MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Regulacja K jeta
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=58498
Strona 1 z 2

Autor:  and6412 [ pt kwie 27, 2012 3:31 pm ]
Tytuł:  Regulacja K jeta

Z czystej ciekawości, bo trochę tego szpeja już widziałem i nadal nie wiem: Co można regulowac w K-Jet? Przecież to jest P&P.

Autor:  frugoman [ pt kwie 27, 2012 7:56 pm ]
Tytuł:  Re: KE-Jetronic Warszawa ul.Szpacza 15

Wzbogacenie/zubożenie mieszanki, coś z zapłonem i ze stopniami - tyle zapamiętałem. Ja się bardziej znam na położeniu wosku czy doprowadzeniu wnętrza do porządku niż rebulbulatorach i padrewkach. W każdym razie wiem jak auto jeździło przed i jak śmiga po wizycie i jestem bardzo zadowolony.

Autor:  and6412 [ sob kwie 28, 2012 10:49 am ]
Tytuł:  Re: KE-Jetronic Warszawa ul.Szpacza 15

No jedyna regulacja jaką znam na Kjet to jest mieszanka na biegu jałowym (zwykłą śruba wychylająca przepływomierz) Cała reszta o której wspomniałeś to ustawienia zapłonu a nie wtrysku.
Drążę temat, bo non stop przewija się temat że ktoś wyregulował sobie K-Jet'a a ja nie mogę sobie tego wyobrazić.

Autor:  chmielo [ sob kwie 28, 2012 7:02 pm ]
Tytuł:  Re: Regulacja K jeta

Coś mi się zdaje, że wyregulowanie polega na naprawie zepsutych elementów ;)

Autor:  ukaniu [ ndz kwie 29, 2012 9:24 pm ]
Tytuł:  Re: Regulacja K jeta

W regulatorze fazy nagrzewania można się doszukać regulacji ciśnień. W samym rozdzielaczu reguluje się sekcje. Wtrysk stroi się aby zapewniał własciwy skład mieszanki przy dowolnym przepływie powietrza.
Do tego niestety niebędna hamownia albo sonda szerokopasmowa i prby.

Autor:  and6412 [ śr maja 02, 2012 5:43 pm ]
Tytuł:  Re: Regulacja K jeta

ukaniu pisze:
W regulatorze fazy nagrzewania można się doszukać regulacji ciśnień. W samym rozdzielaczu reguluje się sekcje. Wtrysk stroi się aby zapewniał własciwy skład mieszanki przy dowolnym przepływie powietrza.
Do tego niestety niebędna hamownia albo sonda szerokopasmowa i prby.


Rozumiem że i regulator ciśnienia i rozdzielacz paliwa trzeba rozłożyć na części pierwsze aby to zrobić, gdyż sa jakieś regulacje w środku? Inaczej nie widze możliwości.

Autor:  ukaniu [ śr maja 02, 2012 9:09 pm ]
Tytuł:  Re: Regulacja K jeta

Miałem pisać ale znalazłem taki film.
http://www.youtube.com/watch?v=58I2Cd1kszA
Do tego dochodzi regulacja sekcji w rozdzielaczu i możliwa regulacja już w środku regulatora podkładkami.
Tu jak z wiarą, mimo że nie widać są tacy co twierdzą, że coś jest a co więcej - są tacy co to wiedzą ;-)

Autor:  and6412 [ pt maja 04, 2012 12:37 pm ]
Tytuł:  Re: Regulacja K jeta

Dzięki za wyjaśnienie.
-O tym zaworze w rozdzielaczu paliwa nie pamiętałem
-A o imbusie po wywierceniu dziury w termoregulatorze w życiu bym nie wpadł ;-)
-śruba od biegu jałowego to ta sama o której wspominałem wczesniej

Autor:  ukaniu [ pn maja 07, 2012 10:15 pm ]
Tytuł:  Re: Regulacja K jeta

Do tego każda sekcja ma regulację wydatku, w starszym typie od góry pod zaślepkami w nowszym od spodu.
To wszystko trzeba ładnie zgrać aby skład mieszanki był odpowiedni w całym zakresie obciążeń i obrotów.
W starych spracowanych silnikach trzeba się czasem sporo namęczyć aby uzyskac poprawne efekty. Nagary, stary/modyfikowany wydech, stopień sprężania, powodują chyba zmiany w dynamice przepływu powietrza i we współczynniku napełniania. Sam wrysk też się zużywa, gumy sztywnieją.
Pewnie 90 o ile nie 95 % "regulacji" K-Jeta zaczyna i kończy się na śrubie CO ;) Połowa jeszcze jakoś odpala we wszystkich warunkach a druga która nie odpala "Panie ten typ tak ma"

Autor:  and6412 [ wt maja 08, 2012 11:40 pm ]
Tytuł:  Re: Regulacja K jeta

To przydatna wiedza jest i rzadka. Dzięki Ukaniu.

