MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt wrz 12, 2025 11:33 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt gru 27, 2011 4:21 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
pomocy ;p

wieszaly mi się obrony, zamówilem przepustnicę, wymieniłem przepustnicę wraz z czujnikiem położenia przepustnicy, poskładałem, odpalam, 1800 obrotów... ok, moze czujniki inne, wymontowałem, wpakowałem starą przepustnicę ze starym czujnikiem... obroty wiszą na 1800... po odpaleniu jest ok 1500 potem wskakuje na 1800 / 2000... nie wiem co począć, wydaje mi się, że lewizny nigdzie nie ma, oba podciśnienia podpięte do przepustnicy, od spodu do buta podpięte to co idzie na to coś wpięte między żebrami kolektora ssącego ( krokowy ? to coś wypiąlem i wyczyściłem czyścikiem z linde ), to coś z przodu co idzie na to zasilanie paliwa i jest tam podciśnienie to podcisnienie tez podpięte... na bank coś zupiłem, no bo czemu... a regulacji wolnych obrotow z tego co mi się wydaje to nie mam, a może krokowy się zawisił ? które u mnie to dokładnie krokowy ?

pomocy ;p z góry dziekuje :)

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
Post: wt gru 27, 2011 5:42 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
To wciśnięte miedzy rury dolotu to właśnie "krokowy" z tym, że nazywa się zaworem powietrza dodatkowego.
Odepnij , wtedy muszą stać jak zaklęte na 1000, co jest do dupy, ale Cie ratuje.
Potem zobacz jakie są napięcia na potencjometrze.
Jak ciągnie lewiznę to są niskie jałowe, aż za niskie i gaśnie.
Jak dolot przytkasz dłonią to wtedy rosną na np. 1800 :)
Jeszcze zmniejsz naciąg na lince ,ale to nie przyczyna.

Jak się to popsuło?
Tak sobie czy coś majstrowałeś?

Przepustnica , masz na myśli te mała pokrywkę na dole kolektora?
Czy może przepływomierz w gardzieli tego wstrętnego wtrysku?
Teraz zaskoczyłem,że jeśli to na dole wymieniałeś, to w sumie niepotrzebnie.
Zajmij się tym na górze tzn. czasem jak się przestawi talerz to poprzez potencjometr trzyma 1800 czy 5200 różnie, zależy jak jest talerz ustawiony. Czasem nawet nie chce odpalać.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: wt gru 27, 2011 10:26 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
wymieniałem przepustnice, czyli to co jest pod k-jetem :) okay, czyli ten zawor dodatkowego odepne, czyli powienien się całkiem zamknąc? dobrze to rozumiem ? nic innego nie dotykałem, podcisnienia chyba pozakladane wszystkie, bo nic tam wiecej nie znalazlem. Obadam w jakiej pozycji stoi talerz, ale wydaje mi się ze 100% dobrze, ale zerkne jeszcze raz.

Posprawdzam jutro wieczorem i napisze jakie są rezultaty. Ale przepustnica się nie blokuje juz, a blokowanie było spowodowane w sumie pekniętą spręzyną tą dolną co jest pod kolektorem ssącym. Silnik krokowy porządnie ( zawór ) przeprałem w zmywaczy, który szybko wyparowywuje. No nic, jutro jak wróce z gór z roweru to obczaje co i jak :)

DZIEKI za powyższą odp.

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
Post: czw gru 29, 2011 11:36 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
odpięcie krokowego nic nie dalo.
odpięcie srebrengo przekaznika za aku nic nie dało.
"zgniecenie" przewodu pomiędzy "krokowym", a k-jetem dało i obroty spadły.
Dzwine, ale chyba będzie krokowy do wymiany... był cały zasyfiony, ja go wyczyściłem, moze syf ograniczał przepływ powietrza, a i tak był uszkodzony... nie wiem... chyba wynika ze to on, no chyba, że sterowanie ?

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
Post: czw gru 29, 2011 1:26 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
już sam nie wiem nie wiem o co kamon...

test bez krokowca:
wpakowałem korki od wina w przewody ktore dochodzą do zaworu dodatkowego powietrza, wolnych obrotów nie ma,, to dobrze, odpala i chodzi jesli jest trochę dodany gaz.

wartości:
po zapłonie na wtyczce do zaworu dod. pow. jest 10.9v.
Zawór sie otwiera przy zaplonie i odrazu zamyka.
Zawor bez problemu sie otwiera pod prostownikiem.
Na pinie nr 1 jest - na pinie nr 2 jest +.

Czy zawór wyjęty powinien być troszkę otwarty ( jak na foto poniżej ? )
Obrazek

I teraz spostrzeżenia i uwagi.
1. zawór wyjęty, bez prądu, jest lekko uchylony.
2. calkowite zamknięcie trwa ułamek sekundy.
3. zawór po prostownikiem całkiem się otwiera, strzałka w lewo oznacza kierunek otwarcie, więc przechodzi przez etap całkowitego zamknięcia do całkowitego otwarcia
Obrazek

Może gdzieś jakis przewód spadł, moze gdzieś ciagnie powietrze? na co jeszcze zwrócić uwagę ? Co posprawdzać ? Nawet opaski metalowe pozakręcałem na gumach nachodzących na zawór i nic to nie dało :) Jak z góry rękami całkiem k-jeta zatykam to chce gasnąć.

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
Post: czw gru 29, 2011 2:28 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Mi dziś np. lekko przestawił się w M-103 potencjometr.
Objaw taki jak u Ciebie , jałowe na 2 tysiące.
Przestawiłem gada na 0.7V i wróciło do normy.
To że chce gasnąc zatykany dłonia to świadczy że nie ciągnie lewego.
Poskładaj wszystko odpal i przy takich jałowych jakie tam będą zobacz ile jest V między górnym , a środkowym pinem potencjometru .Na pewno nie będzie 0.7.

To jest tak,że potencjometr czyta gdzie jest klapa i tyle podaje napięcia do krokowego co skutkuje podaniem większej ilości powietrza co powoduje jaja z jałowymi w jedna lub drugą.

Czasem wystarczy inaczej ustawić samą klapę , żeby potencjometr pokazywał inaczej napięcie.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: czw gru 29, 2011 3:17 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
ok, dzieki za info, jutro z rana się za to wezme, bo dzis po 4ro godzinnej robocie, nic nie wartej, bo nic sie nie zmieniło ;p , nie mam juz sily isc do auta ;)

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
Post: czw gru 29, 2011 3:44 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
dodam, tylko ze odlączalem wszystkie czujniki przy k-jetcie i nie zmieniało to totalnie nic. To tak tylko, moze to w czymś pomoże :)

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
Post: pn sty 02, 2012 10:35 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
wymieniłem potencjometr na k-jetcie i nic :P moj i tak juz byl "podtarty".

Sprawa wygląda tak:

na zimnym mam 1100 obrotow, im cieplejszy tym wyzsze obroty i dochodzi do 2000 obrotów prze ok 85st.

Na mega cieplym odpinam zawór dodatkowego powietrza i nic to nie zmienia, dalej jest 2 tys obrotów.

Czyli :
1.zwalony czujnik temperatury ( ten sterujący? )
2. zwalony zawór dodatkowego powietrza ?

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
Post: wt sty 03, 2012 1:22 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Raczej brak sterowania tego zaworu który jest w pozycji "awaryjnej" (którą to uwidoczniłeś na zdjęciach - ta szparka bez zasilania, zawór działa bo przeca to sam sprawdzałeś)
Czyli np. przerwa na drutach do zaworu, brak zasilania sterownika KE...

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt sty 03, 2012 3:05 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 16, 2007 10:10 am
Posty: 71
Lokalizacja: Wrocław
drwalu pisze:
wymieniłem potencjometr na k-jetcie i nic moj i tak juz byl "podtarty".

A co zamontowałeś, chinszczyznę, używkę czy może "nówkę" oryginał? Jesteś na 100% pewien, że z tym potencjometrm jest wszystko ok.? Jeśli jesteś na 100% pewny tego "nowego" potencjometru, wymieniłeś go i ustawiłeś na 0,7V a miałeś niesprawny zawór powietrza dodatkowego to będziesz musiał regulację powtórzyć już na sprawnym zaworze albowiem jeśli tego nie zrobisz i kupisz zawór np. używkę, której nie będziesz pewien, trudno Ci będzie na swoim silniku przy takich ustawieniach określić czy ten kupiony zawór jest w 100% sprawny czy nie a jeśli wstawiony zawór będzie jednak niesprawny to kolejna regulacja potencjometru będzie stratą czasu. Walczyłem z podobnym problemem w swoim M103, wymieniłem kilka zaworów po wymianie których, nie było poprawy więc "wystawiłem im opinię", że są niesprawne a jak się później okazało myliłem się. Proponuję takie rozwiązanie jakie sam zastosowałem: jeśli masz możliwość przełożyć z innego auta na 100% pewny, po jego zamontowaniu ustaw jeszcze raz potencjometr przepływomierza na 0,7V a i jeśli da to pozytywny rezultat dopiero potem "eksperymentuj" z zakupionym zaworem. W przeciwnym wypadku jeśli wymiana zaworu na inny nie da pozytywnego rezulatu to nadal nie będziesz wiedział co źle działa. Układ działa w sprzężeniu zwrotnym jeśli coś działa nieprawidłowo lub jest ma złe ustawienia wówczas na biegu jałowym sterownik "próbuje ratować sytuację" zmieniając nastawy zaworu powietrza dodatkowego żeby uzyskać optymalny skład mieszanki zrobi to np. kosztem obrotów.

_________________
Brajtas od zawsze miłośnik gwiazdy!
W124 260E '88 swap 280E (M104.944 engine from W140) + Getrag (717.404 Gearbox from W201 2.5 16V Cosworth)
ex:
W123 250 '81 M123, MB 100D 2.4D '91, W201 2.0D '88 OM601, W124 200TE '89 M102, W124 200E ASB '92 M111


Na górę
Post: śr sty 04, 2012 4:20 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
brajtas: wymieniłem potencjometr na nową chinszczyznę, która ma rekomendację, paru moich znajomych... może to nie dobre rozwiązanie ? ale każdy zadowolony. Sprawdzę jeszczę czy mam na pewno ustawione 0.7v. Rozumiem, że za czujnik temperatury się nie brać ? A sterujący to ten 4ro pinowy ?

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
Post: czw sty 05, 2012 1:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 16, 2007 10:10 am
Posty: 71
Lokalizacja: Wrocław
Na temat tej "chińskiej podróby" spotkałem się z opiniami skrajnie różnymi (ale te złe opinie dotyczyły raczej żywotności tych "podróbek" ). Nie chodzi mi o kwestionowanie słuszności Twojego zakupu, raczej o to jak Ci pomóc.
Jak opisałeś wymiana potencjometru była konieczna i załóżmy, że skoro dał się ustawić na 0,7V to działa poprawnie (i przynajmniej jakiś czas będzie tak działał). To, że dalej masz problem z obrotami jest prawdopodobnie spowodowane usterką zaworu powietrza dodatkowego lub usterką w sterowaniu KE.
Na zaworze mierzyłeś napięcie miałeś 10,9V, co oznacza, że Twój KE ma zasilanie ale dla pewności sprawdź w gnieździe diagnostycznym wypełnienie, po włączeniu stacyjki (bez uruchamiania silnika) powinno ono wynosić 70%:

- zmierz woltomierzem napięcie między pinem 3-5 wynik podziel przez: aktualne napięcie w instalacji tzn.: "plus" woltomierza-pin nr 5 a "minus" na masę, wynik dzielenia pomnóż przez 100%, np: napięcie na pinach 3-5 = 9,6V a napięcie pin 5-masa= 13,5V to 9,6V / 13,5V = 0,7111 x 100% daje 71,11% czyli blisko 70%,
- możesz też przy tej okazji sprawdzić czy działa stycznik maksymalnego wychylenia przepustnicy: wciśnij gaz do dechy (dalej na niepracującym silniku tylko na włączonej stacyjce) jeśli wypełnienie wyniesie 20% to ten stycznik też jest ok.

Sprawdź też drugi stycznik "krańcowy" przepustnicy przy cięgłach linki "gazu" (po wypieciu wtyczki zmierz omomierzem przejście), dokładnie tego nie wiem ale jedna z tych krańcówek daje sygnał dla sterownika KE a druga dla modułu zapłonowego.
Jeśli pomiary wskazują, że:
- KE podaje zasilanie i wypełnienia są ok.,
- czujniki karńcowe przepustnicy są sprawne,
to raczej to usterka zaworu powietrza dodatkowego.
Ale możesz jeszcze przeprowadzić taką próbę:
- uruchomić zimny silnik od razu na wypiętej wtyczce z zaworu powietrza dodatkowego i oberwować co się dzieje z obrotami w miarę rozgrzewania się silnika. Jak obroty będą rosły może to wskazywać, że jednak masz nieszczelność w układzie dolotowym (nie wiem czy w M102 jest tak samo jak w M103 czyli czy jest tzw. mała odma, ale napewno fałszywego powietrza trzeba szukać w: obsadach - uszczelnieniach wtryskiwaczy, rurkach gumowych do zaworu powietrza dodatkowego, no i w kaloszu). Bardzo twarde elementy gumowe proponowałbym wymienić na nowe, bez wymiany kalosza, zakup tych części, które wymieniłem, to koszt ok. 100zł.

_________________
Brajtas od zawsze miłośnik gwiazdy!
W124 260E '88 swap 280E (M104.944 engine from W140) + Getrag (717.404 Gearbox from W201 2.5 16V Cosworth)
ex:
W123 250 '81 M123, MB 100D 2.4D '91, W201 2.0D '88 OM601, W124 200TE '89 M102, W124 200E ASB '92 M111


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl