MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 10:25 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn lut 20, 2012 7:30 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Witam, przestaly dzialac mi oba fotele. Przy wlaczaniu jakiejkolwiek opcji pompowania nie daja oznaki zycia. Co daje cisnienie do instalacji siedzen ortopeducznych? Ta sama pompa, ktora steruje zamkiem i antenkami cofania? Jesli tak to dziwna sprawa, poniewaz wspomniane dwie rzeczy dzialaja bez zarzutu a fotele nagle zdechly :-?
Moze dysponuje ktos jakims schematem tych przewodow cisnieniowych lub moze wie ktos jak one ida w aucie. Mysle, ze przyczyna lezy w nieszczelnosci przewodow zasilajacych, ale gdzie sa one zlokalizowane?
Pozdrawiam

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pn lut 20, 2012 7:54 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Kuba poszukajmy razem, bo u mnie też to nie działa. Kiedyś nie działało mi regulacja wysokości reflektorów przód, ale kolega noc mi je naprawił. Wtedy winny był jeden zaworek. Zapomniałem mu wtedy wspomnieć o tych fotelach... w tej chwili jest tak jak u Ciebie- działa wszystko poza fotelami pompowanymi [wscieklosc]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: pn lut 20, 2012 8:25 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Daniel ja szukalem, przez dluzszy czas ale nic ciekawego nie znalazlem. Patrzylem na roznych forach i na benzworld ale nie znalazlem zadnych instrukcji, jak te fotele dzialaja. Pozostaje nam tylko zrobic tzw "rozpoznanie ogniem" :) . W sobote przesledze, gdzie idzie wezyk zasilajacy od fotela.
Zastanawia mnie tylko jak to dziala... Dzisiaj wyciagnalem ten panelik przy fotelu, na ktorym sa te wszystkie tajemnicze guziczki i koleczko i ku mojemu zdziwieniu dochodza tam tylko przewody podcisnieniowe, czyli ten panelik dziala na zasadzie rozdzielacza, nie ma tam nic elektryki?? Rozumujac dalej zastanawiam sie w takim razie skad ta niby pompa ma wiedziec, kiedy chce pobawic sie fotelami i kiedy ma pompowac? Czy moze byc tak, ze po odpaleniu samochodu nabija uklad cisnieniem a pozniej jesli wykryje spadek cisnienia (spowodowany uruchomieniem pompowania foteli) dobija cisnienie?

Prosilbym jeszcze kolegow z dzialajacymi pompowanymi krzeslami, zeby powiedzieli, co u nich sie dzieje po zgaszeniu auta?? Czy fotele sa caly czas napompowane, czy moze flaczeja? A jesli flaczeja to kiedy sie znow pompuja.

Daniel jakie u Ciebie ogolnie sa fotele, twarde czy miekkie? Jakbys mial porownac np z W124? U mnie sa twarde i nie wiem czy to od niewielkiego zuzycia, czy to ma jakis zwiazek z tym nie dzialajacym pompowaniem??

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: pn lut 20, 2012 8:34 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Jak nie działają to w porównaniu z W124 takie jakby twardsze, trudno porównać fotel skórzany ze szmatą.
W W124 pompowanie działa mi na pompce od centralnego, tam też te pokrętła są tylko takimi rozdzielaczami, a jak zabraknie podciśnienia, ale spadnie przewód, to pompka się włącza.
Zasadę na pewno zna kolega noc, ale on siedzi na forum W210.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: wt lut 21, 2012 8:12 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Ja mam pompowane i sa napompowane caly czas, nawet jak auto stoi tydzien w garazu. Dopiero jak przekrece pokretlo to puszcza cisnienie i "flaczeją" [hihi]

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: wt lut 21, 2012 5:24 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
Trocin a mozesz powiedziec co robia u Ciebie te trzy kwadratowe guziczki i ten jeden podluzny? Rozumie, ze pokretlem ustawia sie twardosc? Kurde u mnie tez sa caly czas twarde ale mimo naciskania guziczkow i krecenia kolkiem nic sie nie dzieje...

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: wt lut 21, 2012 9:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 1:28 pm
Posty: 206
Lokalizacja: Wieruszów
Pokrętłem regulujesz jak mocno poduszka ma się napompować. Raczej nie o twardość tu chodzi a o dopasowanie do konkretnej krzywizny kręgosłupa ;) Te trzy guziki odpowiadają za uruchomienie trzech oddzielnych poduszek w oparciu, pierwsza na wysokości tyłka, druga jakieś 10 cm wyżej i kolejna jeszcze wyżej. U mnie jest tak że po przełączeniu guzików wypuszcza powietrze z poprzedniej i pompuje w wybraną poduszkę. Maksymalnie mogę uruchomić dwie na raz. Ten poprzeczny przełącznik reguluje podparcie boczne czyli ściska mniej lub bardziej nerki :lol: .

_________________
W140 500SE 91r.
W124 280E 92r.
W201 190D 91r.


Na górę
Post: wt lut 21, 2012 11:16 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
grispit a jak zgasisz silnik i wylaczysz zaplon to podparcia boczne robia sie miekkie , czy sa caly czas sztywne? Z tego co napisales wczesniej mam rozumiec, ze jakgdyby jedna opcja anuluje drugą?

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Post: śr lut 22, 2012 10:09 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
jakub_gozdzik pisze:
Trocin a mozesz powiedziec co robia u Ciebie te trzy kwadratowe guziczki i ten jeden podluzny? Rozumie, ze pokretlem ustawia sie twardosc? Kurde u mnie tez sa caly czas twarde ale mimo naciskania guziczkow i krecenia kolkiem nic sie nie dzieje...


U mnie nie ma guziczkow, mam tylko pokretlo - pompuje poduszke nad dupą

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: śr lut 22, 2012 11:10 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Pompa wie kiedy ma pracować zapewne poprzez pomiar ciśnienia.

Obrazek

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: śr lut 22, 2012 11:27 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz wrz 05, 2010 1:57 pm
Posty: 189
u mnie działa tylko wtedy gdy odłącze akumulator póżniej nie działa bo lapie błąd i wyłańcza pompke bo cały czas gdzies ucieka powietrze...
jak by ktoś miał schemat tej pompki bo wiem ze pompka odpowiada za
centralny zamek
antenki tylne
klamke bagażnika
fotele pompowane
i regulacje świateł
wie ktoś za co jeszcze odpowiada pompka???

_________________
W211 270CDI & W140 500SEC


Na górę
Post: śr lut 22, 2012 12:49 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Po kolei odłączaj rurki od pompki i zassij na nich organoleptycznie - będziesz wiedział która rurka ma problem.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: śr lut 22, 2012 1:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz wrz 05, 2010 1:57 pm
Posty: 189
wiam robie tak i w chyba z czarnej cały czas ucieka powietrze i nie wiem od czego odpowiadają wszystkie rurki

_________________
W211 270CDI & W140 500SEC


Na górę
Post: śr lut 22, 2012 6:12 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz wrz 05, 2010 1:57 pm
Posty: 189
zabrałem sie dzisiaj za to i juz wiem gdzie mam nieszczelnośc...
moze mi ktos powiedzieć za co odpowiadaja te rurki

http://img441.imageshack.us/img441/5683/img0418v.jpg
http://img189.imageshack.us/img189/9480/img0420af.jpg

1 wiem tyle ze idzie do listwy pod nogami pasażera która chyba odpowiada za sterowanie nawiewem??? i tam mi ucieka powietrze do 4 i ucieka bez końca i sie wyłącza pompka bo rurka 3 wychodzi z pompki jako 1 i wchodzi do tej rozdzielni jako 3 i idzie powietrze tym szarym dalej czyli 4 który nie wiem za co odpowiada moze ktoś ma schemat tych rurek...
a i jeszcze za co odpowiada rurka numer 2 bo wiem ze idzie do bagaznika a dokładnie koło wlewu paliwa tam jest taki zbiorniczek czarny plastikowy za co on odpowiada???

_________________
W211 270CDI & W140 500SEC


Na górę
Post: śr lut 22, 2012 7:30 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 1:28 pm
Posty: 206
Lokalizacja: Wieruszów
jakub_gozdzik pisze:
grispit a jak zgasisz silnik i wylaczysz zaplon to podparcia boczne robia sie miekkie , czy sa caly czas sztywne? Z tego co napisales wczesniej mam rozumiec, ze jakgdyby jedna opcja anuluje drugą?

Kurde chciałem Ci nagrać filmik i jak zacząłem grzebać to i u mnie wysiadło :evil: Podparcia boczne są niezależne od poduszek i te mi działają, właściwie to chyba tylko jedna [szalone] Jak się napompują to trzymają niezależnie od zapłonu. A te poduszki na oparciu DZIAŁAŁY :evil: tak samo :) wybierasz poduszkę, którą chcesz napompować (najwyżej dwie) i kręcąc pokrętłem wybierasz jak długo ma pompka pompować. Jak naciśniesz inny guzik to z poprzedniej opcji wypuści powietrze i zacznie pompować do tej nowo wybranej(wybranych). Pompką steruje kółko lub suwak, guziki tylko przełączają powietrze do odpowiednich poduszek.

_________________
W140 500SE 91r.
W124 280E 92r.
W201 190D 91r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl