MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://forum.w114-115.org.pl/

W124 3.0 b M103 91r. TRZESIE ;/
https://forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=56368
Strona 1 z 2

Autor:  keraj [ ndz paź 23, 2011 5:43 pm ]
Tytuł:  W124 3.0 b M103 91r. TRZESIE ;/

Witam wszystkich!
Problem polega na pracy silnika (M103.983 3.0b 91r. manual). zimny pali na dotyk, goracy dluzsze krecenie, jezdzi rewelacyjnie, spalanie super, czuc moc, wszystko jest (chyba) jak nalezy, ale czy zimny czy goracy na jalowych trzesie mi silnikiem, z calym szacunkiem, jak rozklekotany diesel :/ nie dosc ze widac to jak nim rzuca to podczas siedzenia w fotelu czuc to mocno, ale wystarczy baaardzo delikatnie dodac gazu i pracuje rowniotko, dziwne. Dodam ze byla ingerencja w imbus, konieczna bo zla mieszanka byla i ustawilem sklad wg tego opisu http://www.landiss.com/mixture.htm.
Czy ktos ma jakis pomysl ? moze to regulator EHA ? moze tam trzeba pokrecic ?

dodam, ze niekiedy lekko mi sie przydlawi, tzn gwaltowny gaz, jedzie jedzie i nagle jakby odcinka, odpuszcze nieco pedal i spowrotem jedzie, ale to rzadko.

Autor:  tpp [ ndz paź 23, 2011 8:08 pm ]
Tytuł:  Re: W124 3.0 b M103 91r. TRZESIE ;/

Mogą być do wymiany poduszki pod silnikiem.

Autor:  ukaniu [ ndz paź 23, 2011 11:27 pm ]
Tytuł:  Re: W124 3.0 b M103 91r. TRZESIE ;/

- szczelność dolotu
- lejące wtryski
- nierówne sprężanie
- wady w rozdzielaczu (nierówne dawkowanie paliwa)
- zbyt słaba iskra, kiepskie kable nie do tego silnika, kiepskie świece.

Autor:  keraj [ pn paź 24, 2011 10:50 am ]
Tytuł:  Re: W124 3.0 b M103 91r. TRZESIE ;/

Poduchy juz dawno zmienione :P zapobiegawczo...
apropo szczelnosci, uszcz. pod kolektorem wymieniona w ubieglym roku (elring) kalosz nowy oryginalny, rurki do reg. obr. biegu jalowego obie nowe, oryginalne, odma nowa rowniez oryginalna,
Wtryskiwacze wszystkie nowe BOSCH, jak rowniez obsady i uszczelki.
Cisnienie tez w normie ponad 12bar, na jednym jakies 0,2bara mniejsze ale tak bylo zawsze.
przewody i siece BERU oryginalne z serwisu, dobrane po VINie

apropo rozdzielacza, teraz jak sobie tak przypomne to po jego wymianie i zestrojeniu zauwazylem owa dolegliwosc, da sie cos z nim zrobic ? podregulowac ?

Autor:  ukaniu [ pn paź 24, 2011 1:01 pm ]
Tytuł:  Re: W124 3.0 b M103 91r. TRZESIE ;/

Wyjmij wtryski i sprawdź jakie są różnice w dawkowaniu przy przepływie pi razy oko podobnym do tego na jałowych obrotach. Przy okazji sprawdzisz czy nie ciekną. Jest możliwość regulacji wydajności - imbusami od spodu rozdzielacza.

Autor:  keraj [ wt paź 25, 2011 12:27 am ]
Tytuł:  Re: W124 3.0 b M103 91r. TRZESIE ;/

wystarczy jak podniose wtryski w gore, zewre piny pod przekaznikiem ke-jeta aby uruchomic pompe i lekko przycisne klape ? ? czy jakims innym sposobem ?

Autor:  ukaniu [ wt paź 25, 2011 8:53 am ]
Tytuł:  Re: W124 3.0 b M103 91r. TRZESIE ;/

Tak, wystarczy.
Poszukaj przydługiego wątku o KE i tam jest opisane wiele więcej.

Autor:  keraj [ śr paź 26, 2011 9:48 am ]
Tytuł:  Re: W124 3.0 b M103 91r. TRZESIE ;/

Jak tylko zbadam dawkowanie od razu napisze.

Autor:  pszemoll [ ndz gru 04, 2011 8:38 pm ]
Tytuł:  Re: W124 3.0 b M103 91r. TRZESIE ;/

Witam
Czy mozna spytac jak skonczyla sie ta historia. Znalazles przyczyne?

Autor:  keraj [ pn gru 05, 2011 7:41 pm ]
Tytuł:  Re: W124 3.0 b M103 91r. TRZESIE ;/

niestety z totalnego braku czasu nie udalo mi sie jeszcze nawet sprawdzic wydajnosci wtryskow/rozdzielacza bo wtryski sa nowe i po ich wymianie test byl pomylny wszystkie rowno sypaly, obstawiam rozdzielacz poniewaz na probe udalo mi sie jedynie podmienic od znajomego i nie trzeslo ale dokladnie powiem co i jak jak znajde czas na zabawe...

Autor:  keraj [ ndz gru 11, 2011 10:13 am ]
Tytuł:  Re: W124 3.0 b M103 91r. TRZESIE ;/

Po dlugim czasie reaktywuje upierdliwy temat i mozemy kontunuowac dyskusje, poniewaz wymiana rozdzielacza nic nie pomogla, jesli chodzi o wtryskiwacze pyla rowno, nie leja a przy maksymalnym przeplywie to mozna by nawet skomponowac utwor muzyczny tak graja :P
napiecie 3-5 PIN waha sie (nagrzany) 5,5 do ok 7 V jezdzi rewelacja ale wciaz telepie silnikiem na jalowych :/ jest to denerwujace bo czuc to siedzac w aucie :/ jakies pomysly ktos ma ? moze byc za to odpowiedzialny regulator cisnienia paliwa zamieszczony na tym zdjeciu ?

Załączniki:
Komentarz: regulator cisnienia
1.jpg
1.jpg [ 20.96 KiB | Przejrzano 1426 razy ]

Autor:  pszemoll [ wt gru 20, 2011 3:07 am ]
Tytuł:  Re: W124 3.0 b M103 91r. TRZESIE ;/

U mnie objawy takie same, wiec podlaczam sie pod temat. Regulator cisnienia byl sprawdzony, wiec musi byc inna przyczyna. Wszystko ustawione jak trzeba, silnik chodzi idealnie, tylko te drgania na jalowych. Dopoki trzyma wyzsze obroty na zimnym drgania tylko nieznacznie wyczuwalne, ale jak obroty spadna na "cieple" zaczyna potrzasac. Mam wrazenie ze zrodlo problemu jest bardziej "mechaniczne" niz uklad zasilania itp. Tylko w takim razie co to moze byc ? :(

Autor:  THC [ wt gru 20, 2011 8:45 am ]
Tytuł:  Re: W124 3.0 b M103 91r. TRZESIE ;/

Te "telepanie" to coś w rodzaju wyskakujących zapłonów i tzn. szarpnięcia?
Czy może równa praca silnika bez wyskakujących zapłonów, ale takie bujanie jak na morzu?
Ja mam czasami to drugie w swoim m103.
Pracuje równo , silnika nie słychać wewnątrz ale czuć na karoserii lekkie bujanie od silnika.

Autor:  ukaniu [ wt gru 20, 2011 9:12 am ]
Tytuł:  Re: W124 3.0 b M103 91r. TRZESIE ;/

Sprawny KE pracuje przy ciepłym silniku przy Lambda 1 - stąd jałowe obroty nie będą doskonałe. A jeśli w którymś z cylindrów występuje dodatkowo niewielkie zubożenie to będzie to już bardzo zauważalne (np. powietrze poprzez uszczelki plastikowych obsad wtrysków). No i przy takim przepływie te wtryski z zasady pylą tak sobie. Przy dość ubogiej mieszance znaczącą rolę odgrywa duża energia iskry.
Dodatkowe wady wynikają też z delikatnych różnic np w nagarze na zaworze czy w komorze spalania (zmienia się napełnianie, jakość parowania paliwa, zawirowania w komorach, stopień sprężania).
"gładszą" pracę silnika na jałowych uzyskuje się przy delikatnym zwiększeniu CO w spalinach a tow KE z Lambdą nie jest możliwe.
Lekkie miarowe bujanie silnikiem bywa, że wynikają z lekkich różnic sprężania.

Autor:  brajtas [ wt gru 20, 2011 10:02 am ]
Tytuł:  Re: W124 3.0 b M103 91r. TRZESIE ;/

Polecam dokładne sprawdzenie układu zapłonowego przewodów WN od cewki do kopułki, kopułki, palca i przewodów do świec. Miałem podobne objawy, ponieważ wcześniej zdiagnozowałem złe działanie wtrysków, sądziłem, że to z powodu złego ich rozpylania silnik nie równo pracuje na wolnych obrotach. Postanowiłem więc poczekać z dokładną regulacją KE do momentu ich zakupu i wymiany. Dodam, że autem stosunkowo rzadko jeździłem i po dłuższym postoju miałem problemy z uruchomieniem na ciepłym silniku i nierówną pracą na wolnych obrotach a czasami też podczas jazdy przy gwałtownym przyspieszaniu. Sądziłem, że to wszystko wina wtryskiwaczy. Kupiłem nowe wtryski zamontowałem a tu "zonk" auto pali na zimnym a na ciepłym silniku już nie. Silnik "kichał" w dolot a jak już zapalił bardzo nierówno pracował tak jakby wypadały zapłony. Nie podejżewałem układu zapłonowego ponieważ 4 miesiące wcześniej wymieniłem na nowe: kopułkę (BREMI), palec (jakiś włoski zamiennik), kpl. kabli WN (firmy MaxGear) i świece (NGK). Regulacje KE nie dawały rzadnego skutku, (zmieniałem ustawienie wypelnienia) ale silnik dalej "kulawo" pracował. Postanowiłe więc zajżeć do środka kopułki. I co się okazało? - cały bałagan robił kabel WN od cewki do kopułki, styk w fajce tego kabla od strony kopułki był tak zaśniedziały (utlenionym aluminium - białym proszkiem jak mąka) aż dziw, że silnik w ogóle dało się uruchomić. Tak jak to opisał Ukaniu warunki pracy na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku (dość uboga mieszanka) stawiają dużo większe wymagania dla jakości iskry stąd moje problemy. Wyczyszczenie kopułki i wymiana felernego kabla WN pomogła. A tak przy okazji to sam się przekonałem, że kupowanie elementów WN wątpliwej jakości zwykle odbija się "czkawką".

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/