MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob wrz 13, 2025 1:08 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz lis 06, 2011 9:31 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lis 05, 2011 9:01 am
Posty: 30
Numer GG: 3726259
Lokalizacja: Białystok
witam.panowie padl mi silnik 3,2 ,1992 r,czy mozna wsadzic silnik 3,2 z 1996 r,a jak nie to jaki mozna pozdro..........


Na górę
Post: ndz lis 06, 2011 12:22 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Wszystko można.
Silnik ma numer 104XXX. Szukaj takiego samego, sześc cyfr takich samych.
Jak chcesz rzeźbić to już wkładaj co tam chcesz.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: ndz lis 06, 2011 3:49 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lis 05, 2011 9:01 am
Posty: 30
Numer GG: 3726259
Lokalizacja: Białystok
dzieki kolego.powiedz mi jeszcze czy komputer i reszta tez by pasowalo,na necie wogole nie moge znalezc silnika z tego rocznika a od 1994 r jest wybor.pozdro....


Na górę
Post: pn lis 07, 2011 11:15 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Masz model 300SE, szukaj silnika M104.990.

Twoja sytuacja jest nie najlepsza.

Silnik ogólnie znany i opisywany na forum.

Jest to dziwny silnik i był bardzo krótko stosowany.

Wygląda jak silnik z modelu W124 300E_24 i R129 300SL_24.

Nie masz od strony kierowcy wywiniętego czarnego kolektora, tylko czarną obudowę filtra powierza, zgadza się?


Wkładanie tam czegokolwiek poza tym silnikiem jest raczej nie opłacalne.
Nie jest to kwestia tylko komputera , ale też całego osprzętu , od silnika aż po dyfer.

Co padło w Twoim, jak nie jest to zbyt karkołomna naprawa to lepiej reanimować stary, albo sprzedać auto i szukać czegoś bardziej popularnego .

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pn lis 07, 2011 12:04 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lis 05, 2011 9:01 am
Posty: 30
Numer GG: 3726259
Lokalizacja: Białystok
tak filtr jest odrazu na kolektorze,dzwonilem do servisu i gosc mi podpowiedzial ze te silniki byly stosowane w 124 tylko ze 3,0 kod silnika mojego to m-104.990 a pasuje chyba m-104980 tylko czy to prawda i ile z tym przerobki,moj chodzlł 6 lat w gazie wiec dobrze by bylo kupic cos bez gazu.pozdro


Na górę
Post: pn lis 07, 2011 5:26 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Ten silnik był tylko montowany w W140.
Pomiędzy 990 , a 980 ze 124 czy 129 poza różnicą pojemności jest całkiem inny wtrysk.
Dlatego do tego w 140 podejdzie sekwencja, a do tego ze 124/129 mimo że wygląda tak samo nie podejdzie.
Pewnie sam słupek podejdzie,ale osprzęt i elektryka jest inna.
Poza tym tak na prawdę ten 990 który ma 231 koni, tak sobie radzi z tym autem, a co dopiero 220 konny 3.0 z przestarzałym wtryskiem zupełnie takim jak w zwykłej 190 tce:)

Szukaj 990 może trafisz , kiedyś pojawiał się dośc długo w Koninie ale to było 2 lata temu .

Co Ci padło ? Remont sie nie opłaci?

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pn lis 07, 2011 6:55 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lis 05, 2011 9:01 am
Posty: 30
Numer GG: 3726259
Lokalizacja: Białystok
stukaja mi panewki korbowodowe,tak stwierdzil majster,rozwazalem juz zrobienie szlifu ale silnik ten ma gaz zamontowany juz 6 lat,chcialem kupic silnik bez gazu,ale ciezko znalezc,koszt niby taki sam a mialbym drugi silnik w zapasie,kurcze moze by ktos wiedzial czy podejdzie mi sam slupek,to znaczy czy kolektory by podeszly,znalazlem taki silnik od w 124 cupe i gosc za niego chce 800 zl.pozdro..........


Na górę
Post: pn lis 07, 2011 6:59 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lis 05, 2011 9:01 am
Posty: 30
Numer GG: 3726259
Lokalizacja: Białystok
a jeszcze dodam ze mechanik chce zdjac mise i pomiezyc czopy muwi ze moze wystarczy wymienic panewki ale cos w to nie wierze bo za mocno wala,na wolnych obrotach prakktycznie nie slychac ale po dodaniu gazu tak na 3000 zaczyna walic.


Na górę
Post: pn lis 07, 2011 7:25 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Kupno używanego silnika to loteria.
Sam się naciąłem raz na silnik i raz na skrzynie.
Policz sobie ile Cię wyjdzie remont silnika, ze zrobieniem głowicy i wszystkiego co potrzebne.
Policz też ile wyjdzie kupno używki, ja jednak szukałbym 990 . Przekładka, oleje ,płyny przy okazji .
Odpalenie i okazuje się, że złom.

Po remoncie wiesz co masz nawet jakby kosztował 5 tysięcy.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pn lis 07, 2011 7:37 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lis 05, 2011 9:01 am
Posty: 30
Numer GG: 3726259
Lokalizacja: Białystok
dzieki kolego za rady,a co myslisz o tych panewkach warto zaryzykowac i wymienic bez szlifu


Na górę
Post: pn lis 07, 2011 8:04 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
drut4 pisze:
dzieki kolego za rady,a co myslisz o tych panewkach warto zaryzykowac i wymienic bez szlifu



Tego dowiesz się od normalnego mechanika kiedy zobaczy jak to wszystko wygląda.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pn lis 07, 2011 8:50 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lis 05, 2011 9:01 am
Posty: 30
Numer GG: 3726259
Lokalizacja: Białystok
ok.napisze potem jak to wyszlo.........


Na górę
Post: wt lis 08, 2011 6:47 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
To jak już stukają panewki to nie wróży nic dobrego, prędzej bym go wyciągnął i zweryfikował czy można jeszcze coś z niego zrobić (czyt. ile trzeba włożyć) a potem się namyślał czy remont, czy wymiana, czy może sam słupek.
Na dłuższą metę podmiana panewek nie ma sensu, chyba że zamierzasz sie rostać z autem to wtedy nie ma co się dziwić że do "żyda" to kto będzie pakował kasę w błoto.
P.S. Ciekawe czy skórkę pod panewkę też Ci proponawał ;)

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: wt lis 08, 2011 7:31 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lis 05, 2011 9:01 am
Posty: 30
Numer GG: 3726259
Lokalizacja: Białystok
to niech mi ktos podpowie czy do slupka 104.980 od 104,990 bedzie pasowl osprzet ,tzn kolektory,wtryski,i inne,jak by pasowaly kolektory to bym przezucil wszystko razem z gazem.............


Na górę
Post: pn lis 14, 2011 7:29 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lis 05, 2011 9:01 am
Posty: 30
Numer GG: 3726259
Lokalizacja: Białystok
no i wyszło szydło z worka,obrucona panewka na 3 cylindrze,czop niby wporzadku,zdecydowałem na założenie nowych panewek bez szlifu,po odpaleniu dam znac jak i co........


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl