MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

[W140] Problem z pompowanymi fotelami
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=57775
Strona 1 z 3

Autor:  jakub_gozdzik [ pn lut 20, 2012 7:30 pm ]
Tytuł:  [W140] Problem z pompowanymi fotelami

Witam, przestaly dzialac mi oba fotele. Przy wlaczaniu jakiejkolwiek opcji pompowania nie daja oznaki zycia. Co daje cisnienie do instalacji siedzen ortopeducznych? Ta sama pompa, ktora steruje zamkiem i antenkami cofania? Jesli tak to dziwna sprawa, poniewaz wspomniane dwie rzeczy dzialaja bez zarzutu a fotele nagle zdechly :-?
Moze dysponuje ktos jakims schematem tych przewodow cisnieniowych lub moze wie ktos jak one ida w aucie. Mysle, ze przyczyna lezy w nieszczelnosci przewodow zasilajacych, ale gdzie sa one zlokalizowane?
Pozdrawiam

Autor:  bary123ce [ pn lut 20, 2012 7:54 pm ]
Tytuł:  Re: [W140] Problem z pompowanymi fotelami

Kuba poszukajmy razem, bo u mnie też to nie działa. Kiedyś nie działało mi regulacja wysokości reflektorów przód, ale kolega noc mi je naprawił. Wtedy winny był jeden zaworek. Zapomniałem mu wtedy wspomnieć o tych fotelach... w tej chwili jest tak jak u Ciebie- działa wszystko poza fotelami pompowanymi [wscieklosc]

Autor:  jakub_gozdzik [ pn lut 20, 2012 8:25 pm ]
Tytuł:  Re: [W140] Problem z pompowanymi fotelami

Daniel ja szukalem, przez dluzszy czas ale nic ciekawego nie znalazlem. Patrzylem na roznych forach i na benzworld ale nie znalazlem zadnych instrukcji, jak te fotele dzialaja. Pozostaje nam tylko zrobic tzw "rozpoznanie ogniem" :) . W sobote przesledze, gdzie idzie wezyk zasilajacy od fotela.
Zastanawia mnie tylko jak to dziala... Dzisiaj wyciagnalem ten panelik przy fotelu, na ktorym sa te wszystkie tajemnicze guziczki i koleczko i ku mojemu zdziwieniu dochodza tam tylko przewody podcisnieniowe, czyli ten panelik dziala na zasadzie rozdzielacza, nie ma tam nic elektryki?? Rozumujac dalej zastanawiam sie w takim razie skad ta niby pompa ma wiedziec, kiedy chce pobawic sie fotelami i kiedy ma pompowac? Czy moze byc tak, ze po odpaleniu samochodu nabija uklad cisnieniem a pozniej jesli wykryje spadek cisnienia (spowodowany uruchomieniem pompowania foteli) dobija cisnienie?

Prosilbym jeszcze kolegow z dzialajacymi pompowanymi krzeslami, zeby powiedzieli, co u nich sie dzieje po zgaszeniu auta?? Czy fotele sa caly czas napompowane, czy moze flaczeja? A jesli flaczeja to kiedy sie znow pompuja.

Daniel jakie u Ciebie ogolnie sa fotele, twarde czy miekkie? Jakbys mial porownac np z W124? U mnie sa twarde i nie wiem czy to od niewielkiego zuzycia, czy to ma jakis zwiazek z tym nie dzialajacym pompowaniem??

Autor:  bary123ce [ pn lut 20, 2012 8:34 pm ]
Tytuł:  Re: [W140] Problem z pompowanymi fotelami

Jak nie działają to w porównaniu z W124 takie jakby twardsze, trudno porównać fotel skórzany ze szmatą.
W W124 pompowanie działa mi na pompce od centralnego, tam też te pokrętła są tylko takimi rozdzielaczami, a jak zabraknie podciśnienia, ale spadnie przewód, to pompka się włącza.
Zasadę na pewno zna kolega noc, ale on siedzi na forum W210.

Autor:  trocin [ wt lut 21, 2012 8:12 am ]
Tytuł:  Re: [W140] Problem z pompowanymi fotelami

Ja mam pompowane i sa napompowane caly czas, nawet jak auto stoi tydzien w garazu. Dopiero jak przekrece pokretlo to puszcza cisnienie i "flaczeją" [hihi]

Autor:  jakub_gozdzik [ wt lut 21, 2012 5:24 pm ]
Tytuł:  Re: [W140] Problem z pompowanymi fotelami

Trocin a mozesz powiedziec co robia u Ciebie te trzy kwadratowe guziczki i ten jeden podluzny? Rozumie, ze pokretlem ustawia sie twardosc? Kurde u mnie tez sa caly czas twarde ale mimo naciskania guziczkow i krecenia kolkiem nic sie nie dzieje...

Autor:  grispit [ wt lut 21, 2012 9:23 pm ]
Tytuł:  Re: [W140] Problem z pompowanymi fotelami

Pokrętłem regulujesz jak mocno poduszka ma się napompować. Raczej nie o twardość tu chodzi a o dopasowanie do konkretnej krzywizny kręgosłupa ;) Te trzy guziki odpowiadają za uruchomienie trzech oddzielnych poduszek w oparciu, pierwsza na wysokości tyłka, druga jakieś 10 cm wyżej i kolejna jeszcze wyżej. U mnie jest tak że po przełączeniu guzików wypuszcza powietrze z poprzedniej i pompuje w wybraną poduszkę. Maksymalnie mogę uruchomić dwie na raz. Ten poprzeczny przełącznik reguluje podparcie boczne czyli ściska mniej lub bardziej nerki :lol: .

Autor:  jakub_gozdzik [ wt lut 21, 2012 11:16 pm ]
Tytuł:  Re: [W140] Problem z pompowanymi fotelami

grispit a jak zgasisz silnik i wylaczysz zaplon to podparcia boczne robia sie miekkie , czy sa caly czas sztywne? Z tego co napisales wczesniej mam rozumiec, ze jakgdyby jedna opcja anuluje drugą?

Autor:  trocin [ śr lut 22, 2012 10:09 am ]
Tytuł:  Re: [W140] Problem z pompowanymi fotelami

jakub_gozdzik pisze:
Trocin a mozesz powiedziec co robia u Ciebie te trzy kwadratowe guziczki i ten jeden podluzny? Rozumie, ze pokretlem ustawia sie twardosc? Kurde u mnie tez sa caly czas twarde ale mimo naciskania guziczkow i krecenia kolkiem nic sie nie dzieje...


U mnie nie ma guziczkow, mam tylko pokretlo - pompuje poduszke nad dupą

Autor:  TReneR [ śr lut 22, 2012 11:10 am ]
Tytuł:  Re: [W140] Problem z pompowanymi fotelami

Pompa wie kiedy ma pracować zapewne poprzez pomiar ciśnienia.

Obrazek

Autor:  lukip66 [ śr lut 22, 2012 11:27 am ]
Tytuł:  Re: [W140] Problem z pompowanymi fotelami

u mnie działa tylko wtedy gdy odłącze akumulator póżniej nie działa bo lapie błąd i wyłańcza pompke bo cały czas gdzies ucieka powietrze...
jak by ktoś miał schemat tej pompki bo wiem ze pompka odpowiada za
centralny zamek
antenki tylne
klamke bagażnika
fotele pompowane
i regulacje świateł
wie ktoś za co jeszcze odpowiada pompka???

Autor:  TReneR [ śr lut 22, 2012 12:49 pm ]
Tytuł:  Re: [W140] Problem z pompowanymi fotelami

Po kolei odłączaj rurki od pompki i zassij na nich organoleptycznie - będziesz wiedział która rurka ma problem.

Autor:  lukip66 [ śr lut 22, 2012 1:46 pm ]
Tytuł:  Re: [W140] Problem z pompowanymi fotelami

wiam robie tak i w chyba z czarnej cały czas ucieka powietrze i nie wiem od czego odpowiadają wszystkie rurki

Autor:  lukip66 [ śr lut 22, 2012 6:12 pm ]
Tytuł:  Re: [W140] Problem z pompowanymi fotelami

zabrałem sie dzisiaj za to i juz wiem gdzie mam nieszczelnośc...
moze mi ktos powiedzieć za co odpowiadaja te rurki

http://img441.imageshack.us/img441/5683/img0418v.jpg
http://img189.imageshack.us/img189/9480/img0420af.jpg

1 wiem tyle ze idzie do listwy pod nogami pasażera która chyba odpowiada za sterowanie nawiewem??? i tam mi ucieka powietrze do 4 i ucieka bez końca i sie wyłącza pompka bo rurka 3 wychodzi z pompki jako 1 i wchodzi do tej rozdzielni jako 3 i idzie powietrze tym szarym dalej czyli 4 który nie wiem za co odpowiada moze ktoś ma schemat tych rurek...
a i jeszcze za co odpowiada rurka numer 2 bo wiem ze idzie do bagaznika a dokładnie koło wlewu paliwa tam jest taki zbiorniczek czarny plastikowy za co on odpowiada???

Autor:  grispit [ śr lut 22, 2012 7:30 pm ]
Tytuł:  Re: [W140] Problem z pompowanymi fotelami

jakub_gozdzik pisze:
grispit a jak zgasisz silnik i wylaczysz zaplon to podparcia boczne robia sie miekkie , czy sa caly czas sztywne? Z tego co napisales wczesniej mam rozumiec, ze jakgdyby jedna opcja anuluje drugą?

Kurde chciałem Ci nagrać filmik i jak zacząłem grzebać to i u mnie wysiadło :evil: Podparcia boczne są niezależne od poduszek i te mi działają, właściwie to chyba tylko jedna [szalone] Jak się napompują to trzymają niezależnie od zapłonu. A te poduszki na oparciu DZIAŁAŁY :evil: tak samo :) wybierasz poduszkę, którą chcesz napompować (najwyżej dwie) i kręcąc pokrętłem wybierasz jak długo ma pompka pompować. Jak naciśniesz inny guzik to z poprzedniej opcji wypuści powietrze i zacznie pompować do tej nowo wybranej(wybranych). Pompką steruje kółko lub suwak, guziki tylko przełączają powietrze do odpowiednich poduszek.

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/