KarolS1988 pisze:
stare vito to vito lub v-classe a nowe to vito i viano i tyle
Rzeczywiście - bardzo jasno to wytłumaczyłeś. Dzięki.
Tu jest link:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_VianoMercedes-Benz Viano (na niektórych rynkach sprzedawany jako V-klasa)...... pierwsza generacja pojawiła się w sprzedaży w 1996 roku. KarolS1988 pisze:
faktycznie nie chce Tobie się szukać i pojęcia nie masz,
Ano nie mam - i nie zamierzam mieć. Jakbym miał pamiętać okresy produkcji wszystkich aut spod znaku Mercedesa o których piszę - to musiałbym mieć łeb jak koń (albo i dwa konie), bo nawet w obrębie jednego typu są różne wersje wdrażane w różnych terminach. A co zrobisz z rokiem w którym jest zmiana modelu? Też to takie jasne jak się poda rocznik auta? Uważam, że zakichanym obowiązkiem pytającego jest podać dokładnie model i rok produkcji (nawet nie zaszkodzi VIN) - a nie tylko: E-klasa 230 lub Vito 110CDI
KarolS1988 pisze:
co do tempomatu to w sprawie mercedesa pojęcia nie mam, ale w innych markach montujesz, podpinasz pod kostkę która jest zawsze w instalacji, podłączasz się pod komputer i aktywujesz tempomat
W nowym Vito (model 639) przewód dźwigienki wpina się w wolne gniazdo modułu elektronicznej stacyjki, a następnie wysyła się do centralnego komputera w Niemczech zlecenie zmiany kompletacji wyposażenia dla tego konkretnego pojazdu (dodany tempomat) co pozwala z kolei na przeprowadzenie on-line koniecznego kodowania sterowników w aucie.
Natomiast w starym Vito kostki do wpięcia nie ma, ale kodowanie jest z kolei łatwiejsze. Nie piszę tu o wcześniejszych silnikach diesla, gdzie założenie tempomatu wiąże się z montażem całej instalacji zasilającej siłownik na silniku.