MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob wrz 13, 2025 1:08 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn lut 06, 2012 2:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 05, 2006 1:41 pm
Posty: 259
Lokalizacja: Warszawa
Witam.
Czy elektrozawory do W124 moga pasowac do W126? Chodzi mi o pelna kompatybilnosc - bez druciarstwa.
Czy to zupelnie inna konstrukcja?
Silnik M103.
Szukam pilnie bo sporo jezdze, a padlo na amen i jak w "psiarni" mam w aucie
Pozdrawiam

_________________
________________
W126 300SE


Na górę
Post: pn lut 06, 2012 9:21 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
No to się musisz zdecydować - bo 124 miało wiele różnych zaworów. Dla wcześniejszej serii były inne, dla fałszywej "E-klasy" były inne. Dla Webasto były jeszcze inne, potem były takie ze zintegrowaną pompką obiegową albo bez tej pompki. Pomijam że dla full klimy był zawór pojedynczy - a dla klimy ręcznej i dla samego ogrzewania był podwójny.
Jeżeli masz dwa zawory - to raczej wydaje mi się mało prawdopodobne, że naraz padły oba. Możesz wyjąć z zaworów grzybki sterujące, i przynajmniej awaryjnie (do czasu naprawy uszkodzenia) będziesz miał ciepło. Widziałem kiedyś u taksówkarza taki patent, że na gumowej rurze dopływowej do nagrzewnicy miał założone ręczne imadełko, którym regulował sobie dopływ ciepła. Taksówkarze zawsze zadziwiali mnie pomysłowością - "jak tu zaoszczędzić kilka złotych" [zlosnikhihi]

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Post: pn lut 06, 2012 11:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 05, 2006 1:41 pm
Posty: 259
Lokalizacja: Warszawa
Hehe, sadzilem ze bedzie prosciej.
Do 124 sa znacznie tansze i myslalem ze cos dobiore, ale sprawa nie jest prosta, a chlodem wieje mocno :)
Po prostu znajde do 126-ki, a poki co skorzystam z twojej rady i puszcze cieple na wciaz.
Tez myslalem ze slabe szanse zeby oba na raz zdechly, ale one zdychaly od dluzszego czasu [wstyd] .
Byla taka faza agonii ze po skrecie w jedna strone walilo goracym, a w druga calkiem zimnym (nie pamietam jaka byla prawidlowosc)
Rzadko moglem ustawic cos pomiedzy, wiec obnizalem temperature puszczajac zimne z deski. Straszna amatorka, ale wciaz brakowalo czasu zeby grzebnac albo oddac do magika. No i teraz sie msci. Piatek w nocy Krak-Wawa, dzis rano spowrotem...kinol mi oszronial [zlosnik]
Gerri, bardzo dziekuje za rozjasnienie tematu.
Pozdrawiam

_________________
________________

W126 300SE


Na górę
Post: śr lut 08, 2012 8:58 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Gerri pisze:
Dla Webasto były jeszcze inne,


Czyli jakbym chcial sobie wsadzic do 126 webasto to nie jest to takie proste z racji tych zaworków ?? - moj 126 ma 1 zaworek bo klime automat.. czyli myslalem ze tam prosto jest bo przeciez jak wypniesz wtyczke zasilania zaworka to on jest caly czas na full otwarty wiec puszcza do nagrzewnicy cieplo jak nalezy..


Na górę
Post: czw lut 09, 2012 8:50 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
don_edek pisze:
Czyli jakbym chcial sobie wsadzic do 126 webasto to nie jest to takie proste z racji tych zaworków ??

W 126 nie ma tylu rodzajów zaworków jak 124. Zresztą jak montujesz webasto nieoryginalne to rodzaj zaworków ma znaczenie drugoplanowe.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Post: czw lut 09, 2012 11:53 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Webasto jest orginalne (w sensie montowane bylo w MB) tyle ze przekladał bede ze 190tki.. dzieki za info z zaworkami :D

A wiesz moze ile czujników ma automatyczna klima w 126? tylko ten w lampie czy jest jeszcze wiecej ? Bo o ile klima mi dziala poprawnie i chlodzi jak nalezy wg temperatury, tak z grzaniem nie jest kolorowo bo działa dobrze powiedzmy do -12 potem coraz gorzej i przy -17 i wiecej juz glupieje całkiem..


Na górę
Post: czw lut 09, 2012 1:08 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Zdarza się przy dużych mrozach, że zawory zamarzną czy przymarzną nie wiem.
Mam nowy płyn i po kilku dniach na mrozie , w nocy minus 20. Przy temp. pracy leciało zimne.
Kilka razy ruszałem pokrętłami przy max i zaskoczyło ogrzewanie od razu zaczęło dmuchać ciepłym.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: czw lut 09, 2012 1:21 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Mozliwe - narazie odpialem wtyczke i jutro rano sprawdze na odpietej czy bedzie działało [zlosnikok]


Na górę
Post: czw lut 09, 2012 1:21 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 05, 2009 3:06 pm
Posty: 825
Lokalizacja: Czarnobrzeg
No, taka samą sytuacje mialem kilka razy. Zawsze przy mrozie większym niż 10 stopni.

_________________
124.190 '93


Na górę
Post: czw lut 09, 2012 1:42 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Ja zauwazylem ze czasem jak sie nagrzal gasilem auto i odpalalem i juz zaczal dzialac :D ale teraz go wezme sposobem - a w lepszej temp rozkrece czy sie nie zapowietrzyl - kiedys mi sie zapowietrzyl zaworek i az plyn w sobie mial :]


Na górę
Post: pt lut 10, 2012 8:11 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt paź 04, 2011 8:45 pm
Posty: 40
Numer GG: 3829726
Lokalizacja: Będzin
panowie a koszt nowego elektrozaworu to jaki ?


Ostatnio zmieniony pt lut 10, 2012 10:26 pm przez PawełSEC, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pt lut 10, 2012 9:31 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Frytejro pisze:
Mozliwe - narazie odpialem wtyczke i jutro rano sprawdze na odpietej czy bedzie działało

Dobrym sposobem na zacięcie zaworu jest "dać mu w czółko" jakimś perswadorem - np. małym młotkiem lub płaskim kluczem który mamy akurat pod ręką. Jak zacznie grzać - to znaczy, że zaworek się sam w sobie w środku zacina.
Frytejro pisze:
i az plyn w sobie mial :]

Przeważnie taka jest konstrukcja, że już wewnątrz tej szpulki z nawiniętym drucikiem jest płyn - tak jest dobrze.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Post: pn lut 13, 2012 9:16 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 20, 2007 1:26 pm
Posty: 139
Lokalizacja: Krakoff
Ostatnio też wałkowałem temat zaworów w W126. Nowy kosztuje ok 1200zł, zamiennik jakieś 1000zł. W zaworach rozlatują się uszczelki a ich brak oznacza lodówe w kabinie. Nowe uszczelki sa niedostępne nawet w specjalistycznych sklepach. Pozostaje tylko poszukiwanie używanych, ale każcie sprawdzić przed kupnem czy uszczelki całe!

pozdrawiam zmarzluchów [zlosnik]

Kulka

_________________
W126 300SDL "Lucy"
W123 240TD Zimowóz RIP


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl