MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

w124 zawieszenie obniżone / standardowe a zima ?
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=57728
Strona 1 z 2

Autor:  keraj [ pt lut 17, 2012 9:21 am ]
Tytuł:  w124 zawieszenie obniżone / standardowe a zima ?

Witam.
Pytanie jest nastepujace.
Czy wysokosc zawieszenia obnizonego o 4cm w porownaniu do oryginalnego ma wplyw na jazde w zime w sniegu ? konkretniej czy ma to wplyw na ruszanie czy tez podjezdzanie pod wzniesienie np wyjazd na ulice z drogi gruntowej w warunkach mocnego zasniezenia ?
jak wiadomo tyl naped jest odciazony wiec z samego tego faktu nie ma co go docskac do podloza co utrudnia miedzy innymi manewrowanie po zasniezonym terenie ale...
no wlasnie ale, mam do dyspozycji 2 takie same modele w124 na tej samej feldze i oponie 195/65/15 , z tym ze jeden jest na zawieszeniu oryginalnym a drugi obnizony o 4cm (sprezyny). Obnizonym mam duze trudnosci z poruszaniem sie po zasniezonych drogach, czesto sie zakopuje (drogi osiedlowe czy tez waskie drozki w centrum miasta), natomiast tym na zawieszeniu standardowym ruszam jak chce, po zaspach, po lesie, pod gorke, rewelacja... nie chodzi o wieszanie sie podloga na sniegu bo to juz wykluczylem.
Czy z fizycznego punktu widzenia obniozone zawieszenie przez krotsze i bardziej twarde sprezywy moze miec na to az taki wplyw ? inaczej rozklada sie srodek ciezkosci ? zawieszenie nie daje odpowiedniego nacisku na kola ? to tylko moje teorie wiec jak ktos ma jakies wytlumaczenie to prosze pisac :)

Autor:  THC [ pt lut 17, 2012 9:38 am ]
Tytuł:  Re: w124 zawieszenie obniżone / standardowe a zima ?

Niski pojazd zawiesza się na podłodze stąd lipa z nawet ruszeniem.
Sam mam zawieszenie od sportline i walka trwa co zimę.

Autor:  Bukol [ pt lut 17, 2012 10:32 am ]
Tytuł:  Re: w124 zawieszenie obniżone / standardowe a zima ?

A czy przy obnizeniu az o 4cm nie zmieni sie geometria tylnych kol? Nie beda ustawione pod innym katem do jezdni co standardowe? Wtedy bedzie inny nacisk i mimo ze kola w obu autach takie same, to kontakt opony z podlozem inny.

Autor:  THC [ pt lut 17, 2012 11:20 am ]
Tytuł:  Re: w124 zawieszenie obniżone / standardowe a zima ?

Geometria tylnej osi i kąt nachylenia kół nie mają znaczenia w kopnym śniegu.Wtedy kiedy jest zła geometria to na ubitym śniegu czuć to wyraźnie, ale w kopnym nie ma znaczenia.
Wszytsko rozbija się o prześwit .
Niski samochód zawiesza się na śniegu i wtedy spada przyczepność tyłu tzn. nacisk na podłoże .
fajnie sytuacje ratuje asd .Miałem tez 201 sportline z asd to zimą przejechal każą zaspę , w 124 nie sposob ruszyć z zaspy jeszcze z automatem to całkiem lipa.
Dlatego kiedy leży śnieg używam plastika na letnich 18 ,ale pędzonego na 4 koła.
Tylno napędowe dość ciężkie do tego niskie auto w świeżym śniegu rusza tylko z łańcuchami.

Autor:  Bukol [ pt lut 17, 2012 12:09 pm ]
Tytuł:  Re: w124 zawieszenie obniżone / standardowe a zima ?

THC pisze:
Dlatego kiedy leży śnieg używam plastika na letnich 18 ,ale pędzonego na 4 koła.


Co to za auto? Z ciekawosci pytam.

Autor:  THC [ pt lut 17, 2012 12:25 pm ]
Tytuł:  Re: w124 zawieszenie obniżone / standardowe a zima ?

VW passat B5FL 2.8 4 motion kombi . Napęd na tył realizuje haldex, fajna sprawa.Ciekawostka taka,ale raczej dla siedzących w vw , nie ma asr, gdzie przy 1.6 jest często, przy 1.8 prawie zawsze .
Z tym ,że za 100zł przejadę 45 mil, szkoda ale coś za coś.

Poza tym napęd na 4 koła na warunki zimowe jest rewelacyjny, ale ogólnie prowadzenia na suchym też zupełnie inaczej sie odbywa.
Jakiś czas jeździłem takim samym ale bez 4 motion, nie to auto , subiektywnie to ma mniej mocy , choć oba po 193 km.