Autor:  tomasz bugaj [ sob cze 02, 2012 6:57 pm ]
Tytuł:  Re: Regulacja K jeta

Jesteście pewni że mówicie o układzie K-jetronic, a nie przypadkiem o KE-jetronic ?
W 124 raczej K-jetronic spotkać trudno, a ten dział chyba tych modeli dotyczy

Co do regulacji K - jetronic to oczywiście można regulować wiele rzeczy tyle że z reguły nie ma takiej potrzeby, bo niesprawności najczęściej są spowodowane skrzywieniem dźwigni tarczy spiętrzającej spowodowanym strzałem w inst gazowej. Tutaj wystarczy poprawne ustawienie tarczy i jest wszystko ok. Co do regulacji to generalnie reguluje się ciśnienie paliwa tzw korygujące i odbywa się to w termicznym regulatorze i mniej więcej tak jak na tym filmiku w You tube, z tym że regulatorów termicznych jest kilka rodzajów i regulacja bywa odmiennna. w KE jetronic tego sie nie reguluje. Reguluje się też tzw obejście Byypas wolnych obrotów ( w KE jetronic jest tam nieszczęsny silnik krokowy i sie tu raczej nic nie reguluje, no chyba że ktoś się bardzo uprze ) Reguluje się sposób przenoszenia ruchów tarczy spietrzającej na trzpień regulacyjny rozdzielacza paliwa ( podobnie w K-jetronic i w KE -jetronic ) no i reguluje się położenie początkowe tarczy spiętrzającej ( wbijając trzpień w korpusie przepływomierza) i centruje się ją.
Do kompleksowej regulacji K-jetronic potrzebny jest zestaw dwoch manometrów z końcówkami i trójnikiem z zaworami odcinającymi. W KE -Jetronic naprawia się komputer albo wymienia się uszkodzone elementy. Co do regulacji wtryskiwaczy to po prostu kupuje się nowe.

Tak jak napisałem na wstępie najcześciej przeregulowywuje się położenie trzpienia przenoszącego ruchy tarczy spiętrzającej na rozdzielacz paliwa i trwa to najczęściej 5 minut - ja to robię na wyczucie. W ramach ściemniania klientów bardzo często w warsztacie po prostu likwidują nieszczelnośc w układzie dolotowym ( najczęściej spada rurka gumowa pod kolektorem ) i silnik chodzi jak nowy a klientom opowiadają opowiesci dziwnej treści

Autor:  ukaniu [ pn cze 04, 2012 9:51 am ]
Tytuł:  Re: Regulacja K jeta

tomasz bugaj pisze:
Jesteście pewni że mówicie o układzie K-jetronic, a nie przypadkiem o KE-jetronic ?
W 124 raczej K-jetronic spotkać trudno, a ten dział chyba tych modeli dotyczy

Co do regulacji K - jetronic to oczywiście można regulować wiele rzeczy tyle że z reguły nie ma takiej potrzeby, bo niesprawności najczęściej są spowodowane skrzywieniem dźwigni tarczy spiętrzającej spowodowanym strzałem w inst gazowej. Tutaj wystarczy poprawne ustawienie tarczy i jest wszystko ok. Co do regulacji to generalnie reguluje się ciśnienie paliwa tzw korygujące i odbywa się to w termicznym regulatorze i mniej więcej tak jak na tym filmiku w You tube, z tym że regulatorów termicznych jest kilka rodzajów i regulacja bywa odmiennna.



Wtedy trzeba się wykazać własną inwencją twórczą. Nie rozmawiamy o autach z LPG i pokrzywionych klapach bo na to szkoda czasu. Stare układy często jednak i bez LPG domagają się porządnego strojenia i jak już wspominaliśmy wcześniej - miejsc gdzie go się dostraja jest kilka.

tomasz bugaj pisze:
w KE jetronic tego sie nie reguluje. Reguluje się też tzw obejście Byypas wolnych obrotów ( w KE jetronic jest tam nieszczęsny silnik krokowy i sie tu raczej nic nie reguluje, no chyba że ktoś się bardzo uprze )


Nie ma silnika krokowego jest liniowy zawór elektromagnetyczny. To tak gwoli ścisłości :-).

tomasz bugaj pisze:
Reguluje się sposób przenoszenia ruchów tarczy spietrzającej na trzpień regulacyjny rozdzielacza paliwa ( podobnie w K-jetronic i w KE -jetronic ) no i reguluje się położenie początkowe tarczy spiętrzającej ( wbijając trzpień w korpusie przepływomierza) i centruje się ją.


Temat regulacji KE włącznie ze strojeniem EHA już trochę rozpracowaliśmy.
http://www.w114-115.org.pl/f/viewtopic.php?f=25&t=34349

Tutaj piszemy o K.

Autor:  tomasz bugaj [ pn cze 04, 2012 5:55 pm ]
Tytuł:  Re: Regulacja K jeta

Tak gwoli ścisłości to jest zusatzluftschiebeventill czyli zawór przesuwny powietrza dodatkowego, a komplikacje wywołane lpg to 90 % przypadków więc nie rozumiem dlaczego o tym nie mówimy.

Autor:  and6412 [ pn cze 04, 2012 7:43 pm ]
Tytuł:  Re: Regulacja K jeta

Bo to oczywista oczywistość że jak coś jest pogięte, rozwalone to najpierw trzeba naprawić a dopiero potem ew. regulować. Nikt rozsądny nie liczy na efekty regulując niesprawny układ.

Autor:  tomasz bugaj [ pn cze 04, 2012 8:49 pm ]
Tytuł:  Re: Regulacja K jeta

No i tu się mylisz, bo skrzywionej dźwigni się nie naprawia tylko się reguluje układ uwzgledniając jej skrzywienie, które z reguły jest minimalne

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/