MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob wrz 13, 2025 1:08 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn sie 01, 2011 10:32 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Dzisiaj moja Mercedes mnie zawiodła - ni z tego ni z owego nie chce zapalić (najpierw zapaliła ale silnik kulał a później już całkiem kaput). Podejrzenie padło na czujnik położenia walu (obrotomierz dziwie się zachowuje przy kręceniu rozrusznikiem). Chciałem wyjąć czujnik i wyczyścić, ale nie mogę odkręcić śruby mocującej (piekielnie trudny dostęp, śruba imbusowa z bardzo płytkim gniazdem).
Macie jakieś sposoby na jej odkręcenie?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: wt sie 02, 2011 10:25 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Nie mialem czasu grzebac za bardzo przy samochodzie, ale dzisiaj rano odpalil. Na wolnych obrotach sie dlawil i chodzil bardzo nierowno. Wmiare nagrzewania coraz ciezej zapalal. Po nagrzaniu i zgaszeniu juz nie odpalil wogole.
Dziwy jakies?! :o

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: śr sie 03, 2011 10:09 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Sagi ciag dalszy (moze dojde do ilosci stron watku o prosiakach i lochach?!).
Dzisiaj odpalal bez problemow, ale po nagrzaniu do ponad 80 stopni zaczal wariowac na biegu jalowym. Podejrzewam, ze ma to zwiazek z opadami atmosferycznymi i dostajaca sie gdzies woda (ostatnie pare dni auto stoi pod chmurka). Wczoraj juz nie padalo, moze dlatego dzisiaj bylo lepiej?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: śr sie 03, 2011 10:22 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
To moze po prostu zajrzyj do (pod) kopulke... Moja ostatnio wyzionela ducha - wypalila sie do cna pomiedzy zlaczem fajki sprezynka i grafitowym sztyftem - a wczesniej tez miewala humory. Dzis wsadzilem nowa i samochod chodzi bez zarzutu.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: czw sie 04, 2011 9:04 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Kopulka OK, palec wymieniony na nowy jakis czas temu. Woda sie tam nie dostaje (na postoju nie ma nawet jak).

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pt sie 05, 2011 8:22 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Podmienilem tez cewke zaplonowa, zeby ja wykluczyc - to samo, silnik po nagrzaniu przerywa.
W kolejce modul zaplonowy, jego okablowanie i nieszczesny czujnik polozenia walu.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pt sie 05, 2011 11:36 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: wt lis 28, 2006 10:30 am
Posty: 219
Lokalizacja: WARSZAWA URSUS
W momencie kiedy nie ma możliwości odpalenia / co już Ci się zdarzało / sprawdź po prostu czy jest iskra i paliwo. Czujnik położenia wału bardzo często działa gdy silnik jest zimny , a daje ciała dostając temperatury. Temat prosty brak iskry - czujnik do wymiany. Tak jak napisałem wcześniej / bez oprzyrządowania np. monitora wypadania zapłonu , komputera itp. / najłatwiej sprawdzić kiedy kompletnie " rzuci palenie " . Wtedy Twoje badania nie będą obarczone żadnym błędem .
Powodzenia!

_________________
W169 2.0 CDI
R107 450SL
ML163 3.7


Na górę
Post: pt sie 05, 2011 12:25 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 19, 2006 10:51 am
Posty: 1459
Numer GG: 183187
Lokalizacja: Warszawa [WGM]
Miałem dokładnie takie same objawy w moim M102 i powodem były przewody WN. A dokładnie zaśniedziałe styki.

_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem


Na górę
Post: pt sie 05, 2011 10:12 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Przewody i fajki sa OK (wymienialem na poczatku roku kable). Wszystkie fajki przepsikalem sprayem do stykow (byly czyste).
Iskra czasem jest, czasem nie (co widać tez na szalejącym obrotomierzu). Dlatego tez w pierwszym poście zadałem pytanie o sposób jego wymontowania, bo jakoś nie mogę sobie dać rady (a przecież silnika wyciągał nie będę [wscieklosc] ).

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: wt sie 09, 2011 1:05 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
A moze ktros podpowie gdzie mozna dostac czujnik polozenia walu - z wtyczka koncentryczna.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: śr sie 10, 2011 9:31 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Kupilem takowy na Allegro (uzywke oczywiscie). Teraz tylko odkrecic to p.... srubke (zdalnie, bo juz po wizycie w PL).

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pn sie 15, 2011 9:30 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Czujnik jeszcze nie doszedl a autku przeszly problemy - odpala elegancko i chodzi rowno na wolnych obrotach nawet po rozgrzaniu. Coraz bardziej wyglada mi to na wnikajaca gdzies wode.

Pytanie - czy modul zaplonowy nr. 005 545 31 32 i 005 545 32 32 to to samo? Wygladaja identycznie.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: wt sie 16, 2011 9:42 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Znalazlem na temat tych modulow;

005 545 31 32 - W124 silnik M102.961 (rowniez W201 .961, .985, .962)
005 545 32 32 - W201 silnik M102.962

Czyli powinno byc to samo? Moze funkcja wyprzedzenia zaplonu lekko sie rozni?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: śr sie 31, 2011 1:25 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Czujnik i moduł doszedł - moduł z nieco innym numerem ale od tego samego silnika. Czujnik wizualnie w bardzo dobrym stanie.

ps. wystąpił jednak drobny problem - skończyło się miejsce w dowodzie na pieczątki z przeglądu, a jako, ze jestem właścicielem pojazdu, to muszę się osobiście zgłosić do urzędu (nie wiem po co, skoro nawet przegląd wykonuje nieosobiście) ... Widać dalsze naprawy będą musiały poczekać do świąt :-(

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: śr sie 31, 2011 7:29 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Niech Ci stacja diagnostyczna wystawi odpowiedni kwit. Miałem ten sam problem bo własciciel pojazdu nie mógł zmienić DR i jeździłem z jakimś papierem. Dowód zmieniłem po chyba drugim przeglądzie z papierem ;-)

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl