MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob wrz 13, 2025 1:08 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt lut 17, 2012 9:21 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
Witam.
Pytanie jest nastepujace.
Czy wysokosc zawieszenia obnizonego o 4cm w porownaniu do oryginalnego ma wplyw na jazde w zime w sniegu ? konkretniej czy ma to wplyw na ruszanie czy tez podjezdzanie pod wzniesienie np wyjazd na ulice z drogi gruntowej w warunkach mocnego zasniezenia ?
jak wiadomo tyl naped jest odciazony wiec z samego tego faktu nie ma co go docskac do podloza co utrudnia miedzy innymi manewrowanie po zasniezonym terenie ale...
no wlasnie ale, mam do dyspozycji 2 takie same modele w124 na tej samej feldze i oponie 195/65/15 , z tym ze jeden jest na zawieszeniu oryginalnym a drugi obnizony o 4cm (sprezyny). Obnizonym mam duze trudnosci z poruszaniem sie po zasniezonych drogach, czesto sie zakopuje (drogi osiedlowe czy tez waskie drozki w centrum miasta), natomiast tym na zawieszeniu standardowym ruszam jak chce, po zaspach, po lesie, pod gorke, rewelacja... nie chodzi o wieszanie sie podloga na sniegu bo to juz wykluczylem.
Czy z fizycznego punktu widzenia obniozone zawieszenie przez krotsze i bardziej twarde sprezywy moze miec na to az taki wplyw ? inaczej rozklada sie srodek ciezkosci ? zawieszenie nie daje odpowiedniego nacisku na kola ? to tylko moje teorie wiec jak ktos ma jakies wytlumaczenie to prosze pisac :)

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: pt lut 17, 2012 9:38 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Niski pojazd zawiesza się na podłodze stąd lipa z nawet ruszeniem.
Sam mam zawieszenie od sportline i walka trwa co zimę.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pt lut 17, 2012 10:32 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
A czy przy obnizeniu az o 4cm nie zmieni sie geometria tylnych kol? Nie beda ustawione pod innym katem do jezdni co standardowe? Wtedy bedzie inny nacisk i mimo ze kola w obu autach takie same, to kontakt opony z podlozem inny.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: pt lut 17, 2012 11:20 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Geometria tylnej osi i kąt nachylenia kół nie mają znaczenia w kopnym śniegu.Wtedy kiedy jest zła geometria to na ubitym śniegu czuć to wyraźnie, ale w kopnym nie ma znaczenia.
Wszytsko rozbija się o prześwit .
Niski samochód zawiesza się na śniegu i wtedy spada przyczepność tyłu tzn. nacisk na podłoże .
fajnie sytuacje ratuje asd .Miałem tez 201 sportline z asd to zimą przejechal każą zaspę , w 124 nie sposob ruszyć z zaspy jeszcze z automatem to całkiem lipa.
Dlatego kiedy leży śnieg używam plastika na letnich 18 ,ale pędzonego na 4 koła.
Tylno napędowe dość ciężkie do tego niskie auto w świeżym śniegu rusza tylko z łańcuchami.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pt lut 17, 2012 12:09 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
THC pisze:
Dlatego kiedy leży śnieg używam plastika na letnich 18 ,ale pędzonego na 4 koła.


Co to za auto? Z ciekawosci pytam.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: pt lut 17, 2012 12:25 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
VW passat B5FL 2.8 4 motion kombi . Napęd na tył realizuje haldex, fajna sprawa.Ciekawostka taka,ale raczej dla siedzących w vw , nie ma asr, gdzie przy 1.6 jest często, przy 1.8 prawie zawsze .
Z tym ,że za 100zł przejadę 45 mil, szkoda ale coś za coś.

Poza tym napęd na 4 koła na warunki zimowe jest rewelacyjny, ale ogólnie prowadzenia na suchym też zupełnie inaczej sie odbywa.
Jakiś czas jeździłem takim samym ale bez 4 motion, nie to auto , subiektywnie to ma mniej mocy , choć oba po 193 km.

Przy tym 4 motion w sumie zimówki sa potrzebne tylko do hamowania , i może tez o kilka procent poprawiły by ruszanie ale nie wydaje mi się .
Przetestowałem go nawet w Karpaczu , kto był to wie pod jaka gore tam się wjeżdża , wjechał bez problemu.
Drift w stylu RWD odpada, idzie bokiem z tendencją do wynoszenia tyłu ,ale to nie to samo co robiłem na placu 124 czy 129.
Z zewnątrz poznać go że to 4 motion można tylko po dwóch tłumikach .Panie co to za przeróbka że na tył ma napęd hehehe
Przyjemny ale do bólu plastikowy.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pt lut 17, 2012 2:25 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Ciekawe auto [ok] Mam nadzieje, ze bezawaryjne, bo te gadzety brzmia drogo ;) Ale fakt - teraz jak posniezylo to moja lepsza polowa jeszcze bardziej zachwycona Gelenda. W zaszla zime zdarzalo sie, ze trzeba bylo popychac 211-tke, mimo chochlikow elektronicznych.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: pt lut 17, 2012 2:38 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
THC pisze:
VW passat B5FL 2.8 4 motion kombi . Napęd na tył realizuje haldex, fajna sprawa.Ciekawostka taka,ale raczej dla siedzących w vw , nie ma asr, gdzie przy 1.6 jest często, przy 1.8 prawie zawsze .
Z tym ,że za 100zł przejadę 45 mil, szkoda ale coś za coś.


No nie wiem czy masz haldexa...

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
Post: pt lut 17, 2012 4:20 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
keraj pisze:
jeden jest na zawieszeniu oryginalnym a drugi obnizony o 4cm (sprezyny). Obnizonym mam duze trudnosci z poruszaniem sie po zasniezonych drogach, czesto sie zakopuje

Może zwyczajnie ma gorsze zimówki? Bo chyba jakby szorował podwoziem o śnieg, to byś wyczuł?

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: pt lut 17, 2012 5:19 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
mojojojo13 pisze:

No nie wiem czy masz haldexa...


Masz rację system w moim vw to torsen.
Haldex jest wtedy kiedy silnik jest umieszczony poprzecznie , u mnie 30V wzdłużnie.
Ja się nie zagłębiam w VW, ale mam takiego kolegę zakręconego. Mówił że kiedyś syncro było z torsenem, teraz 4motion to haldex.
Zagnę go przy spotkaniu :)

No i okazuje się , że torsen jest lepszy i droższy w produkcji.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pt lut 17, 2012 6:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
zaden nie szoruje podwoziem, dodam ze opony w standardowym sa nieco gorsze, moze rzeczywiscie sprawa lekkiego negatywu...aczkolwiek zawieszenie w tym obnizonym kompletnie wyremontowalem w lato (piaskowanie, malowanie, nowe tuleje, wszystko) i geometria jest ustawiona idealnie, aczkolwiek delikatny negatyw jest i to moze byc to hmmm... aha prosze wybaczyc ale zapomnialem dodac, ze ta nizsza wersja posiada ASD i wlasnie dlatego jest to smieszne ze kopie sie jak glupi a standard nie ma zadnych problemow...

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: pt lut 17, 2012 6:20 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Zostają tylko opony.
Jak Ci twardsza sprężyna może dociskać mocniej koło do podłoża, skoro masa pojazdu dociska koło,a nie twarda sprężyna.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pt lut 17, 2012 9:58 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 11, 2007 2:09 pm
Posty: 168
opony, roczny ultragrip 7 8mm bieznik to chyba nie jest zla opona ? co roku nie bede kupowal nowych :P

_________________
W210 320 CDI Avantgarde
W124 3.0 B 91r ex
W124 300 D 89r ex
W124 300 TDT 89r ex


Na górę
Post: pt lut 17, 2012 10:06 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
nowe opony, ASD i dalej się kopie- nie potrafisz jeździć [hihi] [zlosnikok]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: sob lut 18, 2012 9:37 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Hmm po tych wszystkich danych które tu mamy wychodzi, że albo jest tak jak pisze Bary, albo jest to błąd matrixa . [palacz] [palacz]

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl