MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[C126] Różnice w tylnym zawieszeniu
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=57930
Strona 1 z 1

Autor:  bary123ce [ pn mar 05, 2012 10:26 pm ]
Tytuł:  [C126] Różnice w tylnym zawieszeniu

Koledzy podpowiedzcie czy tylna belka/wózek różniły się istotnie w różnych seriach? Muszę wymienić w 500SEC 1 seria tylny wózek, znalazłem metalowy a posiadam aluminiowy. Czy podejdzie?
Aha jeszcze jedno- czy przednie wahacze górne są takie same jak w beczce?

Autor:  czarek12 [ wt mar 06, 2012 5:52 pm ]
Tytuł:  Re: [C126] Różnice w tylnym zawieszeniu

Tylne wózki były blaszane,aluminiowych nie widziałem,wahacze tylne to owszem -były metalowe i aluminiowe pod zawieszenie na nivie / hydropneumatic /

Autor:  bary123ce [ wt mar 06, 2012 6:20 pm ]
Tytuł:  Re: [C126] Różnice w tylnym zawieszeniu

Ta belka , o której piszę nie chce się poddać spawaniu różnymi elektrodami i nie ma przyciągania magnesem. To z czego może ona być? W ogóle były różne wózki tylne?

Autor:  jakub_gozdzik [ czw mar 08, 2012 6:16 pm ]
Tytuł:  Re: [C126] Różnice w tylnym zawieszeniu

Daniel zrob fotke tej kosmicznej belki. Z mojego doswiadczenia wiem, ze 126 mial dwa rodzaje belek do tylnego zawieszenia. 1 seria miala belke zblizona wygladem do tej w W123 i do niej przykrecalo sie most o ksztalcie takim jak w W123 i W116. W drugiej serii wprowadzono inna belke (ale tez napewno stalowa bo taka nawet przerabialem do mojego 500 CE) i charaktrystycznym jej elementem jest taki wielki "wąs" z tylu, do ktorego przykreca sie most. Charakterystyczne dla drugiej serii bylo tez to, ze most przykrecano nie bezposrednio do belki ale za posrednictwem tulejek gumowo-metalowych.
Jesli chodzi o wahacze, to wszystkie V8 mialy aluniniowe, nie zaleznie od tego, czy bylo nivo czy tez nie.
Pokazalbym Ci fotki ale do dzisiaj nie wiem jak w nowym forum wgrac zdjecie :)
Pozdrawiam

Autor:  THC [ czw mar 08, 2012 8:20 pm ]
Tytuł:  Re: [C126] Różnice w tylnym zawieszeniu

jakub_gozdzik pisze:
Jesli chodzi o wahacze, to wszystkie V8 mialy aluniniowe, nie zaleznie od tego, czy bylo nivo czy tez nie.



Tak tylko v8.
Jest tam jeszcze ciekawy system zapobiegający nurkowaniu przy hamowaniu, coś na kształt dźwigni powodującej ściskanie sprężyny podczas hamowania, wtedy cały samochód przysiada.

Autor:  czarek12 [ czw mar 08, 2012 8:44 pm ]
Tytuł:  Re: [C126] Różnice w tylnym zawieszeniu

No i z tym nie mogę się zgodzić ! W poprzedniku W126 420 SE miałem wahacze stalowe,w W 126 500 SE który rozwaliłem na części- też były stalowe, w obecnym W 126 560 SEL -już są aluminiowe,z rozmów z kolegami którzy mają SEC-i 500-tki miały stalowe a tylko 560-tki miały alu ale tylko z zawiechą Nivo !
Od czego to zależało to nie wiem,ale tak na chłopski rozum wychodzi że nivo miało coś z tym wspólnego !

Autor:  THC [ czw mar 08, 2012 8:50 pm ]
Tytuł:  Re: [C126] Różnice w tylnym zawieszeniu

W 560 nivo to standard.
Sam kroiłem dwie 500 z drugiej serii zawsze wahacze alu .
Tez zdarzyło się jedną 280 czyli z pierwszej, stary wózek i zwykłe wahacze zbliżone do beczkowych, stalowe .

Autor:  jakub_gozdzik [ czw mar 08, 2012 11:04 pm ]
Tytuł:  Re: [C126] Różnice w tylnym zawieszeniu

Czarek wiec musialo byc tak, ze te Twoje auta mialy zmienione wahacze, ze wzgledu na koszt naprawy lozyska w tym aluminiowym. W tej :kolysce jest takie lozysko igielkowe, ktorego nie da sie nigdzie dokupic poza ASO i kosztuje masakryczne pieniadze, stad czesto po zuzyciu tego lozyska zakladali zwykly stalowy wahacz. Wiem cos o tym bo przerabialem temat aluminiowych wahaczy. Dla ciekawostki powiem, ze te aluminiowe wahacze sa tez takie same np w W116 450 SE/SEL

Autor:  DJ MAKU [ pt mar 09, 2012 1:04 pm ]
Tytuł:  Re: [C126] Różnice w tylnym zawieszeniu

A jak to jest z przekładką mostu między I a II serią, tzn. jeżeli chce zamontować most od pierwszej serii w drugoseryjnym nadwoziu to co musiałbym zmienić..? Samej "główki" nie da się założyć, ale np. most kompletny z półosiami już tak?

Czy może trzeba zmieniać cały tylny wózek...
Czy to jest w ogóle możliwe? Punkty mocowania w nadwoziu albo coś innego co ma wpływ na taka zamianę się zmieniło czy nie..?

Autor:  jakub_gozdzik [ pt mar 09, 2012 6:49 pm ]
Tytuł:  Re: [C126] Różnice w tylnym zawieszeniu

dj maku w W126 nie ma czegos takiego jak "wozek" tam jest jedna belka, do niej przykrecony jest most i dwat tylne, wleczone wahacze. Jezeli chcialbys zalozyc most z pierwszej serii, musisz zalozyc tez belke z I serii.

Autor:  DJ MAKU [ sob mar 10, 2012 10:37 am ]
Tytuł:  Re: [C126] Różnice w tylnym zawieszeniu

No wiem, mówię "wózek" potocznie. mam przez to na myśli tą belkę razem z wahaczami, mostem i półosiami.

Czyli jednym słowem muszę mieć belkę i most z półosiami z I-szej serii, wahacze mogą zostać drugoseryjne i reszta mocowań będzie pasować?

Autor:  jakub_gozdzik [ sob mar 10, 2012 5:39 pm ]
Tytuł:  Re: [C126] Różnice w tylnym zawieszeniu

Musisz miec most i belke. Polosie mozesz przelozyc te co masz.

Autor:  DJ MAKU [ ndz mar 11, 2012 11:40 am ]
Tytuł:  Re: [C126] Różnice w tylnym zawieszeniu

No to już wszystko wiem.
Dzięki :)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/