MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
om602 turbo - szarpie, stuka i nie pali na zimno https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=57942 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kuba_tcz [ wt mar 06, 2012 6:07 pm ] |
Tytuł: | om602 turbo - szarpie, stuka i nie pali na zimno |
Witam, od pewnego czasu mam problem z nierówną pracą i dymieniem mojej poczciwej 190-tki. Podczas mrozów podejrzewałem świecę albo wtryskiwacz, do czasu aż sprawdziłem wszystkie wtryskiwacze i świece. Świece grzeją jak trzeba, wtryskiwacze otwierają się przy prawidłowym ciśnieniu, może nie są rewelacyjne w kwestii rozpylania, ale znajomy mechanik nie zakwalifikował żadnego do wymiany końcówki. Sprawdzone również ustawienie pompy, dla pewności dwa razy zmieniałem kolejność wtryskiwaczy, a problem nadal pojawia się na drugim cylindrze. Po odpaleniu auto chodzi twardo, ale znośnie, po kilkudziesięciu sekundach zaczyna szarpać, stukać i dymić. Wygląda to na drugi cylinder, po zawsze po odkręceniu przewodu z drugiego wtryskiwacza klekot cichnie a auto prawie nie dymi. Ostatnio odpaliłem silnik ze zdjętą rurą między turbiną i kolektorem, słychać wyraźnie jakby strzały w kolektor ssący, z drugiego cylindra. Ogólnie silnik nie wygląda na wymęczony, nie cieknie, nie dmucha, nie wciąga oleju, przy mrozach odpalał bez większych problemów. Brudny głównie od paliwa z poluźnianych przewodów wtryskowych i oleju spod pokrywy, którą zdejmowałem. Wcześniej podejrzewałem problem z popychaczem zaworu, ale wtedy chyba nie byłoby słychać takiego stukania w kolektorze, którego sugeruje nieszczelność zaworu? Nagrałem nawet filmik pokazujący objawy: http://www.youtube.com/watch?v=e5FyT-ZcvFo Podejrzewam wypalony zawór ssący, ale czy może być też jakaś inna przyczyna takich objawów, czy od razu ściągać głowicę? |
Autor: | Xytras [ wt mar 06, 2012 6:43 pm ] |
Tytuł: | Re: om602 turbo - szarpie, stuka i nie pali na zimno |
Po zdemontowaniu wtrysków mierzyłeś kompresję? Btw. gdybyś musiał go rozebrać na części, chyba masz konsolę jakiej szukam ![]() |
Autor: | kuba_tcz [ wt mar 06, 2012 6:50 pm ] |
Tytuł: | Re: om602 turbo - szarpie, stuka i nie pali na zimno |
Niestety nie mierzyłem, wykręciłem wtryski i zawiozłem do sprawdzenia, błąd. Na razie nie zamierzam rozbierać, już trochę zmęczony życiem, ale na pierwsze auto wystarcza i zamierzam jeszcze trochę go pomęczyć ![]() |
Autor: | gepcio124 [ wt mar 06, 2012 8:00 pm ] |
Tytuł: | Re: om602 turbo - szarpie, stuka i nie pali na zimno |
Masz raczej nieszczelny zawór ssący. Zmierz kompresje to się upewnisz. |
Autor: | gwiazda [ śr mar 07, 2012 3:51 pm ] |
Tytuł: | Re: om602 turbo - szarpie, stuka i nie pali na zimno |
Kolega miał podobnie w spacerówce.Pęknięta sprężyna zaworu.pozdrawiam |
Autor: | kuba_tcz [ czw mar 08, 2012 11:20 pm ] |
Tytuł: | Re: om602 turbo - szarpie, stuka i nie pali na zimno |
Dziękuję za odzew i sugestie. Również podejrzewam problem ze szczelnością zaworu. Zdjąłem pokrywę i wciskałem kolejno zawory, na moje odczucia wszystkie pracują podobnie. Możliwe, że sprężyna jest pęknięta, a ciężko to wyczuć? Chociaż obawiam się, że i tak trzeba zdejmować głowicę... ![]() |
Autor: | gwiazda [ sob mar 10, 2012 10:26 am ] |
Tytuł: | Re: om602 turbo - szarpie, stuka i nie pali na zimno |
tak na czuja wciskając to raczej nie wyczujesz różnicy...nie wiem jak wysoko podchodzi tłok ale możesz spróbować tłok na danym cylindrze ustawić w GNP i odpiąć zabezpieczenie sprężyny.Zawór nie wpadnie do cyl bo wesprze się na tłoku...Może być potem ciężko zapiąć zabezpieczenie sprężyny bo zawór napewno troszkę opadnie i będzie Ci ciężko aż tyle sprężyne ścisnąć...W benzyniaku nie było by problemu..w miejsce świecy zapłonowej wkręcasz króciec i podajesz ciśnienie sprężarką powietrza.Powietrze utrzymuje zawór dociśnięty w swoim gnieździe..Tak się wymienia uszczelniacze zaworów.Zyczę powodzenia ale jeśli po sprężynach i kasatorach nic nie widzisz to raczej bez zerwania głowicy się nie obejdzie.pozdrawiam |
Autor: | kuba_tcz [ sob mar 10, 2012 8:29 pm ] |
Tytuł: | Re: om602 turbo - szarpie, stuka i nie pali na zimno |
Zdjąłem dziś kolektor ssący. Zawór drugiego cylindra wyraźnie różni się od pozostałych - jest okopcony jak wydechowy. Nalałem na próbę trochę benzyny, momentalnie ścieka na zamkniętym zaworze, bąblując. Natomiast przy sprężaniu w tym cylindrze, ręcznie obracając wałem, dmucha tak, że aż robi mgiełkę z benzyny. Inne zawory są w znacznie lepszym stanie, ale widać, że należy im się co najmniej oczyszczenie i dotarcie. Nie wiem, jaka jest przyczyna nieszczelności drugiego zaworu, ale widzę, że i tak trzeba zdjąć głowicę i zrobić kompleksowy przegląd zaworów. Odpaliłem na kilka sekund silnik bez kolektora, drugi zawór "na oko" pracuje jak inne, ale jest całkowicie nieszczelny, z kanału dolotowego strzelają snopy spalin. Jak zdejmę głowicę i będzie wiadomo coś więcej, napiszę info dla innych na przyszłość. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |