MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
M103 Regulacja https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=57773 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | AndyS [ pn lut 20, 2012 4:28 pm ] |
Tytuł: | M103 Regulacja |
Czy ktoś kompetentny w temacie jest mi w stanie udzielić 100% pewnej odpowiedzi na temat regulacji składu mieszanki w M103. Mam na myśli regulacje poprzez "śrubkę w kominku" na rozdzielaczu paliwa. Mianowicie: 1. Czy kręcenie w prawo (zgodnie ze wskazówkami zegara) zubaża czy wzbogaca mieszankę? 2. Czy kręcenie ma wpływ na położenie klapy (wyżej / niżej)? 3. Jak kręcenie wpływa na inne parametry i na jakie (wydatek powietrza, ciśnienie paliwa)? Z pewnością niektórzy pomyślą - po co mi to. ![]() Ano muszę przekonać pewnego "niedowiarka" który zgodził się na opcję że odpowiedzi "fachowców" na tym Forum będą dla niego dowodem w sprawie. ![]() Tak więc czekam na Wasze "ekspertyzy" z odnośnikami ad1, ad2 i ad3.. ![]() |
Autor: | ukaniu [ pn lut 20, 2012 11:45 pm ] |
Tytuł: | Re: M103 Regulacja |
1 - nigdy nie pamiętam ![]() ![]() 2 - kręcenie wpływa na sprzężenie tłoczka rozdzielacza z ramieniem klapy. Tłoczek na ramie klapy działa jednakowa siłą wynikającą z głównego ciśnienia paliwa (KE), śrubka nie zmienia dźwigni. Z tego wynika, że klapa powinna pozostać w tym samym miejscu gdy wagowo ilość zasysanego powietrza będzie jednakowa. Zmiany położenia mogą występować z uwagi na zmiany ilości zasysanego powietrza a to może się zmieniać w zależności od wielu czynników. 3 - kręcenie śrubką w kominku powoduje zmianę sprzężenia klapy z tłoczkiem więc zmienia się bazowa nastawa ilości paliwa lanego w zalezności od wychylenia klapy. |
Autor: | AndyS [ wt lut 21, 2012 12:00 am ] |
Tytuł: | Re: M103 Regulacja |
ukaniu Spodziewałem się odpowiedzi właśnie od Ciebie. Dzięki. ![]() ukaniu pisze: 1 - nigdy nie pamiętam ![]() ![]() Żebyś jeszcze sobie przypomniał...... Spróbuj. ![]() |
Autor: | czarek12 [ wt lut 21, 2012 5:30 pm ] |
Tytuł: | Re: M103 Regulacja |
Ad - 1 w prawo/zgodnie z wskazówkami zegara/ - wzbogaca mieszankę w lewo - zubaża |
Autor: | TReneR [ śr lut 22, 2012 11:58 am ] |
Tytuł: | Re: M103 Regulacja |
Wiele zamieszania w temacie wprowadzają zapewne rysunki przekrojowe z odwróconym przepływem powietrza (odwrotnie niż to jest w Mercedesie). Ale na pewno kręcąc śrubka nie zmieniamy położenia klapy a jedynie wsuwamy bardziej lub mniej tłoczek poprzez regulacje ustawienia dźwigni tłoczka względem dźwigni klapy. Śruba która jest w "kominie" nie dotyka bezpośrednio śruby dźwigni, trzeba ja najpierw wcisnąć. http://www.coming4you.net/downloads/KE-Jetronic.pdf |
Autor: | chmielo [ czw lut 23, 2012 10:21 pm ] |
Tytuł: | Re: M103 Regulacja |
Tu macie dobrą literaturę po polsku ![]() http://chomikuj.pl/chmielo87/Motoryzacj ... 955941.pdf http://chomikuj.pl/chmielo87/Motoryzacj ... 955773.pdf http://chomikuj.pl/chmielo87/Motoryzacj ... 218455.pdf |
Autor: | TReneR [ czw lut 23, 2012 11:43 pm ] |
Tytuł: | Re: M103 Regulacja |
A tej ostatniej pozycji nie dało by się przełamać na pół (poniżej 50M)? |
Autor: | AndyS [ pt lut 24, 2012 4:07 pm ] |
Tytuł: | Re: M103 Regulacja |
Widzę że temat rozwinął się w dobrym kierunku. Ja dowiedziałem się co chciałem a i inni mają dostęp do ciekawych materiałów. ![]() I właśnie za to kocham to Forum. ![]() ![]() P.S. Wygrałem zakład o całkiem fajną butelczynę. To jak mam "nie kochać"? ![]() |
Autor: | chmielo [ pt lut 24, 2012 11:37 pm ] |
Tytuł: | Re: M103 Regulacja |
TReneR pisze: A tej ostatniej pozycji nie dało by się przełamać na pół (poniżej 50M)? Daj emaila to Ci wyślę ![]() |
Autor: | chmielo [ sob lut 25, 2012 9:44 pm ] |
Tytuł: | Re: M103 Regulacja |
http://odsiebie.pl/rtodbbbq5kk5/Układy_wtryskowe_benzyny_[Tom_3].pdf.html |
Autor: | jando [ ndz mar 11, 2012 3:11 pm ] |
Tytuł: | Re: M103 Regulacja |
Witam Przywracam do życia 300CE... Przyszła kolej na silnik 103 Poustawiałem wszystko w/g instrukcji(Ukaniu ).Wtryski wymienione -nie leja,rozdzielacz ok. Obroty jałowe stabilne 650 obr/min. Wypełnienie miedzy 3-5 oscyluje w granicach 35-45%.Normalnie bajka... ale po ok 1min zaczyna lecieć w górę do ok 90%..... myślę sobie za ubogo wiec wzbogacam kluczykiem ,przegazówka i oscyluje pięknie w granicach 35-45% i .........zaczyna Spadać do 20% ?? ? Bawiłem się tak z pól godziny i lipa .Po ok minucie albo spada albo rośnie(po korekcji ) Jakieś pomysły ?.....a może się czepiam ,bo meś odpala na zimnym,ciepłym ,przyspiesza i ogólnie zaczął jeździć jak gwiazda ![]() |
Autor: | ukaniu [ ndz mar 11, 2012 10:09 pm ] |
Tytuł: | Re: M103 Regulacja |
I jak spadnie do tych 20/90 a Ty palcem podciągniesz klapę czy ją naciśniesz delikatnie to jesteś w stanie uzyskać 50%? Jak delikatnie zwiększasz obroty to co się dzieje z wypełnieniem? |
Autor: | jando [ ndz mar 11, 2012 11:46 pm ] |
Tytuł: | Re: M103 Regulacja |
Przetestuje i dam odpowiedź Ale delikatna przegazówka i wszystko wraca do normy...tyle ,że na ok minutę |
Autor: | jando [ pt mar 16, 2012 4:42 pm ] |
Tytuł: | Re: M103 Regulacja |
Pojeździłem tydzień (przy okazji zamontowałem blosa i stop ke) i..... w zasadzie wszystko już jest OK. U mnie niestety bardzo mały ruch śrubą w kominku powoduje znaczne zmiany. W sumie to samo włożenia kluczyka powodowało zmianę ![]() Ale ustawiłem ![]() Jest OK |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |