MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob wrz 13, 2025 1:07 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt mar 06, 2012 6:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 03, 2006 2:06 pm
Posty: 89
Lokalizacja: Tczew
Witam,

od pewnego czasu mam problem z nierówną pracą i dymieniem mojej poczciwej 190-tki. Podczas mrozów podejrzewałem świecę albo wtryskiwacz, do czasu aż sprawdziłem wszystkie wtryskiwacze i świece. Świece grzeją jak trzeba, wtryskiwacze otwierają się przy prawidłowym ciśnieniu, może nie są rewelacyjne w kwestii rozpylania, ale znajomy mechanik nie zakwalifikował żadnego do wymiany końcówki. Sprawdzone również ustawienie pompy, dla pewności dwa razy zmieniałem kolejność wtryskiwaczy, a problem nadal pojawia się na drugim cylindrze.
Po odpaleniu auto chodzi twardo, ale znośnie, po kilkudziesięciu sekundach zaczyna szarpać, stukać i dymić. Wygląda to na drugi cylinder, po zawsze po odkręceniu przewodu z drugiego wtryskiwacza klekot cichnie a auto prawie nie dymi.
Ostatnio odpaliłem silnik ze zdjętą rurą między turbiną i kolektorem, słychać wyraźnie jakby strzały w kolektor ssący, z drugiego cylindra.
Ogólnie silnik nie wygląda na wymęczony, nie cieknie, nie dmucha, nie wciąga oleju, przy mrozach odpalał bez większych problemów. Brudny głównie od paliwa z poluźnianych przewodów wtryskowych i oleju spod pokrywy, którą zdejmowałem. Wcześniej podejrzewałem problem z popychaczem zaworu, ale wtedy chyba nie byłoby słychać takiego stukania w kolektorze, którego sugeruje nieszczelność zaworu?
Nagrałem nawet filmik pokazujący objawy: http://www.youtube.com/watch?v=e5FyT-ZcvFo

Podejrzewam wypalony zawór ssący, ale czy może być też jakaś inna przyczyna takich objawów, czy od razu ściągać głowicę?

_________________
W210 2.2 D 96'
W201 2.0 D 90'
W201 2.5 DT 91'
plus 2 inne wynalazki z silnikami MB ;)


Na górę
Post: wt mar 06, 2012 6:43 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Po zdemontowaniu wtrysków mierzyłeś kompresję?

Btw. gdybyś musiał go rozebrać na części, chyba masz konsolę jakiej szukam [zlosnik]


Na górę
Post: wt mar 06, 2012 6:50 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 03, 2006 2:06 pm
Posty: 89
Lokalizacja: Tczew
Niestety nie mierzyłem, wykręciłem wtryski i zawiozłem do sprawdzenia, błąd.

Na razie nie zamierzam rozbierać, już trochę zmęczony życiem, ale na pierwsze auto wystarcza i zamierzam jeszcze trochę go pomęczyć [zlosnik]

_________________
W210 2.2 D 96'
W201 2.0 D 90'
W201 2.5 DT 91'
plus 2 inne wynalazki z silnikami MB ;)


Na górę
Post: wt mar 06, 2012 8:00 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw gru 15, 2005 3:12 pm
Posty: 118
Numer GG: 457649
Lokalizacja: zabrze
Masz raczej nieszczelny zawór ssący. Zmierz kompresje to się upewnisz.

_________________
W 124 E300TD
http://www.motohybrid.pl


Na górę
Post: śr mar 07, 2012 3:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 20, 2007 1:53 pm
Posty: 258
Lokalizacja: puławy(LPU 00091)
Kolega miał podobnie w spacerówce.Pęknięta sprężyna zaworu.pozdrawiam

_________________
Fiat 126 P;) eks
Mercedes 124 200D eks
Mercedes 124 260 E kat eks
Mercedes 124 200D
Chodzę po Tatrach...czasem nawet po ośmiu;)))


Na górę
Post: czw mar 08, 2012 11:20 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 03, 2006 2:06 pm
Posty: 89
Lokalizacja: Tczew
Dziękuję za odzew i sugestie.

Również podejrzewam problem ze szczelnością zaworu. Zdjąłem pokrywę i wciskałem kolejno zawory, na moje odczucia wszystkie pracują podobnie. Możliwe, że sprężyna jest pęknięta, a ciężko to wyczuć?

Chociaż obawiam się, że i tak trzeba zdejmować głowicę... :(

_________________
W210 2.2 D 96'
W201 2.0 D 90'
W201 2.5 DT 91'
plus 2 inne wynalazki z silnikami MB ;)


Na górę
Post: sob mar 10, 2012 10:26 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 20, 2007 1:53 pm
Posty: 258
Lokalizacja: puławy(LPU 00091)
tak na czuja wciskając to raczej nie wyczujesz różnicy...nie wiem jak wysoko podchodzi tłok ale możesz spróbować tłok na danym cylindrze ustawić w GNP i odpiąć zabezpieczenie sprężyny.Zawór nie wpadnie do cyl bo wesprze się na tłoku...Może być potem ciężko zapiąć zabezpieczenie sprężyny bo zawór napewno troszkę opadnie i będzie Ci ciężko aż tyle sprężyne ścisnąć...W benzyniaku nie było by problemu..w miejsce świecy zapłonowej wkręcasz króciec i podajesz ciśnienie sprężarką powietrza.Powietrze utrzymuje zawór dociśnięty w swoim gnieździe..Tak się wymienia uszczelniacze zaworów.Zyczę powodzenia ale jeśli po sprężynach i kasatorach nic nie widzisz to raczej bez zerwania głowicy się nie obejdzie.pozdrawiam

_________________
Fiat 126 P;) eks
Mercedes 124 200D eks
Mercedes 124 260 E kat eks
Mercedes 124 200D
Chodzę po Tatrach...czasem nawet po ośmiu;)))


Na górę
Post: sob mar 10, 2012 8:29 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 03, 2006 2:06 pm
Posty: 89
Lokalizacja: Tczew
Zdjąłem dziś kolektor ssący. Zawór drugiego cylindra wyraźnie różni się od pozostałych - jest okopcony jak wydechowy.

Nalałem na próbę trochę benzyny, momentalnie ścieka na zamkniętym zaworze, bąblując. Natomiast przy sprężaniu w tym cylindrze, ręcznie obracając wałem, dmucha tak, że aż robi mgiełkę z benzyny. Inne zawory są w znacznie lepszym stanie, ale widać, że należy im się co najmniej oczyszczenie i dotarcie. Nie wiem, jaka jest przyczyna nieszczelności drugiego zaworu, ale widzę, że i tak trzeba zdjąć głowicę i zrobić kompleksowy przegląd zaworów.
Odpaliłem na kilka sekund silnik bez kolektora, drugi zawór "na oko" pracuje jak inne, ale jest całkowicie nieszczelny, z kanału dolotowego strzelają snopy spalin.

Jak zdejmę głowicę i będzie wiadomo coś więcej, napiszę info dla innych na przyszłość.

_________________
W210 2.2 D 96'
W201 2.0 D 90'
W201 2.5 DT 91'
plus 2 inne wynalazki z silnikami MB ;)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl