MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
Regulacja skrzyni automatycznej w124 250d https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=57498 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | sebastian_1987 [ wt sty 24, 2012 5:52 pm ] |
Tytuł: | Regulacja skrzyni automatycznej w124 250d |
Witam, rok temu kupiłem w Niemczech w124 250td ( kombi ) od pierwszego właściciela ( oczywiście przez pośrednictwo Turka ) z oryginalnym przebiegiem ok. 400,000km. Wygląda na jakieś 150,000 zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz. Motor lux. Samochód długo stał. Kiedy nim wracałem strasznie ciągnął wysoko każdy bieg. Poczytałem forum i poluzowałem linkę od ASB i jest lepiej, ale cały czas lubi szarpnąć przy zmianie biegu. Tzn. jak ja nim jeżdżę i w odpowiednim momencie cofnę troszkę pedał gazu to zmieni OK. Natomiast jak jedzie się nim normalnie to szarpnie. Skrzynia suchutka, wszystkie tuleje wózka OK, łączniki wału praktycznie nowe, tuleje mostu itd. Wszystko robione jeszcze w Niemczech. Olej czysty, stan OK, aczkolwiek jeszcze go nie zmieniałem. Nigdy nie miałem czasu aby przy nim pogrzebać, a wszyscy specjaliści mówią tylko REMONT. Dzisiaj miałem luźniejszy dzień. Poczytałem Forum i odłączyłem rurkę idącą od skrzyni do tej dostawki przy pompie. Szarpało dużo bardziej. Podłączyłem więc bezpośrednio z Vacu do tego modulatora przy skrzyni. Zero szarpania, jest natomiast duży poślizg przy zmianie biegu na wyższy. Ale ogólnie szarpanie zniknęło, przy kickdownie nic, rewelacja. I teraz chciałbym się Was poradzić. Domyślam się że potrzebna jest regulacja. Chciałbym tylko się Was spytać czy zacząć od regulacji na modulatorze przy skrzyni, czy na dostawce przy pompie ? Za wszelką pomoc serdecznie dziękuję. Pozdrawiam! P.S. Wiem, że powinienem oddać autko do zakładu specjalizującym się w ASB, ale wszyscy których się pytam mają milion teorii. Sebastian. |
Autor: | kamikadze [ wt sty 24, 2012 7:07 pm ] |
Tytuł: | Re: Regulacja skrzyni automatycznej w124 250d |
Posprawdzaj podciśnienia które idą do skrzyni , raz tak miał znajomy ,że szarpało przy zmianie biegów , i okazało sie ,że jedno z podciśnień było luźne (wężyk sparciał) |
Autor: | sebastian_1987 [ wt sty 24, 2012 7:24 pm ] |
Tytuł: | Re: Regulacja skrzyni automatycznej w124 250d |
Wszystko szczelne. |
Autor: | bary123ce [ wt sty 24, 2012 10:35 pm ] |
Tytuł: | Re: Regulacja skrzyni automatycznej w124 250d |
Ja bym na Twoim miejscu na modulatorze przy pompie pokręcił kluczykiem od ciśnienia. Wykręć jeden obrót i rób próby. Wiadomo, że powinno się to robić przy wskazaniach "vacuumetru" jak to kiedyś mi jeden skrzyniarz powiedział ![]() ![]() |
Autor: | Frytejro [ wt sty 31, 2012 11:08 am ] |
Tytuł: | Re: Regulacja skrzyni automatycznej w124 250d |
bary123ce pisze: Ja bym na Twoim miejscu na modulatorze przy pompie pokręcił kluczykiem od ciśnienia. Wykręć jeden obrót i rób próby. Mozna jasniej? bo ja myslalem ze tam sie go popuszcza i przesuwa? ale nie robilem tego nigdy, wiec moge sie mylic..a zauwazylem ze u mnie kiedys lepiej zmieniala :0 moze cos poprobuje |
Autor: | ukaniu [ wt sty 31, 2012 11:26 am ] |
Tytuł: | Re: Regulacja skrzyni automatycznej w124 250d |
Z uwagi na to, że w dizlu występuje układ wzmacniacza podciśnienia, układ regulacji podciśnienia, bo ono nie powstaje naturalnie podczas pracy silnika. Regulacji jest kilka i lepiej nie eskperymentować o ile nie potrafi się zweryfikować czy skrzynia się ślizga czy nie. Można to robić na wyczucie ale trzeba delikatnie. No i trzeba zacząć od tego by wszystko było sprawne a elementów jest dość sporo. Jak chodzi twardo to bywa np uszkodzona pompa vacuum która nie daje właściwego podciśnienia. http://www.mercedesdismantlers.com/diesel_vacuum_system |
Autor: | Frytejro [ wt sty 31, 2012 1:33 pm ] |
Tytuł: | Re: Regulacja skrzyni automatycznej w124 250d |
I tak za zimno na eksperymenty wiec bawił sie nie bede - poprostu zauwazylem ze teraz zimą przy mocnym pałowaniu (ciągnieciu na biegach dłuzej) twardo zmienia - bez szarpniecia ale twardo - przy nrmalnej jezdzie bezbłednie pratycznie bez wyczucia - wczesniej przy szybiej jezdzie tez bylo bezblednie - ale moze to wina zimy i tego ze ten olej jedneak wolniej sie rozgrzewa.. ? |
Autor: | ukaniu [ wt sty 31, 2012 1:55 pm ] |
Tytuł: | Re: Regulacja skrzyni automatycznej w124 250d |
Sama skrzynia jest zimna, układy regulacji podciśnień koło silnika też są zimne, nie wszystko działa idealnie. Pojawiają się wtedy też i wady, szczelności i wytwarzania podciśnień. Lepiej jak skrzynia chodzi twardo ale bez szarpnięć niż miękko. Przenosząc maksymalną moc te skrzynie wręcz powinny zmieniać biegi dość sztywno, to nie jest stary automat z USA - tam narzekano na to, że te skrzynie MB wręcz karygodnie szarpią... |
Autor: | bary123ce [ wt sty 31, 2012 7:58 pm ] |
Tytuł: | Re: Regulacja skrzyni automatycznej w124 250d |
Frytejro pisze: bary123ce napisał(a): Ja bym na Twoim miejscu na modulatorze przy pompie pokręcił kluczykiem od ciśnienia. Wykręć jeden obrót i rób próby. Mozna jasniej? Chciałem napisać na modulatorze przy skrzyni a nie przy pompie ![]() Jeżeli Ci nie szarpie, tylko twardo zmienia przy tych temperaturach,to nie będę pisał jaśniej, żebyś nie grzebał ![]() |
Autor: | filippo [ śr lut 01, 2012 12:01 pm ] |
Tytuł: | Re: Regulacja skrzyni automatycznej w124 250d |
sebastian_1987 pisze: Witam, rok temu kupiłem w Niemczech w124 250td ( kombi ) od pierwszego właściciela ( oczywiście przez pośrednictwo Turka ) z oryginalnym przebiegiem ok. 400,000km. Wygląda na jakieś 150,000 zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz. Motor lux. Samochód długo stał. Kiedy nim wracałem strasznie ciągnął wysoko każdy bieg. Poczytałem forum i poluzowałem linkę od ASB i jest lepiej, ale cały czas lubi szarpnąć przy zmianie biegu. Tzn. jak ja nim jeżdżę i w odpowiednim momencie cofnę troszkę pedał gazu to zmieni OK. Natomiast jak jedzie się nim normalnie to szarpnie. Skrzynia suchutka, wszystkie tuleje wózka OK, łączniki wału praktycznie nowe, tuleje mostu itd. Wszystko robione jeszcze w Niemczech. Olej czysty, stan OK, aczkolwiek jeszcze go nie zmieniałem. Nigdy nie miałem czasu aby przy nim pogrzebać, a wszyscy specjaliści mówią tylko REMONT. Dzisiaj miałem luźniejszy dzień. Poczytałem Forum i odłączyłem rurkę idącą od skrzyni do tej dostawki przy pompie. Szarpało dużo bardziej. Podłączyłem więc bezpośrednio z Vacu do tego modulatora przy skrzyni. Zero szarpania, jest natomiast duży poślizg przy zmianie biegu na wyższy. Ale ogólnie szarpanie zniknęło, przy kickdownie nic, rewelacja. I teraz chciałbym się Was poradzić. Domyślam się że potrzebna jest regulacja. Chciałbym tylko się Was spytać czy zacząć od regulacji na modulatorze przy skrzyni, czy na dostawce przy pompie ? Za wszelką pomoc serdecznie dziękuję. Pozdrawiam! P.S. Wiem, że powinienem oddać autko do zakładu specjalizującym się w ASB, ale wszyscy których się pytam mają milion teorii. Sebastian. Byłeś u tego speca w Koszalinie o którym kiedyś gadaliśmy? Numer do niego jakbyś zapodział - 880259715. A jeśli chodzi o przyrząd do mierzenia podciśnienia to Ci kolesie z Pol-Merca na Szczecińskiej mają na pewno - kiedyś sprawdzałem u nich pompę swojego S123. PS: Kiedyś z Twoim ojcem gadałem to mi mówił jak samemu wyregulować skrzynię:) |
Autor: | AndyS [ śr lut 01, 2012 5:29 pm ] |
Tytuł: | Re: Regulacja skrzyni automatycznej w124 250d |
bary123ce pisze: Wykręć jeden obrót i rób próby. Wiadomo, że powinno się to robić przy wskazaniach "vacuumetru" jak to kiedyś mi jeden skrzyniarz powiedział A wykręcając zwiększamy czy zmniejszamy ciśnienie?
![]() ![]() |
Autor: | sebastian_1987 [ śr lut 01, 2012 6:19 pm ] |
Tytuł: | Re: Regulacja skrzyni automatycznej w124 250d |
Hej wszystkim, dzięki za zainteresowanie tematem. Dzwoniłem to Pana Adama z Koszalina , ale w styczniu nie miał czasu. Spróbuję teraz w lutym ![]() ![]() Pozdrawiam . |
Autor: | ukaniu [ śr lut 01, 2012 11:08 pm ] |
Tytuł: | Re: Regulacja skrzyni automatycznej w124 250d |
AndyS pisze: A wykręcając zwiększamy czy zmniejszamy ciśnienie? Wykręcając śrubkę w modulatorze zmniejszasz ciśnienie modulacji tym samym zmiany przebiegają łagodniej. Jednak wcześniej w dizlu trzeba być pewnym, że na modulator podawane jest właściwe podciśnienie. Podciśnienie jest wytwarzane w układzie regulacji (związanych z pedałem przyspieszenia) oraz wzmacniaczem plus przyległości |
Autor: | AndyS [ czw lut 02, 2012 10:22 pm ] |
Tytuł: | Re: Regulacja skrzyni automatycznej w124 250d |
ukaniu pisze: Wykręcając śrubkę w modulatorze zmniejszasz ciśnienie modulacji tym samym zmiany przebiegają łagodniej. Czyli przeciwnie do wskazówek zegara. ![]() ukaniu pisze: Jednak wcześniej w dizlu trzeba być pewnym, że na modulator podawane jest właściwe podciśnienie. Podciśnienie jest wytwarzane w układzie regulacji (związanych z pedałem przyspieszenia) oraz wzmacniaczem plus przyległości Mam M103 i kiedyś było lekko kręcone modulatorem (max pół obrotu) ale właśnie nie pamiętałem w którą stronę. Zmiana jest trochę za twarda z 2 na 3 a już szczególnie kiedy ruszam spod świateł (z 2-ki) i zaraz muszę hamować. Skrzynia z rozpędu zmienia bieg - jakby z uderzeniem. Mam nadzieję że sama regulacja wystarczy. ![]() |
Autor: | Frytejro [ pt lut 03, 2012 2:33 pm ] |
Tytuł: | Re: Regulacja skrzyni automatycznej w124 250d |
A to ja bym tutaj winił jakis luz na łaczniku tez, jak jest popuszczeniu gwałtowynym nogi z gazu taki objaw |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |