MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob wrz 13, 2025 10:28 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz mar 07, 2010 1:49 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 27, 2009 8:44 pm
Posty: 38
Lokalizacja: Legnica
Witam serdecznie wszystkich Klubowiczy. Nazywają mnie Kolor i jestem z Legnicy. Na tym forum przesiaduję od ponad 2 lat i dużo czasu spędziłem na szukaniu informacji niezbędnych do złożenia mojego Mercedesa. Dwa lata temu kupiłem SEC-a i jak się okazało trzeba było go gruntownie wyremontować. Zajęło mi to prawie dwa lata i teraz jestem już na końcówce. Jednak mam problem z silnikiem. Dokładnie sprawa ma się następująco. Po odbiorze od lakiernika okazało się, że zaginął zawór od filtra węglowego, który jest na prawym błotniku. Myślałem, że to wina tych objaw. Jak ruszam delikatnie to nie ma problemu Laleczka przyspiesza normalnie, jednak, gdy wcisnę pedał na max dynamicznie to ciśnienie z 3 spada na 1 i zaczyna dławić silnik i nie ma mocy. Odpuszczenie gazu i delikatnie znów dodając gaz Lalka rusza. Sprawdzałem podciśnienia i jeden przewód był niepodłączony pod głowicą a zawór od filtra węglowego też nic nie zmienił. Czy może macie jakiś pomysł, co może być przyczyną takich objaw? Przed wizytą u lakiernika hamulec + gaz i palenie gumy w miejscu teraz moc znika, a silnik się dławi.
Dziękuję za pomocne informacje.

Kolorek

Obrazek


Ostatnio zmieniony ndz mar 07, 2010 7:10 pm przez Kolor, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 07, 2010 2:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 20, 2007 1:26 pm
Posty: 139
Lokalizacja: Krakoff
Dwa lata przesiadujesz na forum i zakładasz temat o w126 w klasykach?

_________________
W126 300SDL "Lucy"
W123 240TD Zimowóz RIP


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 07, 2010 2:16 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 27, 2009 8:44 pm
Posty: 38
Lokalizacja: Legnica
Oki to kasujemy temat i przenosimy do?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 07, 2010 7:14 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 27, 2009 8:44 pm
Posty: 38
Lokalizacja: Legnica
Czy jakieś sugestie, co może być nie tak?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 08, 2010 1:42 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr sty 27, 2010 10:55 pm
Posty: 75
U mnie tak bylo ze spadki mocy itp z odpalenia na odpalenie, tez tak mialem ze w np. w srode do spodu wcisnalem i piszczal a np. juz w piatek nic ruszyl bez niczego i trzeba bylo mocniej deptac zeby w ogole jechal, co sie okazalo to pompa cisnieniowa paliwa poszla i teraz autko w ogole nie jezdzi ...


O/T fajnie zrobiony sec, tez o takim stylu myslalem a te felgi ost. na allegro chcialem kupic to ktos mnie uprzedzil o kilka h moze to Ty :D

Zrob jeszcze gril na czarno i bedzie bajka :-)

Chociaz wiem zaraz fanatycy beda mnie wyzywac ze auto ma byc 100% orginal i zgodne z vinem


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 08, 2010 7:52 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
[zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] fajne fele !!!

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 08, 2010 11:47 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 27, 2009 8:44 pm
Posty: 38
Lokalizacja: Legnica
Fajnie że felgi się podobają may takie dwie Smoczyce gotowe do wyjazdu na wiosnę. Szkoda, że nie ma pomysłów co do silnika.

Obrazek <br>Dodano po 6 godzinach. 20 minutach.:<br> Witam ponownie!

Jak przystało na 8 marca trzeba było zaglądnąć do garażu do Laleczki. By nie pójść z pustą ręką postanowiłem wymienić świece, bo coś na prawym rozrządzie nie było do końca dobrze pojawił mi się dym z pod kopuły, a czytałem na jednym z postów (Crazy_Russian), że pomogła wymiana przy podobnych objawach. Faktycznie pod czas wykręcania okazało się, że dwie świece były niedokręcone i zalane. Dalej już po odpaleniu zauważyłem jeszcze kilka istotnych zmian w pracy nie tylko silnika:
- brak dymienia
- cichsza praca silnika teraz silnik brzmi fajnie
- zmiana biegów przy przełączaniu stała się płyniejsza
- bark prychania przy dużych obrotach

Jednak problem z traceniem mocy i dławienie silnika zostało.
Objawia się to w przedziale między obrotami w zakresie od 900 – 2000 później jest ok.
Kipdoun działa ok i jest wyczuwalne jego załączanie.

Czy może jakieś podpowiedzi?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 08, 2010 11:54 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Kolor pisze:
gdy wcisnę pedał na max dynamicznie to ciśnienie z 3 spada na 1 i zaczyna dławić silnik i nie ma mocy.

chcesz powiedzieć że jak wciśniesz gaz spada Ci ciśnienie oleju?

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 09, 2010 12:16 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 27, 2009 8:44 pm
Posty: 38
Lokalizacja: Legnica
Dokładnie tak się dzieje jak wcisnę dynamicznie do końca pedał gazu to wskaźnik ciśnienia oleju spada na 1 i traci moc i dławi silnik. Odpuszczam gaz i pomaleńku ruszam i jest Oki.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 09, 2010 12:18 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
jakieś dźwięki wydaje, dymi podczas tego dynamicznego startu?

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 09, 2010 12:27 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 27, 2009 8:44 pm
Posty: 38
Lokalizacja: Legnica
Hymn jest to takie dławienie „buczenie” nie taka praca jak V8 przystało dymienie nie zwróciłem uwagę. <br>Dodano po 5 minutach.:<br> Praktycznie dwa razy to tak mi zatrzymał się na obrotach przy 900 i ciśnienie oleju spadło na 1 i tak dławił się przez czas, kiedy był wciśnięty gaz. Takie dławienie jak by miał zgasnąć, a nie miał siły ruszyć. Po odpuszczeniu i ponownie przy gazowanie wolne i jest ok.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 09, 2010 12:31 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
ale podczas wciskania gazu spadają obroty czy nie i tylko spada ciśnienie i buczy?
Wciąga olej?

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Post: wt mar 09, 2010 12:26 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 27, 2009 8:44 pm
Posty: 38
Lokalizacja: Legnica
Olej jest ok, ale zrobiłem może max 100 km tylko od wymiany. Fakt, że jak jestem na garażu to odpalam silnik i chodzi tak, przez, co najmniej 30 minut zawsze. Co do obrotów nie zwróciłem uwagę. Jutro podjadę i zobaczę jak to wygląda. A jakieś wstępne sugestie co może być? <br>Dodano po 11 godzinach. 50 minutach.:<br> Sprawdziłem ja to dokładnie wygląda. I tak na zimnym ciśnienie oleju jest na 3 i nie dławi się silnik. Następnie po rozgrzaniu silnika temperatura około 85 0 ciśnienie oleju spada na około 1,2 a obroty silnika około 600 – 700 obrotów. Teraz dodajemy mocno gazu i ciśnienie nie wzrasta tylko jak zablokowane trzyma się na tym samym poziomie i walczy by się podnieś. To samo z obrotami silnika. Jak przełamie ten moment to ciśnienie wzrasta (powoli bez jakiegoś szału i dynamiki) i oczywiście obroty silnika też rosną.

Byłem u jednego starego dobrego mechanika by się spytać co do terminu i czy istnieje możliwość podjechania do niego. Oczywiście nie już nie bawi się takimi tematami, ale diagnozę postawił bez badania i oglądania pacjentki, że to rozdzielacz paliwa jest uszkodzony, a koszt to jakieś 10.000 tys. Wywód na ten temat był długi co do budowy i działania rozdzielacza jednak od teorii nie ma możliwości przejechania do warsztatu.

Idąc dalej zajechałem jeszcze do innego mechaniki i ten od razu powiedział, że to regulator zapłonu sie kończy i to jest cała wina tego stany rzeczy. Tak samo nie miał czasu by się umówić bym mógł podjechać samochodem.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 09, 2010 6:09 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
całe szczęście że (jak wynika z relacji) to dławienie nie ma bezpośredniego związku z ciśnieniem oleju. Panów co Ci stawiają diagnozę bez obejrzenia auta od razu możesz skreślić z listy potencjalnych mechaników... Przeczytaj watek o regulacji KE i sam sobie znajdziesz gdzie jest problem -przy takich objawach jak podałeś dalsza diagnoza to wróżenie z fusów...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 10, 2010 7:58 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Ja na dzień dobry sprawdziłbym ustawienie potencjometra klapy. I zestyk biegu jałowego. Do tego wiązkę "na przejście" z tych czujników do sterownike KE i to w dodatku, czy są właściwie pozapinane. .

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl