MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

M103 Regulacja
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=57773
Strona 1 z 1

Autor:  AndyS [ pn lut 20, 2012 4:28 pm ]
Tytuł:  M103 Regulacja

Czy ktoś kompetentny w temacie jest mi w stanie udzielić 100% pewnej odpowiedzi na temat regulacji składu mieszanki w M103. Mam na myśli regulacje poprzez "śrubkę w kominku" na rozdzielaczu paliwa. Mianowicie:

1. Czy kręcenie w prawo (zgodnie ze wskazówkami zegara) zubaża czy wzbogaca mieszankę?
2. Czy kręcenie ma wpływ na położenie klapy (wyżej / niżej)?
3. Jak kręcenie wpływa na inne parametry i na jakie (wydatek powietrza, ciśnienie paliwa)?

Z pewnością niektórzy pomyślą - po co mi to. [zdziwiony]
Ano muszę przekonać pewnego "niedowiarka" który zgodził się na opcję że odpowiedzi "fachowców" na tym Forum będą dla niego dowodem w sprawie. [zlosnikeh]

Tak więc czekam na Wasze "ekspertyzy" z odnośnikami ad1, ad2 i ad3.. [zlosnikok]

Autor:  ukaniu [ pn lut 20, 2012 11:45 pm ]
Tytuł:  Re: M103 Regulacja

1 - nigdy nie pamiętam :-) ostatni raz kręciłem Waciakowi w lato ;-)
2 - kręcenie wpływa na sprzężenie tłoczka rozdzielacza z ramieniem klapy. Tłoczek na ramie klapy działa jednakowa siłą wynikającą z głównego ciśnienia paliwa (KE), śrubka nie zmienia dźwigni. Z tego wynika, że klapa powinna pozostać w tym samym miejscu gdy wagowo ilość zasysanego powietrza będzie jednakowa. Zmiany położenia mogą występować z uwagi na zmiany ilości zasysanego powietrza a to może się zmieniać w zależności od wielu czynników.
3 - kręcenie śrubką w kominku powoduje zmianę sprzężenia klapy z tłoczkiem więc zmienia się bazowa nastawa ilości paliwa lanego w zalezności od wychylenia klapy.

Autor:  AndyS [ wt lut 21, 2012 12:00 am ]
Tytuł:  Re: M103 Regulacja

ukaniu
Spodziewałem się odpowiedzi właśnie od Ciebie. Dzięki. [pub]
ukaniu pisze:
1 - nigdy nie pamiętam :-) ostatni raz kręciłem Waciakowi w lato ;-)

Żebyś jeszcze sobie przypomniał...... Spróbuj. [palacz]

Autor:  czarek12 [ wt lut 21, 2012 5:30 pm ]
Tytuł:  Re: M103 Regulacja

Ad - 1 w prawo/zgodnie z wskazówkami zegara/ - wzbogaca mieszankę
w lewo - zubaża

Autor:  TReneR [ śr lut 22, 2012 11:58 am ]
Tytuł:  Re: M103 Regulacja

Wiele zamieszania w temacie wprowadzają zapewne rysunki przekrojowe z odwróconym przepływem powietrza (odwrotnie niż to jest w Mercedesie). Ale na pewno kręcąc śrubka nie zmieniamy położenia klapy a jedynie wsuwamy bardziej lub mniej tłoczek poprzez regulacje ustawienia dźwigni tłoczka względem dźwigni klapy. Śruba która jest w "kominie" nie dotyka bezpośrednio śruby dźwigni, trzeba ja najpierw wcisnąć.
http://www.coming4you.net/downloads/KE-Jetronic.pdf

Autor:  chmielo [ czw lut 23, 2012 10:21 pm ]
Tytuł:  Re: M103 Regulacja

Tu macie dobrą literaturę po polsku ;)
http://chomikuj.pl/chmielo87/Motoryzacj ... 955941.pdf
http://chomikuj.pl/chmielo87/Motoryzacj ... 955773.pdf
http://chomikuj.pl/chmielo87/Motoryzacj ... 218455.pdf

Autor:  TReneR [ czw lut 23, 2012 11:43 pm ]
Tytuł:  Re: M103 Regulacja

A tej ostatniej pozycji nie dało by się przełamać na pół (poniżej 50M)?

Autor:  AndyS [ pt lut 24, 2012 4:07 pm ]
Tytuł:  Re: M103 Regulacja

Widzę że temat rozwinął się w dobrym kierunku. Ja dowiedziałem się co chciałem a i inni mają dostęp do ciekawych materiałów. [zlosnikok]
I właśnie za to kocham to Forum. [serce] [hihi]

P.S. Wygrałem zakład o całkiem fajną butelczynę. To jak mam "nie kochać"? [zlosnik]

Autor:  chmielo [ pt lut 24, 2012 11:37 pm ]
Tytuł:  Re: M103 Regulacja

TReneR pisze:
A tej ostatniej pozycji nie dało by się przełamać na pół (poniżej 50M)?

Daj emaila to Ci wyślę ;)

Autor:  chmielo [ sob lut 25, 2012 9:44 pm ]
Tytuł:  Re: M103 Regulacja

http://odsiebie.pl/rtodbbbq5kk5/Układy_wtryskowe_benzyny_[Tom_3].pdf.html

Autor:  jando [ ndz mar 11, 2012 3:11 pm ]
Tytuł:  Re: M103 Regulacja

Witam
Przywracam do życia 300CE...
Przyszła kolej na silnik 103
Poustawiałem wszystko w/g instrukcji(Ukaniu ).Wtryski wymienione -nie leja,rozdzielacz ok.
Obroty jałowe stabilne 650 obr/min.
Wypełnienie miedzy 3-5 oscyluje w granicach 35-45%.Normalnie bajka...
ale po ok 1min zaczyna lecieć w górę do ok 90%.....
myślę sobie za ubogo wiec wzbogacam kluczykiem ,przegazówka i oscyluje pięknie
w granicach 35-45% i .........zaczyna Spadać do 20% ?? ?
Bawiłem się tak z pól godziny i lipa .Po ok minucie albo spada albo rośnie(po korekcji )
Jakieś pomysły ?.....a może się czepiam ,bo meś odpala na zimnym,ciepłym ,przyspiesza
i ogólnie zaczął jeździć jak gwiazda :)

Autor:  ukaniu [ ndz mar 11, 2012 10:09 pm ]
Tytuł:  Re: M103 Regulacja

I jak spadnie do tych 20/90 a Ty palcem podciągniesz klapę czy ją naciśniesz delikatnie to jesteś w stanie uzyskać 50%?
Jak delikatnie zwiększasz obroty to co się dzieje z wypełnieniem?

Autor:  jando [ ndz mar 11, 2012 11:46 pm ]
Tytuł:  Re: M103 Regulacja

Przetestuje i dam odpowiedź
Ale delikatna przegazówka i wszystko wraca do normy...tyle ,że na ok minutę

Autor:  jando [ pt mar 16, 2012 4:42 pm ]
Tytuł:  Re: M103 Regulacja

Pojeździłem tydzień (przy okazji zamontowałem blosa i stop ke) i.....
w zasadzie wszystko już jest OK.
U mnie niestety bardzo mały ruch śrubą w kominku powoduje znaczne zmiany.
W sumie to samo włożenia kluczyka powodowało zmianę [totalszok]
Ale ustawiłem [zlosnikz] .Teraz oscyluje w granicach 50% +- 10%
Jest OK

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/