MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob wrz 13, 2025 1:07 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz lut 12, 2012 12:51 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Zanim kupię trzeci mechanizm dociągania tylnej klapy, zapytam, może ktoś doradzi.
Oczywiście wszystko zaczęło się w te mrozy. Silnik dociągania w czasie jazdy włączał się i cały czas domykał klapę i słychać było w kółko, jak przeskakuje zamek, a silnik go dociąga. Dopiero jak się zatrzymałem, uniosłem klapę, to dociągnął i wyłączył się.
Wyciągnąłem zamek, wyczyściłem go i zaczął dobrze pracować. Dzisiaj znowu to samo aż się spalił.
Jak kupiłem to kombi, to już jeden silnik był spalony. Drugi polatał prawie rok, aż do tej zimy.
Zanim kupię kolejny mechanizm, może ktoś mi podpowie, czy przyczyna nie leży w jakimś przekaźniku, który głupieje w tych temperaturach albo czymś podobnym?
Jeżeli to coś da, to nie działa mi spryskiwacz tylnej szyby, silniczek spryskiwacza nie dostaje napięcia, ale wycieraczka działa we wszystkich położeniach. Wiązki przy zawiasie nie sprawdzałem, bo wiadomo jaki tam jest dostęp, ale wydaje się, że to nie to...?
W klapie jest przekaźnik, ale jego nie podmieniałem, bo nie wiem, czy jest sens.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: ndz lut 12, 2012 7:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
Mechanizm dociągania klapy jest "układem autonomicznym"
na wtyce jest zasilanie i wyjście masy do lampek w słupkach = trzy piny.
Z opisu wynika, że coś jest nie teges z przełącznikiem wyłączającym mechanizm po dociągnięciu klapy.
Załącznik:
zamek124.jpeg
zamek124.jpeg [ 32.37 KiB | Przejrzano 1178 razy ]

Silnik pasuje z pompki centralnego zamka, po małym tunigu ośki.

Pozdr

ps
przekaźnik w klapie steruje wycieraczka.

_________________
S124 300TE 4-MATIC
S124 E280T
Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
Post: ndz lut 12, 2012 10:16 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
wielkie dzięki. nie będę ryzykował rozbierania pompki centralnego, bo pewnie kolejny silniczek znowu się spali, a tych mikrowyłączników zamka nie potrafię zdiagnozować/naprawić. Widziałem tylko, że są tam jakieś blaszki, więc pewnie albo któraś jest źle dogięta, albo sam wyłącznik szwankuje. lepiej chyba kupić taki mechanizm.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: wt lut 14, 2012 12:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 02, 2010 8:51 pm
Posty: 372
Numer GG: 8740062
Lokalizacja: mazowieckie
Sprawdź Kolego jednak tę wiązkę przy zawiasie - u mnie różne hece działy się z tylną klapą i po rozebraniu wiązki okazało się, że przewody są poprzełamywane, odizolowane i po prostu zwierają się ze sobą. Ja bym zaczął od tego, tym bardziej, że nie działa Ci wycieraczka tylnej szyby. To wszystko są naprawdę prawie niezniszczalne mechanizmy i w pierwszej kolejności powinno się wyeliminować rzeczy najprostsze :)

_________________
S124 250D 12/91 manual, malachite metallic
W124 300E 08/89 automat, nautical blue metallic

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa!


Na górę
Post: wt lut 14, 2012 7:28 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Wycieraczka chodzi, tylko padł spryskiwacz, ale wyszukałem, że to wina silniczka wycieraczki i jego ścieżek. Gdyby wycieraczka nie chodziła, od razu zabrałbym się za wiązkę. Ale zanim wymienię kolejny mechanizm zamka, sprawdzę te przewody. Brakowało mi dopingu, dlatego napisałem temat, żeby mnie ktoś nakręcił [zlosnikok] Już kiedyś robiłem w kombi prawą stronę, bo płyn leciał do bagażnika, wiadomo jaki tam cholerny dostęp jest :evil: No ale idzie odwilż, więc chyba się zabiorę za tą wiązkę.
:)

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: wt lut 14, 2012 11:05 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 02, 2010 8:51 pm
Posty: 372
Numer GG: 8740062
Lokalizacja: mazowieckie
Ooops, nie doczytałem, że nie chodzi o wycieraczkę, a o spryskiwacz [clown] Ale skoro mówisz, że napięcie do silniczka spryskiwacza dochodzi od mechanizmu wycieraczki, a ten z kolei dostaje napięcie z wiązki przy lewym zawiasie, to jednak jakiś związek może tu być. Powiem Ci, że ja tę wiązkę już dwa razy rozbierałem - drugi raz, gdy przycinał mi się (po jakimś czasie od naprawienia) silniczek dociągania (nic naonczas nie znalazłem, a silniczek przestał się przycinać, potem znów się przyciął, raz, czy dwa, potem znów nie itd.). Tak samo, dwa razy wymieniałem przewód doprowadzający płyn do tylnego spryskiwacza - to dopiero jest jazda [zlosnikhihi] No i raz wymieniałem siłowniki tylnej klapy (obecne zresztą także padły, bo to jakieś słabe używki były), więc "tyły" mam opanowane [jezyk3]

_________________
S124 250D 12/91 manual, malachite metallic
W124 300E 08/89 automat, nautical blue metallic

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa!


Na górę
Post: śr lut 15, 2012 8:02 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Dennis pisze:
Ale skoro mówisz, że napięcie do silniczka spryskiwacza dochodzi od mechanizmu wycieraczki, a ten z kolei dostaje napięcie z wiązki przy lewym zawiasie

Dennis napisałem, że napięcie właśnie nie dochodzi do spryskiwacza [zlosnik]
Dobra, wezmę się za to - obiecuję [hihi]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: śr lut 15, 2012 8:23 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Posty: 197
Lokalizacja: Poznań
Witaj
sprawdź w pierwszej kolejności włącznik spryskiwaczy w konsoli środkowej.
U mnie on był rowalony.
Zdemontuj go i rozbierz i zobacz czy sprężynka, kulka i blaszka jest OK.

pozdro
Remi

_________________
Suzuki Liana 1.6 '2004
[u]Mazda Premacy 2.0 DiTD '1999[/u]
124 300 TDTurbo '1991 - ex
Daihatsu Move L601 '1997 - ex
‘DEMON PRĘDKOŚCI’ W123’ 200D - ex


Na górę
Post: śr lut 15, 2012 5:16 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 02, 2010 8:51 pm
Posty: 372
Numer GG: 8740062
Lokalizacja: mazowieckie
bary123ce pisze:
Dennis napisałem, że napięcie właśnie nie dochodzi do spryskiwacza
Mówiłem ogólnie, że dochodzi, czytaj: zgodnie ze stanem, jaki wyjechał z fabryki.
Z poniższego schemaciku wynika, iż masz rację. I raczej nie będzie to miało związku z dociąganiem. Albo ścieżki w mechanizmie wycieraczki się pouszkadzały, albo jest przerwa na przewodzie idącym od mechanizmu wycieraczki do pompki (zakładam, że samą pompkę sprawdziłeś).
Wygląda na to, że dwie wiązki, przy obu zawiasach, będziesz musiał sprawdzić [hihi]


Załączniki:
schemat1.JPG
schemat1.JPG [ 34.36 KiB | Przejrzano 1082 razy ]

_________________
S124 250D 12/91 manual, malachite metallic
W124 300E 08/89 automat, nautical blue metallic

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa!
Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl