MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob wrz 13, 2025 1:26 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz lis 06, 2011 10:14 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Wkurza mnie moja skrzynia tym, że rusza z II.
To prosta mechaniczna skrzynia, z elektryki jest tylko blokada rozrusznika.
Proste pytanie można przerobić ją w taki sposób żeby zawsze startowała z jedynki?
Czy jedyna możliwość to wymiana na manualną?

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: ndz lis 06, 2011 10:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz cze 26, 2011 5:54 pm
Posty: 52
Słyszałem o takim bajerze skrzyń sprzęgniętymi z V8 i V12. Nazywało to się geschwindigkeitsschalter

Obrazek


Na górę
Post: ndz lis 06, 2011 11:04 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Możliwość nr 1 - to co wkleił bisquit czyli FGS czyli first gear start. Nie działa we wszystkich skrzyniach ale można próbować, ogólnie zasada działania jest taka że zasila elektrozawór k-d przy skrzyni (ten uruchomiany włącznikiem pod pedałem) cały czas aż do osiągnięcia 12 czy 15 km/h. w 722.4 nie działa za dobrze (znaczy może są wersje, że działa) tzn, włącza 1 ale samochód musi ruszyć choć lekko. W dających się udobruchac .3 włącza 1 i trzyma nawet na postoju
2 - przeróbka płyty sterującej, tam trzeba najogólnie usunąć jedną kulkę i zrobić jeden kanałek. Tylko, że to też mocno zalezy od wersji płyty i trzeba wiedzieć które i co bo są różnice. Miałem opis ale mi wsiąkł :-(

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pn lis 07, 2011 11:47 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Kiedy mam na D i nogą nacisnę KD to ruszy z jedynki.
No to normalne przy ostrym starcie, ale ja nie lubię ostrych startów z pedałem w podłodze.
To urządzonko FGS jest drogie.
Ale gdyby przy dźwigni zmiany biegów coś wyrzeźbić w taki sposób żeby włączając D puszczało na chwilę prąd na KD.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pn lis 07, 2011 11:53 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Ukaniu moze podejmiesz sie przeróbki takiej płyty sterujacej, tez bym ci jedna wysłał.
A moduł jest ciezko dostepny, ja widziałem kiedys na E-bayu w Stanach, ale drogo wychodziło z przesyłka.
Nawet mam jedna niepotrzebna płyte sterujaca od S500 która mogla by posluzyc jako doswiadczalna.

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
Post: pn lis 07, 2011 12:02 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 03, 2010 7:40 pm
Posty: 25
Lokalizacja: Wrocław
THC pisze:
Kiedy mam na D i nogą nacisnę KD to ruszy z jedynki.
No to normalne przy ostrym starcie, ale ja nie lubię ostrych startów z pedałem w podłodze.

Na postoju przełóż wajchę z D na 2 i znowu na D. Powinien wtedy zapiąć jedynkę.

_________________
w124 300CE m103 Pb


Na górę
Post: pn lis 07, 2011 12:38 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
grz pisze:
Na postoju przełóż wajchę z D na 2 i znowu na D. Powinien wtedy zapiąć jedynkę.


Na L i znów na D wtedy zapina jedynkę .
Tak właśnie jeżdżę , z pozycji S i powrocie na D nie sprawdzałem, ale zdaje się że nic nie będzie poza blokadą na trzecim biegu podczas jazdy.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pn lis 07, 2011 4:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
THC, a co ci przeszkadza start z 2 jeżeli nie chcesz ruszyć "ostro"?
Albo inaczej - jakie będziesz widział zalety spokojnego startu z 1?

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Post: pn lis 07, 2011 5:31 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
mza pisze:
THC, a co ci przeszkadza start z 2 jeżeli nie chcesz ruszyć "ostro"?
Albo inaczej - jakie będziesz widział zalety spokojnego startu z 1?



Bo to jest tak , że z dwójki rusza ,szumi i jakaś taka zamuła.
Natomiast jak wbije mu jedynkę to rusza tak gładko i przyjemnie :)
Ja nie ruszam ostro bo zdejmuje tygodniowo milimetr bieżnika , a opony nie tanieją.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pn lis 07, 2011 11:20 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Przeróbki płyty sterującej się nie podejmę, mam w zyciu wystarczająco dużo problemów ;-)
FGS z programowaniem prędkości odpuszczania leży u mnie w szafie.
Jadąc z daną prękością wciska się przycisk tym samym programuje prędkość odpuszczania KD. Dalej urządzenie działa automatycznie włącza zawór KD po zatrzymaniu (dany czas bezruchu) i wyłącza po osiągnięciu wcześniej zaprogramowanej prękości.
Zrobiłem ten układ ze 2 lata temu w celu eksperymentu z własną skrzynką ale z racji tego, że hydraulika 722.409 nie trzyma 1 na postoju nie sprawdził się i poszedł w zapomnienie - ktoś chętny abym to powielił?

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt lis 08, 2011 7:38 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Jeśli do mojej asb podejdzie to ja się pisze.
Numer skrzyni 722370 03 964894

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
Post: wt lis 08, 2011 8:46 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Czy podejdzie to sam musisz sprawdzić - wcisnąć palcem włącznik KD i sprawdzić czy włączy i utrzyma na postoju 1.
Jak będzie kilku chętnych to wykończę projekt i puszczę małą serię na montaż.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt lis 08, 2011 10:48 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Ja tez chętny.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: wt lis 08, 2011 8:03 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Jakie macie silniki że przeszkadza Wam start z dwójki?
Ja mam porównanie bo M110 startuje mi z jedynki a M102 z dwójki i zdecydowanie chwalę sobie to drugie...

Ta jedynka jest w sumie po nic... ;)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: śr lis 16, 2011 7:25 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Ja tez bym był chetny na taki uklad :D [zlosnikok] i tez mam 722.3xxx - - musze sprawdzic czy utrzyma mi 1 po wcisnieciu, ale podejrzewam ze tak bo jak raz rusze z KD zeby wbil 1 i nie przezuci na 2, i sie zatryzmam to ponowny start wciaz z 1 jest


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl