MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://forum.w114-115.org.pl/ |
|
W124 CE 300 24 V-1991r -problem z odpaleniem ! https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=56494 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | czarek12 [ ndz paź 30, 2011 12:36 pm ] |
Tytuł: | W124 CE 300 24 V-1991r -problem z odpaleniem ! |
Witam ! Na razie się nie chwalę bo nie ma czym,jak ogarnę temat to powrzucam fotki,stało się -kupiłem W 124 CE 300 24 V z 19991 roku,skusiła mnie cena no i ponadprzeciętny wypas, WIN WDB1240511B630609 wersja JAPAN auto kompletne ale niestety nie na chodzie,wg. poprzedniego właściciela-pęknięty blok silnika (płyn leciał ciurkiem do oleju ) po zdjęciu głowicy okazało się że pewnie jeżdzone było na wodzie i zimą lekko złapało i powybijało wszystkie korki w głowicy,dałem do zrobienia ,splanowania i sprawdzenia na szczelność głowicę -jest już założona,rozrząd ustawiny i silnik poskładany ,ale jest problem z odpaleniem,coś tam łapie ale zagadać nie chce,zalewa go paliwem tak że pod przepustnicą w kolektorze ssącym ,zbiera się z 1/2 setki benzyny ,rozdzielacz nie cieknie,wtryski pylą ładnie -nie leją,świece nowe BERU -iskra jest bardzo ładna ,może za duża dawka paliwa na rozruchu ? zastanawia mnie też że po przekręceniu kluczyka ,bez rozruchu, pompa cały czas podaje ciśnienie, w moim W 126 560 -pompa dobija i się wyłącza ,a tu cały czas słyszę jej pracę ![]() Mam jeszcze pytanie -do czego służy i czym steruje sterownik MASS (jest tam możliwość przestawiania pokrętłem-na jakiej pozycji ma to być ustawione ? bo pierwszy raz takie coś widzę ) |
Autor: | THC [ ndz paź 30, 2011 2:11 pm ] |
Tytuł: | Re: W124 CE 300 24 V-1991r -problem z odpaleniem ! |
Wersja japan to taka bajka jakaś często to wyskakuje u mnie w 124050 także. Pompa powinna dobić i się wyłączyć, u Ciebie sprawdziłbym przekaźnik pompy, wychodzi że dostaje za dużo Pb przy rozruchu. |
Autor: | czarek12 [ ndz paź 30, 2011 4:09 pm ] |
Tytuł: | Re: W124 CE 300 24 V-1991r -problem z odpaleniem ! |
No właśnie tak od razu pomyślałem ale w tym aucie nie ma typowego przekażnika pomp ![]() |
Autor: | czarek12 [ ndz paź 30, 2011 9:12 pm ] |
Tytuł: | Re: W124 CE 300 24 V-1991r -problem z odpaleniem ! |
Na razie jedna podglądowa fotka,jak go przywiozłem ![]() Załącznik: może mi ktoś powiedzieć od czego są te dwa bezpieczniki w osobnym gnieżdzie obok skrzynki bezpieczników,bo nie były wsadzone-puste gniazdo,włożyłem na próbę jakie miałem pod ręką ale wydaje mi się że nie ma żadnych zmian ! jakie wartości tam powinny być tzn .ile amper ? Załącznik: Załącznik:
|
Autor: | Marcin S [ wt lis 01, 2011 12:16 pm ] |
Tytuł: | Re: W124 CE 300 24 V-1991r -problem z odpaleniem ! |
Dobrze ustawiłeś przestawiacz faz rozrządu na wałku ssącym? Składałeś silnik na znaki wału, i blokady wałków, sprawdzałeś po przekręceniu kilka krotnym czy się zgadzają? Jeśli znajduje się paliwo na dole kol dolotowego, to albo leje wtryskiwacz rozruchowy, w co raczej wątpię- jednak jest taka możliwość. Opcja 2 najbardziej prawdopodobna to walnięty rozdzielacz, ale skoro twierdzisz że nie cieknie... Spróbuj odkręcić imbusem (pamiętaj o ile obrotów!!) ogranicznik klapy spiętrzającej, może pomoże... Pompa paliwa nie dobija ciśnienia, ona włącza się czasowo. Widział ktoś w tych silnikach czujnik ciśnienia paliwa ![]() Jak zdejmowałeś głowicę, to odkręcałeś kolektor wraz z całym wtryskiem, czy tylko samą głowicę, zostawiając cały dolot w samochodzie? |
Autor: | czarek12 [ wt lis 01, 2011 1:24 pm ] |
Tytuł: | Re: W124 CE 300 24 V-1991r -problem z odpaleniem ! |
Myślę że wszystko zrobiłem OK ,instrukcję znalazłem na innym forum-http://www.w201w124.bytom.eu.org/forum/viewtopic.php?t=20772 zrobiłem krok po kroku tak jak ma być,przy rozbiórce ,przed zdjęciem głowicy odkręcałem cały kolektor ssący (wydech póżniej na stole ) ,wczoraj walczyłem dalej,zmniejszyłem dawkę o 1 obrót imbusem i dalej dupa blada,coś tam załapuje -puknie ,parsknie ale nie chce zagadać,sprawdzałem znaki na wale (OT ) z górą na kołach wałków rozrządu -są idealnie na blokadach,nawet zdjąłem cały rozdzielacz z podpiętymi przewodami paliwowymi ,dokręciłem rurki z wtryskami i nigdzie pod ciśnieniem nie cieknie,po przyciśnięciu od spodu trzpienia rozdzielacza ładnie rozpylają wszystkie wtryski -nie leją ,iskra jest na każdym cylindrze ! |
Autor: | bisqit [ śr lis 02, 2011 8:42 pm ] |
Tytuł: | Re: W124 CE 300 24 V-1991r -problem z odpaleniem ! |
Jeśli podczas remontu głowicy opróżnili ci szklanki z oleju bedziesz miał problem z odpałem - do czasu ich napełnienia nie będą się otwierały zawory albo będą się otwierały za mało. |
Autor: | Marcin S [ śr lis 02, 2011 10:57 pm ] |
Tytuł: | Re: W124 CE 300 24 V-1991r -problem z odpaleniem ! |
Ale to szklanki bez wyciśnięcia oleju mogą powodować problem z odpaleniem, z powodu niedomykania się zaworów - brak szczelności przylgni. Można przyjąć że sprężynki zaworowe w MB są na tyle mocne, że nie ma z tym generalnie problemów, aczkolwiek mogą się pojawić. Jak wyciśnięty jest olej, to jest OK, najwyżej będą stukać przez kilka pierwszych sekund. |
Autor: | czarek12 [ śr lis 02, 2011 11:39 pm ] |
Tytuł: | Re: W124 CE 300 24 V-1991r -problem z odpaleniem ! |
Głowicę dawałem do roboty bez szklanek,powyciągałem je i poukładałem sobie w takiej kolejności aby trafiły dokładnie tam gdzie były ,na te same miejsca ,o wyciskiwaniu z nich oleju -nic nie wiedziałem i tego nie zrobiłem,po odebraniu głowicy powkładałem kolejno wszystkie szklanki na swoje miejsca i założyłem wałki ,tak że nie wiem co teraz mam zrobić ??? |
Autor: | zegarek [ czw lis 03, 2011 12:38 am ] |
Tytuł: | Re: W124 CE 300 24 V-1991r -problem z odpaleniem ! |
Sprawdź kolejność kabli zapłonowych ![]() |
Autor: | czarek12 [ czw lis 03, 2011 3:00 pm ] |
Tytuł: | Re: W124 CE 300 24 V-1991r -problem z odpaleniem ! |
Kolejność kabli sprawdzałem parę razy,aż takiej gafy bym nie popełnił , chociaż rutyna już nie jednego zgubiła i niekiedy są to naprawdę błahe przyczyny ! |
Autor: | jakub_gozdzik [ czw lis 03, 2011 6:59 pm ] |
Tytuł: | Re: W124 CE 300 24 V-1991r -problem z odpaleniem ! |
Czesc Kolego. Czytam o Twoich problemach ale nie doczytalem sie, czy sprawdziles kompresje... Wedlug mnie sprawdz ja najpierw! Jesli nie ma kompresji, to znaczy, ze zle poskladales rozrzad. Jesli kompresja jest, to szukamy dalej. W Twoim motorze jest wtrysk KE-jetronic (V). Jest to ostatnia juz generacja wtryskow tego typu i charakteryzuje sie ona elektronicznym sterowaniem zaplonu. Modul sterujacy zaplonem, to taka smieszna plytka, zamontowana na lewym nadkolu, dochodza do niej dwie duze okragle wtyczki, jedna okragla mala i wezyk podcisnieniowy. Ale skoro mowisz, ze iskra jest, to w tej materii pewnie wszystko dziala jak nalezy. Drugim, charakterystycznym dla tej generacji wtrysku urzadeniem jest "magiczny" przekaznik MAS. Jest to urzadzenie, ktore kontroluje prace pomp paliwowych, sprezarki klimatyzacji, pompy powietrza. Nie steruje on wtryskiem i dawkowaniem paliwa. Pokretlo na nim zamontowane, nie sluzy do ustawiania "opcji pracy" ![]() Moim skromnym zdaniem, jezeli jest paliwo, jest iskra i bedzie kompresja i jestes pewien, ze dobrze ustawiles rozrzad to jedyne co pozostaje sprawdzic to dwa czujniki: czujnik obrotu walka rozrzadu lub czujnik obrotu walu, ten przy skrzyni biegow. Te czujniki daja sygnaly do modulu zaplonowego. A powiedz, masz jedna cewke, czy dwie? |
Autor: | czarek12 [ czw lis 03, 2011 9:44 pm ] |
Tytuł: | Re: W124 CE 300 24 V-1991r -problem z odpaleniem ! |
Wielkie dzięki Kolego //jakub// !!! Nareszcie ktoś mi wreszcie powiedział do czego służy przekażnik MAS ,bo pierwszy raz się z takim czymś spotkałem, co do ciśnienia sprężania to na 4 cylindrach ma po 11 bar,a na 2 po 11,5 bara ,mierzyłem 2 razy dla pewności i wychodziło to samo,cewkę mam jedną,nie widziałem żeby gdzieś były dwie ![]() |
Autor: | jakub_gozdzik [ pt lis 04, 2011 11:12 am ] |
Tytuł: | Re: W124 CE 300 24 V-1991r -problem z odpaleniem ! |
Sprawdz czujnik obrotu walu, ten przy skrzyni biegow. |
Autor: | czarek12 [ ndz lis 06, 2011 8:19 am ] |
Tytuł: | Re: W124 CE 300 24 V-1991r -problem z odpaleniem ! |
Nie wiem jakie wartości powinny mieć czujniki ale pomierzyłem i pokazuje mi / czujnik położenia wału - ok. 788 ohm czujnik wałka / ssącego/rozrzadu -ok. 1027 ohm wczoraj wszystko sprawdziłem od nowa,rozrząd-OK ,iskra jest na wszystkich swiecach,szklanki -twarde,sprężanie jest -bez zmian ,tak jak było ,jeszcze raz porozbierałem i poskładałem KE, wszystko szczelne,dzisiaj składam i próba ! Jeszcze ,jaka kolejność zapłonu-tak dla pewności ,na aparacie mam 1-5-3-6-2-4 i tak podpinam kable,a moze inna ? i dla tego kicha !!! |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |