MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

Silnik M103 - Regulacja
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=57955
Strona 1 z 1

Autor:  AndyS [ śr mar 07, 2012 7:50 pm ]
Tytuł:  Silnik M103 - Regulacja

Mam szybkie pytanie bo kolega zachwiał moja pewność w tej kwestii - jaka powinna być kolejność tych operacji - najpierw ustawiamy potencjometr klapy a potem skład mieszanki czy odwrotnie? A może jest jeszcze inna technologia tych operacji np. współbieżna? Kto opisze jak to powinno wyglądać?
Sprawa jest raczej pilna - jutro mam czas aby za to się zabrać. [zlosnikhihi]

I jeszcze jedna sprawa. Kolega miał małą stłuczkę (też 126 M103) i auto stało 4 tygodnie. Teraz dzieje się dziwna rzecz - odpala i chodzi aż do momentu jak się podgrzeje. Powyżej 60 stopni na zegarze zaczyna nierówno chodzić i się dławić (na wolnych obrotach) a jak temperatura jeszcze trochę wzrośnie silnik zgaśnie i nie ma żadnej możliwości jego uruchomienia (ani Pb ani LPG - nawet samostartem) dopóki nie ostygnie ze 4 godziny. Co to może być?

Autor:  ukaniu [ czw mar 08, 2012 12:03 am ]
Tytuł:  Re: Silnik M103 - Regulacja

W praktyce przy dużym rozstrojeniu iteracyjnie w kółko do czasu aż i potencjometr i skład będą ok.
Napięcie z potencjometru w tym miejscu jest bardzo czułe na ilość powietrza zasysanego a to zmienia się również od jakości spalania i zmian prędkości obrotowej silnika. Jeśli pot. jest OK i skład w granicy rozsądku to wystarczy sama regulacja składu bo pot. nie zmieni się istotnie.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/