Przy tym 4 motion w sumie zimówki sa potrzebne tylko do hamowania , i może tez o kilka procent poprawiły by ruszanie ale nie wydaje mi się .
Przetestowałem go nawet w Karpaczu , kto był to wie pod jaka gore tam się wjeżdża , wjechał bez problemu.
Drift w stylu RWD odpada, idzie bokiem z tendencją do wynoszenia tyłu ,ale to nie to samo co robiłem na placu 124 czy 129.
Z zewnątrz poznać go że to 4 motion można tylko po dwóch tłumikach .Panie co to za przeróbka że na tył ma napęd hehehe
Przyjemny ale do bólu plastikowy.

Autor:  Bukol [ pt lut 17, 2012 2:25 pm ]
Tytuł:  Re: w124 zawieszenie obniżone / standardowe a zima ?

Ciekawe auto [ok] Mam nadzieje, ze bezawaryjne, bo te gadzety brzmia drogo ;) Ale fakt - teraz jak posniezylo to moja lepsza polowa jeszcze bardziej zachwycona Gelenda. W zaszla zime zdarzalo sie, ze trzeba bylo popychac 211-tke, mimo chochlikow elektronicznych.

Autor:  mojojojo13 [ pt lut 17, 2012 2:38 pm ]
Tytuł:  Re: w124 zawieszenie obniżone / standardowe a zima ?

THC pisze:
VW passat B5FL 2.8 4 motion kombi . Napęd na tył realizuje haldex, fajna sprawa.Ciekawostka taka,ale raczej dla siedzących w vw , nie ma asr, gdzie przy 1.6 jest często, przy 1.8 prawie zawsze .
Z tym ,że za 100zł przejadę 45 mil, szkoda ale coś za coś.


No nie wiem czy masz haldexa...

Autor:  bary123ce [ pt lut 17, 2012 4:20 pm ]
Tytuł:  Re: w124 zawieszenie obniżone / standardowe a zima ?

keraj pisze:
jeden jest na zawieszeniu oryginalnym a drugi obnizony o 4cm (sprezyny). Obnizonym mam duze trudnosci z poruszaniem sie po zasniezonych drogach, czesto sie zakopuje

Może zwyczajnie ma gorsze zimówki? Bo chyba jakby szorował podwoziem o śnieg, to byś wyczuł?

Autor:  THC [ pt lut 17, 2012 5:19 pm ]
Tytuł:  Re: w124 zawieszenie obniżone / standardowe a zima ?

mojojojo13 pisze:

No nie wiem czy masz haldexa...


Masz rację system w moim vw to torsen.
Haldex jest wtedy kiedy silnik jest umieszczony poprzecznie , u mnie 30V wzdłużnie.
Ja się nie zagłębiam w VW, ale mam takiego kolegę zakręconego. Mówił że kiedyś syncro było z torsenem, teraz 4motion to haldex.
Zagnę go przy spotkaniu :)

No i okazuje się , że torsen jest lepszy i droższy w produkcji.

Autor:  keraj [ pt lut 17, 2012 6:02 pm ]
Tytuł:  Re: w124 zawieszenie obniżone / standardowe a zima ?

zaden nie szoruje podwoziem, dodam ze opony w standardowym sa nieco gorsze, moze rzeczywiscie sprawa lekkiego negatywu...aczkolwiek zawieszenie w tym obnizonym kompletnie wyremontowalem w lato (piaskowanie, malowanie, nowe tuleje, wszystko) i geometria jest ustawiona idealnie, aczkolwiek delikatny negatyw jest i to moze byc to hmmm... aha prosze wybaczyc ale zapomnialem dodac, ze ta nizsza wersja posiada ASD i wlasnie dlatego jest to smieszne ze kopie sie jak glupi a standard nie ma zadnych problemow...

Autor:  THC [ pt lut 17, 2012 6:20 pm ]
Tytuł:  Re: w124 zawieszenie obniżone / standardowe a zima ?

Zostają tylko opony.
Jak Ci twardsza sprężyna może dociskać mocniej koło do podłoża, skoro masa pojazdu dociska koło,a nie twarda sprężyna.

Autor:  keraj [ pt lut 17, 2012 9:58 pm ]
Tytuł:  Re: w124 zawieszenie obniżone / standardowe a zima ?

opony, roczny ultragrip 7 8mm bieznik to chyba nie jest zla opona ? co roku nie bede kupowal nowych :P

Autor:  bary123ce [ pt lut 17, 2012 10:06 pm ]
Tytuł:  Re: w124 zawieszenie obniżone / standardowe a zima ?

nowe opony, ASD i dalej się kopie- nie potrafisz jeździć [hihi] [zlosnikok]

Autor:  THC [ sob lut 18, 2012 9:37 am ]
Tytuł:  Re: w124 zawieszenie obniżone / standardowe a zima ?

Hmm po tych wszystkich danych które tu mamy wychodzi, że albo jest tak jak pisze Bary, albo jest to błąd matrixa . [palacz] [palacz]

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/