sob maja 05, 2012 7:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
czyli co panowie zrzucać kierę i szukać tam tej słynnej przecierającej się tasiemki?
a powiedźcie mi proszę jeszcze jedną rzecz, te pirotechniczne (poprawcie mnie jeśli się mylę) ładunki które napinają pasy, to jak powinien wyglądać nabój? bo u mnie i z lewej i z prawej strony od góry w owych nabojach są "dziurki" co prawda nie wkładałem tam nic do środka celem zdiagnozowania głębokości, ale tak jakoś mnie to zastanawia, czy ładunki nie są czasem wystrzelone?

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
Post: pn maja 07, 2012 12:47 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
A nie lepiej wziasc w reke omomierz i sprawdzic przejscie od sterownika do poduszki? Roboty mniej a sprawdzasz cala droge sygnalu.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pn maja 07, 2012 8:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 21, 2003 2:44 pm
Posty: 480
Lokalizacja: Wrocław
nigdy nie byłem dobry z prądów, być może jak bym miał podane krok po kroku czynności to bym sobie poradził, miernik mam, zawsze można wyciągnąć żaróweczkę i mieć z głowy, ale chciałbym się pozbyć tego problemu

_________________
Heaven Is In The Back Seat Of My Mercedes
W124 kombi, 1993, 3.0 diesel
_____________
ex W126 4,2 SE
ex W123 200D
ex W115 240D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl