MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob wrz 13, 2025 1:08 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: wymiana mostu
Post: wt mar 06, 2012 9:30 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 5:46 pm
Posty: 852
Lokalizacja: Lębork Żarnowska/k Łeby
witam mam do wymiany most ,wyczytałem w FAQ że u mnie jest most 3,91 jednakże na allegro jest więcej i przystępnych cenach o rozmiarze 3,92 .Czy mogę zamienić?

_________________
MB 123 220D 80r 6lat
MB 123 240D 82r 3lata
MB 124 200TD 88r kombi biały mułek


Na górę
Post: wt mar 06, 2012 9:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 03, 2006 2:06 pm
Posty: 89
Lokalizacja: Tczew
Różnica w przełożeniu niewyczuwalna właściwie, ale coś mi się wydaje, że 3,91 miały mosty "małe" (w słabych silnikach), a 3,92 "duże". Chyba, że się mylę... :-?

_________________
W210 2.2 D 96'
W201 2.0 D 90'
W201 2.5 DT 91'
plus 2 inne wynalazki z silnikami MB ;)


Na górę
Post: wt mar 06, 2012 10:10 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 5:46 pm
Posty: 852
Lokalizacja: Lębork Żarnowska/k Łeby
tak to tylko 200D a może jakieś inne przełożenie bardziej by podeszło? skrzynia 5

_________________
MB 123 220D 80r 6lat

MB 123 240D 82r 3lata

MB 124 200TD 88r kombi biały mułek


Na górę
Post: śr mar 07, 2012 12:43 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 03, 2006 2:06 pm
Posty: 89
Lokalizacja: Tczew
Najbliższe to 3.67 albo coś tego typu. Niby różnica nie jest wielka, ale skoro fabryka wymyśliła 3.91, to taki bym zostawił, zwłaszcza przy małym silniku w ciężkim aucie, może znacznie stracić na i tak już lichej dynamice. W naszej jednej 190 -tce mamy most 3,46 i 200D ze skrzynią V, chodzi całkiem nieźle, ale jednak to znacznie lżejsza buda. Chyba, że znajdziesz kogoś, kto powie, że ma 200 TD w manualu 5 na szybszym moście i chodzi bez problemu ;)
Poza tym, zmiana przełożenia, to również zmiana licznika, aby nie pokazywał w tym przypadku za mało.

_________________
W210 2.2 D 96'
W201 2.0 D 90'
W201 2.5 DT 91'
plus 2 inne wynalazki z silnikami MB ;)


Na górę
Post: śr mar 07, 2012 5:31 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 5:46 pm
Posty: 852
Lokalizacja: Lębork Żarnowska/k Łeby
pojechałem dziś na kanał i okazuje się ,że mam most o numerze 2013511408 czyli wychodzi że to Cklasa .Jakie ten most może mieć przełożenie ?

_________________
MB 123 220D 80r 6lat

MB 123 240D 82r 3lata

MB 124 200TD 88r kombi biały mułek


Na górę
Post: śr mar 07, 2012 5:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 03, 2006 2:06 pm
Posty: 89
Lokalizacja: Tczew
To numer obudowy, mosty z takim numerem były montowane w 190, 124, widziałem też w 202 i 210 nawet. Niestety raczej nie wynika z niego przełożenie. Przełożenie jest wybite, nie odlane, z tylu mostu po prawej stronie klapy. Na moście, nie na klapie, bardziej na dole.

_________________
W210 2.2 D 96'
W201 2.0 D 90'
W201 2.5 DT 91'
plus 2 inne wynalazki z silnikami MB ;)


Na górę
Post: śr mar 07, 2012 8:05 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Tu masz pokazane gdzie jest wybite przełożenie z tyłu mostu !
Załącznik:
most asd.jpg
most asd.jpg [ 140.47 KiB | Przejrzano 759 razy ]

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: pt mar 09, 2012 8:02 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 5:46 pm
Posty: 852
Lokalizacja: Lębork Żarnowska/k Łeby
To sfinalizuję wątek .okazało się,że przełożenie mojego mostu to 4,18 ja wstawiłem 3.46 i wydaje się ,że niema wyczuwalnej różnicy w dynamice jazdy.Jak wypuszczę się na dłuższą trasę to dodam komentarz ,ale najważniejsze,że buczenie przed 80tką znikło . Dzięki wszystkim za pod podpowiedzi .

_________________
MB 123 220D 80r 6lat

MB 123 240D 82r 3lata

MB 124 200TD 88r kombi biały mułek


Na górę
Post: sob mar 10, 2012 10:43 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
Coś tu nie tak, bo po takiej zmianie różnica będzie potężna. Ja kiedyś zmieniałem z 3.69 na 3.46 i czułem różnicę a Ty piszesz ze nie czujesz przy zmianie z "ponad cztery" na "trzy i pół".

Z czego w ogóle miałeś most o tak dużym przełożeniu? To w 124 było coś jeszcze wolniejszego niż 3.92?

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
Post: sob mar 10, 2012 12:55 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 5:46 pm
Posty: 852
Lokalizacja: Lębork Żarnowska/k Łeby
http://www.w114-115.org.pl/dane/dane.ph ... 20&id=1231

_________________
MB 123 220D 80r 6lat

MB 123 240D 82r 3lata

MB 124 200TD 88r kombi biały mułek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl